Hooimijt Februari 2012

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Hooimijt Februari 2012

Post by Rasta »

We gaan hier verder met Hooimijt Februari 2012 in opvolging van
Hooimijt Januari 2012
Hooimijt December 2011
Hooimijt November 2011
Hooimijt Oktober 2011
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Wire
Posts: 24
Joined: 18 Oct 2011, 22:12

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by Wire »

Schatzoekers moeten zilveren munten teruggeven aan Spanje
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120201_182

17 ton zilveren munten :shock: Kleine opsteker voor Mariano Rajoy :lol:
AKG, AUY, GG, HL, IAG, KGC, NCQ, NG
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:
Goldie wrote:En waar gaan we verder? :arrow:
De resources benadering die al eeuwenlang gehanteerd wordt, is er één van schaarste creatie vs macht over die schaars gehouden commodities. Olie is schaars, maar energie is niet schaars; voedsel wordt schaars gehouden, maar hoeft niet schaars te zijn etc. Daar tussendoor vloeit het medium of exchange als smeermiddel en tegelijkertijd machtsmiddel. Dat kan goud zijn, zilver, schelpen .... maar papier bleek beter te werken en digits zelfs nóg beter omdat men die oneindig kan creëren. Met goud kan die oneindige creatie niet, maar door diezelfde schaarste benadering kunnen machtsposities het goud- en dus ook de energie- en voedselcommodities zoveel mogelijk buiten het volk houden. In een transitieperiode - zoals nu- kan er wat macht verschuiven naar partijen die er op tijd bij zijn en nu nog fysiek tegen een schijnprijsje in kunnen kopen. Alle volgende generaties zullen het vuur uit de sloffen moeten werken om fysiek te verwerven, terwijl energie- en voedsel (de eerste levensbehoften) schaars wordt gehouden. Ik beweer al veel langer dat dit dus helemaal niets verandert.

Olie & Gas zijn daarin een mooi voorbeeld. Als men olie onder de grond heeft, heeft men macht. Als men het voorrecht geniet om die olie te winnen, dan heeft men macht. Als men daarbij kan voorkomen dat er alternatieve energie op de markt komt, door bijvoorbeeld nieuwe technologiën te verhinderen of te traineren, dan blijft die macht in stand. Het maakt niet uit of die olie tegen goud, zilver, digits, schelpen, kralen etc. verhandeld wordt.

Getijdestromingen, wind- en zonne energie kunnen de huidige wereldbehoefte aan energie ruimschoots voorzien. Als dát de afgelopen 50 jaar was doorontwikkeld, was er niets aan de hand geweest en had men olie alleen nog maar nodig gehad voor de productie van kunststoffen. Hetzelfde geldt voor voedsel.

Een goudsysteem, zelfs een freegoldsysteem, lost daarin dus helemaal NIETS op, zolang het machtsysteem niet wijzigt. Wie weet, hebben de Maya/s (en ook andere oude volken) iets voorzien en gaat er daadwerkelijk iets veranderen in de manier waarop tegen macht- en mens wordt aangekeken.

Eerst maar eens zien hoe de panelen wereldwijd verschuiven en welke intentie daarachter zit. Blijft de intentie hetzelfde, dan staat ons meer van hetzelfde te wachten, ongeacht het systeem dat men als smeermiddel gebruikt. Pas als de intentie/mentaliteit verandert, dan verandert er iets wezenlijks en krijgen we een betere wereld .... maar zelfs dát zal vele generaties lang duren ....


grtz,Indy
edit:
In de VS zit een geweldige hoeveelheid schaliegas in de grond. Meer dan zat om in de huidige energiebehoefte (de VS is de grootste- en meest verspillende energie consument) te voorzien. Daarnaast heeft de VS uitgestrekte "woestijngebieden" in bijvoorbeeld Utah, Colorado, Nevada etc. die je vol kunt zetten met zonnecollectoren. Maar bijvoorbeeld ook Europa heeft enorm veel schaliegas.

De olie zou goedkoper zijn dan alternative energie, dus in ons kapitalistische systeem momenteel nog niet rendabel zijn (zo wordt er beweerd en de massa gelooft het nog ook :o ). Dan zou alternatieve energie in een freegoldsysteem ook niet rendabel zijn en verandert freegold dus helemaal NIETS aan de huidige schaarstecreatie politiek.

Niet anders is het geval met benzine. Biobrandstof is een HOAX en nergens voor nodig. Zeker als je weet dat electrische auto's al sinds midden jaren '90 gemiddeld na hooguit 2 jaar testgebruik terug moesten naar de fabrieken (Toyota, Ford e.a.). Bestuurders die er bijzonder content mee waren en zelfs bereid om er een normale prijs voor te betalen, moesten die auto's retourneren, waarna ze vernietigd werden. Biobrandstof echter, zitten zo enorm veel belangen achter, dat DIT nu juist wel als alternatief wordt gezien. BS dus .....

Als peakoil dan werkelijk zo'n energieprobleem is, kun je je afvragen waarom daar niets effectiefs aan gedaan wordt, tenzij je jezelf verdiept in de enorme olie octopus. Die octopus bestaat uit een hele trits aan machtige wereldwijd operende bedrijven (niet alleen oliebedrijven, maar ook de Monsanto/s) en politieke machtsblokken, die veel minder macht zouden hebben als zogezegd 'overal' maar energie opgewekt zou kunnen worden en zowel bedrijven alsmede particulieren daar ruimschoots tegen een stabiele prijs van zouden kunnen profiteren. Dat zelfde geldt voor ontziltings installaties die drinkwater op kunnen wekken uit zeewater. Minder profeitelijk dan zoetwater schaars maken en er tegen het aflopen van deze eeuw fors aan te verdienen.

Olie daarentegen, wordt al maar duurder en water schaarser DUS op den duur profeitelijker voor de octopus .... DAT is het werkelijke probleem.

Bovenstaande zijn niet zo maar 'wishfull thinking' praatjes, maar is onderzocht door economen, geologen, techneuten e.a. .... in modellen vastgelegd en werkbaar en ZELFS goed betaalbaar gebleken .... toch is het er tot op heden niet van gekomen, want het schaadt de belangen van de octopus, die méér wil ten koste van de rest.

Die octopus wordt ook wel 'man behind the curtain' genoemd. Geen conpsiracy van een groepje intimi, maar die 1% in de wereld die elkaar de strot afknijpt of samenwerkt ... als het zo uitkomt. Wie mee doet, kan een graantje meepakken en wie niet kan- of mee mag doen, gaat er steeds een stukje verder op achteruit.

Pas als DIE instelling doorbroken kan worden, verandert er iets wezenlijks in de wereld, worden hardwerkende boeren financieel de strot niet meer afgeknepen, idem hardwerkende burgers.

Dus waar we verder gaan :?:

Ik weet het niet, heb geen glazen bol. Misschien maar beter om het over de goud- & zilverprijs te hebben en hoeveel geld er momenteel stuk wordt gegooid. Is allemaal veel overzichtelijker en begrijpelijker dan bovenstaande ..... :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by Indiana Jones »

Ik klickte zojuist Jesse/s Café Américan aan, om te zien of hij het goudboogje naar boven heeft bijgetekend .... nog niet dus.

Het nieuwste artikel bevestigt feitelijk wat ik hierboven geschreven heb en .... met mijn hand op mijn hart .... ik schreef bovenstaand terwijl ik Jesse/s artikeltje nog niet gelezen had.



====================

01 February 2012
Commodity Wars: JP Morgan Stockpiling Inventory to Control Prices, the Flow of Goods, and Rents

"We are witnessing the death of abundance and the borning of austerity, for what may be a long, long time."

Bill Gross

Crony capitalists are never interested in 'free markets,' only in creating monopolies and obtaining a license from the authorities for extracting rents. They alternately create artificial abundance and scarcity to influence prices, with the objective of lining their pockets.
This move by JP Morgan to enlarge their warehouses and stockpile key commodities helps to demonstrate the growing scramble for resources and at the same time the pernicious influence of mingling government guaranteed customer money and subsidized Federal Reserve funds with what is essentially private speculation.
JP Morgan is a bank that was rescued by public funds, and that exists at the sufferance of the US government and their money.

Still, there may be a mutual interest between the government and their bankers in influencing the world's flow of key commodities. And if a few friends become wealthy in the process, well, so much the better.

http://jessescrossroadscafe.blogspot.co ... iling.html
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
eduro
Bronze Member
Posts: 121
Joined: 07 Nov 2011, 22:18

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by eduro »

Indiana Jones wrote:Ik klickte zojuist Jesse/s Café Américan aan, om te zien of hij het goudboogje naar boven heeft bijgetekend .... nog niet dus.

Het nieuwste artikel bevestigt feitelijk wat ik hierboven geschreven heb en .... met mijn hand op mijn hart .... ik schreef bovenstaand terwijl ik Jesse/s artikeltje nog niet gelezen had.



====================

01 February 2012
Commodity Wars: JP Morgan Stockpiling Inventory to Control Prices, the Flow of Goods, and Rents

"We are witnessing the death of abundance and the borning of austerity, for what may be a long, long time."

Bill Gross

Crony capitalists are never interested in 'free markets,' only in creating monopolies and obtaining a license from the authorities for extracting rents. They alternately create artificial abundance and scarcity to influence prices, with the objective of lining their pockets.
This move by JP Morgan to enlarge their warehouses and stockpile key commodities helps to demonstrate the growing scramble for resources and at the same time the pernicious influence of mingling government guaranteed customer money and subsidized Federal Reserve funds with what is essentially private speculation.
JP Morgan is a bank that was rescued by public funds, and that exists at the sufferance of the US government and their money.

Still, there may be a mutual interest between the government and their bankers in influencing the world's flow of key commodities. And if a few friends become wealthy in the process, well, so much the better.

http://jessescrossroadscafe.blogspot.co ... iling.html
Het maakt voor je standpunt toch niks uit? je zit in ieder geval op de bal.
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by Indiana Jones »

eduro wrote:Het maakt voor je standpunt toch niks uit? je zit in ieder geval op de bal.
Nee, mijn standpunt is al enige jaren zo, maar de meeste goldbugs snappen het helaas niet, zelfs Blondie snapte het niet terwijl ik het toch dikwijls zo uitvoerig uitgelegd heb. Feitelijk snapt imo geen enkele freegolder mij :(
Nu heb ik het nog eens herhaald omdat het weer eens zo in mij opkwam en zie tot mijn verbazing dat ze hetzelfde vandaag op Jesse/s schrijven.

Geeft me wel wat ruggesteun, t'is kennelijk toch niet in mijn bol geslagen .... tenzij men vind dat er steeds meer gekken over "goud vs de echte wereld" schrijven ...... ;)

Op IEX, op goud-com schreef ik er al lang geleden over en schrijft Indy er op dit forum over, Jesse, Armstrong, Sinclair en feiteijk alle goudguru's (waartoe ik mezelf niet reken). De enige goudguru die nog hoop voor freegold 'in de geest van Another' heeft is fofoa c.s. ..... :?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by Paul »

8-) :lol:

het is zoals het is indy
lau de palingboer had ook aanhang !
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by Adamus »

Paul wrote:8-) :lol:

het is zoals het is indy
lau de palingboer had ook aanhang !
Jammer dat je hier niet geband kan worden hè? Wat mij betreft ben je hier de zieke hond. :-(
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by Paul »

We hebben een andere opvatting over humor blijkbaar.
Het was natuurlijk nooit mijn bedoeling om aanhangers van Lau te beledigen.

excuses Adamus
:oops:
"Taxes are a barbaric relic of the past"
eduro
Bronze Member
Posts: 121
Joined: 07 Nov 2011, 22:18

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by eduro »

Ter info

Rapport over de onroerend goed markt van... de rabobank conclusie DOWN

http://hugin.info/133178/R/1581376/493904.pdf
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
Post Reply