Hooimijt Oktober 2011

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Boefke
Silver Member
Posts: 236
Joined: 03 Oct 2011, 17:26
Contact:

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Boefke »

http://menafn.com/qn_news_story.asp?Sto ... ac7d926%7D

Merkel had een ontmoeting donderdag met Lagarde (IMF), ZOellick (Wereldbank), Trichet (ecb) en wat financiële ministers van Frankrijk en Duitsland.
ZEEER interessant artikel dat een werkelijke must read is voor iedereen hier.

Een kleine snip eruit, die iedereen een bel moet doen rinkelen.

Merkel also stressed that there was a agreement during her talks with the heads of the IMF, ECB and the Worlbank that capital controls should only be a means of last resort to counter imbalances of global monetary flows.

But " so far, there is no mechanism that would make an automatic correction of imbalances possible" she aknowledged.


Hallo??? Tot dusver is er dus nog geen systeem om de onbalans van monetaire stromen te corrigeren? Tot dus ver? Er wordt dus gewerkt aan zo'n systeem achter het gordijn :) . Benieuwd wat de uitkomst gaat zijn :roll:
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Obi-Wan »

Hallo iedereen,

Vooreerst mijn dank aan de initiatiefnemer van dit forum. Er zijn hier al bekende gezichten (namen). De integratie zal dus wel vlot verlopen vermoed ik.

Ik heb nog wat oude posters proberen in kennis te stellen van dit forum, maar onmiddellijk na mijn laastste PM heb ik een permanente (forever) ban aan mijn broek.

Nu ja men doet maar op. Dus vanaf nu wordt het hier mijn habbitat.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Obi-Wan »

Zou iemand een kleine toelichting kunnen geven
  • Hoe men een nieuwe post doet zonder Reply
    Een reply op een eerder gepost bericht.
Thx
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

posten op het forum

Post by Indiana Jones »

Obi-Wan wrote:Zou iemand een kleine toelichting kunnen geven
  • Hoe men een nieuwe post doet zonder Reply
    Een reply op een eerder gepost bericht.
Thx
Daar heb ik dus zelf ook even mee geworsteld en vóórdat je deze post deed, hier-en-daar een privémail over gestuurd.
Misschien beter om even in de hooimijt mijn ervaringen te delen.

1) Als je in de 'board index' bent (de hoofpagina van de hooimijt), kun je een 'New Topic' aanmaken, zoals mijn topic 'technische kijk op comex'.

2) Als je in een bestaand topic (zoals 'hooimijt oktober 2011') een nieuwe post wilt doen, heet dat hier 'post reply'. Dan verschijnt automatisch (Re: Hooimijt Oktober 2011) in de kop van je post, maar die kun je zelf wijzigen in de post-kop die je voor ogen hebt.

3) Als je wilt reageren op een post van iemand anders, vindt je rechtsboven in de betreffende post het balonnetje met 'quote' en verschijnt er dus na posten de quote van de betreffende post, met jouw reactie erop.

grtz. Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Rasta »

Obi-Wan wrote:Zou iemand een kleine toelichting kunnen geven
  • Hoe men een nieuwe post doet zonder Reply
    Een reply op een eerder gepost bericht.
Thx
Tja, het gedrag van dit forum is even wennen. Dit is eigenlijk een echt forum, waar je eigenlijk enkel reageert op de topic-starter. Daarom wordt vanzelf de titel overgenomen. Dus reageren op een bestaande post, zonder het onderwerp automatisch te laten vullen (dus leeg laten), kan niet ...

Zoals Indiana Jones aangeeft, de "New Topic" is echt een nieuwe draad starten!

Handmatig het onderwerp aanpassen indien gewenst is momenteel de oplossing.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

mijnbouw: Freeport McMoran

Post by Indiana Jones »

In de binnenlanden van de Indonesische provincie Papoea, doorzoeken arme Papoea's de modder in de hoop er kleine klompjes goud in te ontdekken.
De grijze smurrie is afkomstig van lekkende pijpleidingen van 's werelds grootste goudmijn, eigendom van het Amerikaanse mijnbouwconcern Freeport McMoran.
De modder trekt honderden arme gelukszoekers uit de krottenwijk Kwamki Lama aan, die hopen er 'fortuin' mee te maken.

Tegelijkertijd liggen de mijnen van Freeport in Papoea voor een belangrijk deel stil door een voortwoedend arbeidsconflict. Naar schatting 12.000 van de 23.000 werknemers van Freeport in Indonesië staken. Zij willen meedelen in de winsten, die in de mijnbouwsector in de afgelopen jaren fors gestegen zijn door hogere
(edel)metaalprijzen.

De bonden eisen daarom een vertienvoudiging van de uurlonen, die nu nog $ 1,50 tot $ 3,00 per uur bedragen. Omdat Freeport niet wil toegeven, hebben de bonden een staking tot 15 november aangekondigd. Freeport liet gisteren echter weten dat een deel van de vakbondslieden weer aan het werk is gegaan. Aantallen wil het bedrijf echter niet geven.
(bron Reuters)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Boefke
Silver Member
Posts: 236
Joined: 03 Oct 2011, 17:26
Contact:

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Boefke »

Obi-Wan wrote:Hallo iedereen,

Vooreerst mijn dank aan de initiatiefnemer van dit forum. Er zijn hier al bekende gezichten (namen). De integratie zal dus wel vlot verlopen vermoed ik.

Ik heb nog wat oude posters proberen in kennis te stellen van dit forum, maar onmiddellijk na mijn laastste PM heb ik een permanente (forever) ban aan mijn broek.

Nu ja men doet maar op. Dus vanaf nu wordt het hier mijn habbitat.
Ben ook gebanned forever, omdat ik me hier heb ingeschreven als member. Admin ( of iemand anders) leest hier dus al mee, Welkom overigens, en een ieder die lid wordt krijgt dus automatisch een ban. Mijn vrouw had ook een account en daarmee heb ik vanmorgen nog geprobeerd iemand te bereiken dmv pm. is nu ook geblokkeerd. Whatever,

Men begrijpt waarschijnlijk niet de basis principe van Meritocratie. men pretendeert het te begrijpen, maar handelt andersom.

Als je waardevolle toevoegingen hebt aan een forum, en samen het forum naar een hoog niveau tilt, krijg je daarvoor waardevolle info terug. Nu is het zover dat je waardevolle posts toevoegt......en daarbij mag betalen.

Everybody is equal, but some are more equal than others.

Zonde vind ik het wel, echter de insteek van Admin is wellicht altijd winst maken geweest en is dit dus een logisch gevolg.

Aan ons om hier iets moois neer te zetten, iets wat wellicht geschiedenis kan schrijven op haar gebied.

Wrok en woede zijn géén goede basis om iets fundamenteels neer te zetten. Werklust en motivatie tot een mooi produkt wel. Samen kunnen we dit mogelijk maken, en ik ben ervan overtuigd dat het ons gaat lukken!
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Indiana Jones »

Boefke wrote:
Obi-Wan wrote:Hallo iedereen,

Vooreerst mijn dank aan de initiatiefnemer van dit forum. Er zijn hier al bekende gezichten (namen). De integratie zal dus wel vlot verlopen vermoed ik.

Ik heb nog wat oude posters proberen in kennis te stellen van dit forum, maar onmiddellijk na mijn laastste PM heb ik een permanente (forever) ban aan mijn broek.

Nu ja men doet maar op. Dus vanaf nu wordt het hier mijn habbitat.
Ben ook gebanned forever, omdat ik me hier heb ingeschreven als member. Admin ( of iemand anders) leest hier dus al mee, Welkom overigens, en een ieder die lid wordt krijgt dus automatisch een ban. Mijn vrouw had ook een account en daarmee heb ik vanmorgen nog geprobeerd iemand te bereiken dmv pm. is nu ook geblokkeerd. Whatever,

Men begrijpt waarschijnlijk niet de basis principe van Meritocratie. men pretendeert het te begrijpen, maar handelt andersom.

Als je waardevolle toevoegingen hebt aan een forum, en samen het forum naar een hoog niveau tilt, krijg je daarvoor waardevolle info terug. Nu is het zover dat je waardevolle posts toevoegt......en daarbij mag betalen.

Everybody is equal, but some are more equal than others.

Zonde vind ik het wel, echter de insteek van Admin is wellicht altijd winst maken geweest en is dit dus een logisch gevolg.

Aan ons om hier iets moois neer te zetten, iets wat wellicht geschiedenis kan schrijven op haar gebied.

Wrok en woede zijn géén goede basis om iets fundamenteels neer te zetten. Werklust en motivatie tot een mooi produkt wel. Samen kunnen we dit mogelijk maken, en ik ben ervan overtuigd dat het ons gaat lukken!
Ik schreef in een post hierboven omtrent de VS en USSR:
En misschien is het ook wel zo, dat de grootste druk op een systeem, de druk van binnenuit is. Uiteindelijk is het toch het eigen volk dat beslist of ze het nog langer pikt ... of niet
Forummers zijn het volk van een forum ...... :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Adamus »


Ben ook gebanned forever, omdat ik me hier heb ingeschreven als member. Admin ( of iemand anders) leest hier dus al mee, Welkom overigens, en een ieder die lid wordt krijgt dus automatisch een ban. Mijn vrouw had ook een account en daarmee heb ik vanmorgen nog geprobeerd iemand te bereiken dmv pm. is nu ook geblokkeerd. Whatever,

Men begrijpt waarschijnlijk niet de basis principe van Meritocratie. men pretendeert het te begrijpen, maar handelt andersom.
Dan klopte mijn opmerking daar dat pm's ook worden gelezen door de admin. Is dat altijd de gewoonte of mogelijk, dus bij elk forum?

WIE IS DE MOL :shock:
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Rasta »

Adamus wrote: Dan klopte mijn opmerking daar dat pm's ook worden gelezen door de admin. Is dat altijd de gewoonte of mogelijk, dus bij elk forum?

WIE IS DE MOL :shock:
Het ligt aan het forum, of de gebruikte forum software. Maar standaard is het niet mogelijk omdat dat tegen de wetgeving ingaat. Iets met briefgeheim enzo. Trouwens, waarom zou je überhaupt willen weten, wat er in de brieven staat die bij je buurman/buurvrouw door de bus naar binnen gaat? Voor de zieke geesten bestaan er "mods", aanpassingen aan de software die de beheerder de mogelijkheid geeft met zo'n beetje alles mee te kijken :evil:
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Post Reply