Hooimijt December 2017

Dutch language haystack
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt December 2017

Post by Spruitje »

Van harte welkom op het forum CarpenterWTB !!
ik kijk alvast uit naar jouw visie over de positieve signalen die jij oppikt vanuit de mijnaandelen.
(het is toch niet dat je een spatie vergeten bent hé in 'mijnaandelen' en dat je 'mijn aandelen' wou posten)

Niemand heeft 'n glazen bol en 'de waarheid' was al verpacht toen we ons aanboden. 8-)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2017

Post by Indiana Jones »

CarpenterWTB wrote: 13 Dec 2017, 13:06 Net geregistreerd hier.
Toch even vermelden dat ik positieve signalen zie bij mijnaandelen.
Welkom hier :D
Ben zelf jarenlang niet zo positief over goud geweest, maar zie sinds kort weer licht aan de horizon.
Tijdens het inschrijven op de jaarlijkse poll, was ik nog redelijk negatief, maar dat is dus gekeerd.
viewtopic.php?f=4&t=441
p.s. @gwyde maakt regelmatig fraaie updates tav het klassement(je) :)
Enige dat goud- en daarmee ook de meeste mijnaandelen nog een beetje in de weg zit, is imho bitcoin.
Maar, denk dat de toelating onlangs in het NYSE future segment, de prijs wat beter gaat reguleren.
Vér overprijsd imho en een watervalletje in BTC zou wel eens heel positief voor goud- en dus de mijntjes uit kunnen vallen.

Onlangs wat Novagold gekocht en Barrick bijgekocht ... zou dat eerder niet hebben gedaan.
Ik verwacht niet dat goud vanaf volgend jaar omhoog gaat 'spurten' maar eerder gestaag weer richting $1400/1500 gaat trekken
om daarna niet meer onder de 13handle terug te vallen, zoals afgelopen 2 jaar iedere keer gebeurde.

We gaan zien ;)
Last edited by Indiana Jones on 13 Dec 2017, 21:18, edited 1 time in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt December 2017

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote: 13 Dec 2017, 17:25Enige dat goud- en daarmee ook de meeste mijnaandelen nog een beetje in de weg zit, is imho bitcoin.
Maar, denk dat de toelating onlangs in het NYSE future segment, de prijs wat beter gaat reguleren.
Vér overprijsd imho en een watervalletje in BTC zou wel eens heel positief voor goud- en dus de mijntjes uit kunnen vallen.
Ik merk een copy/paste in de BTC-artikels.
The whole world, especially the 99.99% of us that own zero cryptocurrency, is asking: What happens next? And, What should I do?
Hier gaan velen hun laatste onderhemdje aan verspelen ... om in dezelfde lijn te blijven.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2017

Post by Indiana Jones »

Tsjah ... ik weet het niet goed eigenlijk.
Er wordt enorm veel conspiracy over geschreven ... maar wat mij opvalt, is dat nooit iemand de creatie
van de digitale munt heeft opgeeist (behalve dat dan soms een vaag, ongrijpbaar figuur genoemd wordt).

Je zou bijna denken dat overheidsinstanties deze munt mogelijk hebben gemaakt om te kijken hoe mensen
op digitale munten reageren. Immers, je gaat als overheden toch geen futuremarkt legaliseren van een munt
die via een ongrijpbaar blockchain kanaal wordt verhandeld, zonder tussenkomst van banken, zonder digitaal
spoor en dus niet getaxt kan worden als bezit of vermogen !?

Het was bedoeld als handelsmunt eenheid (unit of account), maar dat werkt niet meer tegen een prijs van 17K+
dus er lijkt hier iets vreemd aan de hand. In ieder geval hoor je iedereen erover, ben je gek als je geen bitcoin-fracties
hebt en gaat de digitale munt nog véél hoger .... zo zegt de bakker en de slager en de buurman en de overbuurvrouw
.

Weet je nog, toen goud naar de 1.9K ging ... en er gezegd werd: "als het zoals vetgedrukt gaat, moet je wegwezen" :lol:
t'is nooit zover gekomen met de munten en staafjes ... wie weet, ooit nog eens want fysiek precious blijft altijd waarde houden ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt December 2017

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote: 13 Dec 2017, 19:33 ... wie weet, ooit nog eens want fysiek precious blijft altijd waarde houden ;)
Nou, dat is niet zeker, maar je kunt het in ieder geval wél vasthouden, en er nog altijd mooie dingen mee doen. Da's meer dan wat je met een digitale munt kunt.

Image
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2017

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote: 13 Dec 2017, 17:25 Ik verwacht niet dat goud vanaf volgend jaar omhoog gaat 'spurten' maar eerder gestaag weer richting $1400/1500 gaat trekken
om daarna niet meer onder de 13handle terug te vallen, zoals afgelopen 2 jaar iedere keer gebeurde.
We gaan zien ;)
.
Attachments
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (51.89 KiB) Viewed 8146 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt December 2017

Post by Leo3.14 »

Hier gaan velen hun laatste onderhemdje aan verspelen
Net als aan zilver.

Veel analisten positief voor zilver volgend jaar......
:roll:
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2017

Post by Indiana Jones »

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2017

Post by Indiana Jones »

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt December 2017

Post by Spruitje »

Aan iedereen een Zalige Kerst en fijne eindejaarsdagen !!!

Image

Afsluitend:
VL: Warmste week.. 10.846.566€ (voor 6.509.894 Vlamingen = 1.66€/inw.)
Wl: Viva For Life ..... 4.115.330€ (Voor 3.614.473 Walen = 1.13€/inw.)
NL: Serious Request..5.026.144€ (Voor 17.084.719 Nederlanders = 0.29€/inw.)

Een werkcollega van mij vader zei destijds altijd bij zo'n acties... 'Van geven word je niet rijk'.
Al zal het wel een rol spelen dat je in Vlaanderen kan kiezen voor welk goed doel je een ophaling doet.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply