Hooimijt Mei 2017

Dutch language haystack
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Mei 2017

Post by cavajo »

Meimaand....

Zeer mixed :
- goudkoers lijkt een mooie stijging te verwezenlijken in dollar.
- in euro momenteel "geen cent te makken".
- goudaandelen stijgen wel, maar niet volgens patroon. lopen eerder achter.
- dollar-euro koers vernietigd elke winst.

Is momentopname.
Maar wel "klote".

Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Mei 2017

Post by cavajo »

Een warrige post... post ik wel meer....
Maar wat ooit warrig leek, kan of moet eventueel doorgaan voor 'norm'.
Soms in de 'korte toekomst' een Trumpje genoemd.
Die welomschreven periode dat "de wereld" effe uit zijn rol stapte.

Die warrige WAR-periode....
Laat ons daar een oplossing voor vinden.
Een beschaving kan toch niet afhankelijk zijn van de beperking van eigen wetten,
die soms invers een ondergang van eigen geluk inleidden.

Cavajo
User avatar
Thomas Lieven
Bronze Member
Posts: 180
Joined: 18 Oct 2011, 10:06

Re: Hooimijt Mei 2017

Post by Thomas Lieven »

cavajo wrote: 19 May 2017, 23:28 Een beschaving kan toch niet afhankelijk zijn van de beperking van eigen wetten,
die soms invers een ondergang van eigen geluk inleidden.
Heel juist Cavajo.

Dertig jaar geleden, vonden onze politiekers het nodig, om een kernuitstap bij wet in te voeren. Niemand heeft toen, en ook nu niet, gevraagd waar dan de helft van onze energie vandaan moest komen. Vandaag stevenen we af op een chronisch energietekort, en een onstabiel netwerk door onstabiel aanbod.
Een tijd geleden, kwamen onze politiekers met het besluit van een betonstop (klinkt goed he), intussen importeren ze jaarlijks tienduizenden vreemdelingen, waarvoor geen woning bestaat.
Vandaag hoor ik een verlicht politieker aankondigen, dat in de toekomst, voertuigen op fossiele brandstoffen, niet meer verkocht mogen worden. Hij vergeet er weer bij te zeggen waar dan die energie vandaan moet komen, om nog te zwijgen over de zeldzame aardmetalen die niet voorhanden zijn, om die alternatieven te bouwen.

Je moet geen groot licht zijn om in te zien, dat we over een tiental jaar, afstevenen op een maatschappij met:
1 Een geweldig energie tekort, met onbetaalbare prijzen voor wat nog zal kunnen geleverd worden.
2 Een dramatisch woning tekort, met de sociale dwangmaatregelen dat dit zal meebrengen voor wie nog een woning heeft.
3 En gebrek aan (of gedwongen stilleggen/sturen van de) mobiliteit, …… natuurlijk weer met “het milieu” als gouden melkkoe .

Ik had me mijn aankomende oude dag anders voor gesteld.

Dit weekend, nu ik er nog net niet te oud voor ben, nam ik het besluit, dit gekkenhuis voorgoed te verlaten.
Voor warmere oorden, ver van de steden en hun giftige adem, waar ik mijn oude botten nog in vrijheid aan de zon kan laven. Zonder een politieke of geestelijke leider achter mij te voelen, jagend op mijn geld en vrijheid.
Dat ik daarbij wat comfort, en medische zorgen op mijn oude dag, zal moeten inboeten, is de prijs die ik ervoor wil betalen.

Beste Groeten
TL
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Hooimijt Mei 2017

Post by Dirkgold »

Thomas Lieven wrote: 20 May 2017, 17:33

Dit weekend, nu ik er nog net niet te oud voor ben, nam ik het besluit, dit gekkenhuis voorgoed te verlaten.
Voor warmere oorden, ver van de steden en hun giftige adem, waar ik mijn oude botten nog in vrijheid aan de zon kan laven. Zonder een politieke of geestelijke leider achter mij te voelen, jagend op mijn geld en vrijheid.
Dat ik daarbij wat comfort, en medische zorgen op mijn oude dag, zal moeten inboeten, is de prijs die ik ervoor wil betalen.

Beste Groeten
TL
Al enig idee waar ?
( heb zelf al aan oost europa gedacht, maar vermoed dat ze daar nog wat oorlogen in gang gaan steken om hen in eurabie te dwingen )
( weeral voorlaatste dag in barcelona, iedere keer ik hier kom kleurt het weer multi cultureler. En dat doet pijn.
Ondertussen leiden ze de plaatselijke bevolking af met onafhankelijk bullshit van spanje. Net zoals ze dat bij ons doen walen tegen vlamingen. )
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Mei 2017

Post by Spruitje »

Misschien maken ze in het Midden Oosten van hem een koude schotel.
Attachments
Donald.jpg
Donald.jpg (52.71 KiB) Viewed 6423 times
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Mei 2017

Post by Spruitje »

Bitcoin $2.082
We hadden in 2011 beter de switch naar het virtuele gemaakt. :?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Mei 2017

Post by Adamus »

Leo3.14 wrote: 04 May 2017, 09:34 http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2968666

"Apple verdient 1.000 dollar per seconde, maar doet daar weinig mee"

Overnameke doen ?
no. gewilde spullen (soft- en hardware) maken met een hoge marge. De grootste zijn is niet hun doel en bovendien zijn Google en Samsung daar beter in. S gaat G aanvreten (?)
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Mei 2017

Post by Adamus »

Spruitje wrote: 21 May 2017, 14:07 Bitcoin $2.082
We hadden in 2011 beter de switch naar het virtuele gemaakt. :?
maar....in 2020 gaat Duitsland los met 'freegold' .....FD: Superhelden M&M moeten Europa redden......Europa in de ban van de hoop ....en meer BS
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Mei 2017

Post by Adamus »

in de ban van de hoop: grensovergang Beek/Elten geüniformeerd met kogelvrije vesten. Het beeld deed me denken aan Berlijn voor de Wende. Brd wordt steeds vrijer ;-)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Mei 2017

Post by doubleyou »

Spruitje wrote: 21 May 2017, 14:07 Bitcoin $2.082
We hadden in 2011 beter de switch naar het virtuele gemaakt. :?
Aan de rand van het ravijn bloeien de mooiste bloemen.
⇒ De beste resultaten dragen tegelijkertijd de grootste risico's. ;)
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply