Hooimijt Januari 2017

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2017

Post by Indiana Jones »

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2017

Post by doubleyou »

'Midnight Rules Relief Act': de wet die alle laatste beslissingen van Obama in één klap ongedaan maakt

Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft vorige week een wet goedgekeurd die het Congres in staat stelt, in één enkele stemming alle beslissingen die de uitvoerende macht - de president dus - in zijn laatste 60 dagen heeft gemaakt, ongedaan te maken.

....en de wereld draait verder....
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2017

Post by Spruitje »

Elke dag een stukje noordwaarts in 2017, dat verdient 'n plaatje.

Eentje van 24kt.

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2017

Post by Indiana Jones »

Er is niet alleen een legendarisch muzikant/zanger van ons heengegaan,
nu blijkt hij ook nog een echte goudkever te zijn geweest :cry:

Prince laat 64 goudstaven ter waarde van in totaal 840.000 dollar (792.000 euro) na. Dit blijkt uit zijn erfenis.

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2017

Post by Spruitje »

Ik had horen zeggen dat hij die ging nalaten aan de winnaar van de poll op freegoldforum. :D
Proficiat Gwyde ;)

Héél sterk houten rekje, niet van de gamma.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2017

Post by doubleyou »

Spruitje wrote: Héél sterk houten rekje, niet van de gamma.
Zware wijnflessen ;)
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Gwyde
Platinum Member
Posts: 630
Joined: 19 Oct 2011, 23:49
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2017

Post by Gwyde »

Spruitje wrote:Ik had horen zeggen dat hij die ging nalaten aan de winnaar van de poll op freegoldforum. :D
Proficiat Gwyde ;)

Héél sterk houten rekje, niet van de gamma.
Ik weet van de Prince geen kwaad ;-)
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

TOB ( taks op beursverrichtingen )

Post by Dirkgold »

Dit ontvangen van mijn buitenlandse broker.
Als ik het goed lees, dien ik deze taks enkel te betalen indien ik handel op euronext brussel ?
Dus bv niet van toepassing op een order op nasdaq?

"
As part of the 2017 state Belgian budget, it has been announced that stock exchange transaction tax for transactions on the Belgian stock exchange will now be payable by all Belgian residents applicable from 1st January 2017.

The applicable transaction tax rates are as follows:
Bonds 0,09% (maximum 1,300 EUR) Buy and Sell transactions
Stocks 0,27% (maximum 1,600 EUR) Buy and Sell transactions
Collective investment Vehicles 1,32 % (maximum 4,000 EUR) Redemptions

Please be aware that this transaction tax will not be collected by ourselves and it is your responsibility to both report and pay this tax to the Belgian Tax Authorities.
."
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: TOB ( taks op beursverrichtingen )

Post by Zytom »

Dirkgold wrote:Dit ontvangen van mijn buitenlandse broker.
Als ik het goed lees, dien ik deze taks enkel te betalen indien ik handel op euronext brussel ?
Dus bv niet van toepassing op een order op nasdaq?

"
As part of the 2017 state Belgian budget, it has been announced that stock exchange transaction tax for transactions on the Belgian stock exchange will now be payable by all Belgian residents applicable from 1st January 2017.

The applicable transaction tax rates are as follows:
Bonds 0,09% (maximum 1,300 EUR) Buy and Sell transactions
Stocks 0,27% (maximum 1,600 EUR) Buy and Sell transactions
Collective investment Vehicles 1,32 % (maximum 4,000 EUR) Redemptions

Please be aware that this transaction tax will not be collected by ourselves and it is your responsibility to both report and pay this tax to the Belgian Tax Authorities.
."
Als Belg ben je beurstaks verschuldigd op alle transacties die daaronder vallen. Het gaat hem niet alleen om de Brusselse beurs.

Vroeger kon je hier aan ontsnappen door een buitenlandse broker te gebruiken maar dat is sinds 1 januari niet meer het geval. Indien de taks niet ingehouden wordt door de broker dien je dit dus zelf met de fiscus te regelen. En dat is helaas weer een typische Belgische constructie.
Praktische consequenties
Misschien denk je nu dat dit even kan geregeld worden via je belastingaangifte. Spijtig genoeg is dat niet het geval.

Net zoals een bank, moet je voortaan zelf de verschuldigde taks rechtstreeks storten op de rekening van het bevoegde belastingkantoor. Je moet dit doen voor het einde van de 2de maand na de verrichting. Daarmee is de kous nog niet af: op dezelfde dag moet je een document indienen bij de belastingen waarin je de maatstaf van heffing en alle elementen ter bepaling ervan meedeelt.

Je moet m.a.w. zelf aan alle (administratieve) verplichtingen voldoen alsof je een bank bent. Dit impliceert dat je de wetgeving terzake moet kennen en toepassen.

Om de pil wat te verzachten, worden de bijhorende boetes voor laattijdige betaling in de eerste helft van 2017 niet verhoogd en blijven deze op 12,50 euro per week vertraging. Nadien wordt dit in stappen opgetrokken tot 50 euro per week vertraging.

Daarnaast zijn er volgende boetes van toepassing: iedere onjuistheid of onvolledigheid wordt gestraft met een boete van 5 x de ontdoken taks met een minimum van 250 euro.

https://www.mijnkapitaal.be/thema/fisca ... e-brokers/
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: TOB ( taks op beursverrichtingen )

Post by Dirkgold »

Zytom wrote:
Dirkgold wrote:Dit ontvangen van mijn buitenlandse broker.
Als ik het goed lees, dien ik deze taks enkel te betalen indien ik handel op euronext brussel ?
Dus bv niet van toepassing op een order op nasdaq?

"
As part of the 2017 state Belgian budget, it has been announced that stock exchange transaction tax for transactions on the Belgian stock exchange will now be payable by all Belgian residents applicable from 1st January 2017.

The applicable transaction tax rates are as follows:
Bonds 0,09% (maximum 1,300 EUR) Buy and Sell transactions
Stocks 0,27% (maximum 1,600 EUR) Buy and Sell transactions
Collective investment Vehicles 1,32 % (maximum 4,000 EUR) Redemptions

Please be aware that this transaction tax will not be collected by ourselves and it is your responsibility to both report and pay this tax to the Belgian Tax Authorities.
."
Als Belg ben je beurstaks verschuldigd op alle transacties die daaronder vallen. Het gaat hem niet alleen om de Brusselse beurs.

Vroeger kon je hier aan ontsnappen door een buitenlandse broker te gebruiken maar dat is sinds 1 januari niet meer het geval. Indien de taks niet ingehouden wordt door de broker dien je dit dus zelf met de fiscus te regelen. En dat is helaas weer een typische Belgische constructie.
Praktische consequenties
Misschien denk je nu dat dit even kan geregeld worden via je belastingaangifte. Spijtig genoeg is dat niet het geval.

Net zoals een bank, moet je voortaan zelf de verschuldigde taks rechtstreeks storten op de rekening van het bevoegde belastingkantoor. Je moet dit doen voor het einde van de 2de maand na de verrichting. Daarmee is de kous nog niet af: op dezelfde dag moet je een document indienen bij de belastingen waarin je de maatstaf van heffing en alle elementen ter bepaling ervan meedeelt.

Je moet m.a.w. zelf aan alle (administratieve) verplichtingen voldoen alsof je een bank bent. Dit impliceert dat je de wetgeving terzake moet kennen en toepassen.


Om de pil wat te verzachten, worden de bijhorende boetes voor laattijdige betaling in de eerste helft van 2017 niet verhoogd en blijven deze op 12,50 euro per week vertraging. Nadien wordt dit in stappen opgetrokken tot 50 euro per week vertraging.

Daarnaast zijn er volgende boetes van toepassing: iedere onjuistheid of onvolledigheid wordt gestraft met een boete van 5 x de ontdoken taks met een minimum van 250 euro.

https://www.mijnkapitaal.be/thema/fisca ... e-brokers/
Bedankt voor de link. Ik contacteer even mijn broker.
Een anti europese wet van belgistan. Europa was toch vrij verkeer van goederen en diensten.
Ze willen dus echt dat de beurs handel stil valt.
Post Reply