Hooimijt November 2011

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt November 2011

Post by Paul »

nee kruger juist niet
het heeft geen zin om de complementaire currency intrinsieke waarde te geven, ze hoort juist waarde te vinden in het gebruik.
door intrinsieke waarde ga je (kunstmatig) opnieuw schaarste in het geld creëren. die (valse) schaarste is onwenselijk/onnatuurlijk in alle maatschappelijke domeinen die je niet dmv marktwerking wenst te organiseren.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt November 2011

Post by Rasta »

Obi-Wan wrote: Police have been battling the people hurling tear gas to repel rioters who in turn volley back with firebombs. The police are also government workers as are the rioters. When they wake up and see they are in the same boat as the other state workers rioting, we are looking at a total meltdown. The Euro does not look good for once Greece defaults others will not be far behind. The next 4.3 years is going to test the nerves of men on all fronts. Then watch what happens to the CDO market again. We are headed into a currency storm as we approach 2016 all because nobody will even review this debt crisis. Nothing will survive that resembles how government operates today. Karl Marx really set in motion the end of times.

link amstrong juni 2011 pdf
Doet mij ineens denken hoe de olympische spelen in London er volgend jaar gaan uitzien. Kan best wel eens een dramatische boel worden. Misschien niet zo erg als het München drama, maar toch, ongeorganiseerd massa protest en publieke geld verslindend vermaak kan goed botsen.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt November 2011

Post by Paul »

yep
de ek voetbal in polen en de oekraine organiseren
ook al zo'n briljant plan.

sta je daar met een bos wortelen op je kop tussen de schuimbekkende kaalkoppen in Lodz en pleurt de euro in mekaar.
dan is het nog een eind lopen ineens helemaal terug naar bennekom of lutjebroek ...

ik heb lang geleden eens een seizoen in een duits openluchtmuseum gewerkt als suppoost. een van mn collegae was zo'n oude knoestige opa, die had aan oostfront gevochten nog, prachtverhalen, en was terug naar de heimat gelopen na de oorlog.
de geschiedenis herhaalt zich niet, maar rijmt altijd ;-)
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt November 2011

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:
wimilio wrote:Beste Vrienden,

net zoals vorig jaar organiseer ik een etentje voor alle goudforummers.

Dit gaat door op zaterdag 19 november om 12h in de Crown Plaza te Antwerpen (vlak naast de autosnelweg).
Rasta meld zich. Voor iedereen uit Den Haag en omstreken - u kunt met mij meerijden indien gewenst.
Mijn geboorteplaats -mooie stad achtuh de duinûh- waar ik 45 jaar gewoond heb, maar al heel lange tijd niet meer. Helaas ben ik verhinderd.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt November 2011

Post by Obi-Wan »

wimilio wrote:Beste Vrienden,

net zoals vorig jaar organiseer ik een etentje voor alle goudforummers.


Hopelijk tot dan,

Wimilio
Fijn initiatief Wimilio.

Maar ik aangezien ik anonimiteit, mbt houden van een fysieke metalen portefeuille, als een belangrijk goed beschouw, ga ik hierop passen....
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt November 2011

Post by Obi-Wan »

Wat ik eigenlijk niet goed begrijp is : Hoe blijft de € op dit moment overeind tov de $ ? Ik had al lang verwacht dat die ergens rond 1,28 à 1,30 zou hangen.

Hij is wel gezakt van 1,42 naar 1,37 maar naar mijn gevoel staat dit toch niet in verhouding met portie doom en slecht nieuws dat we de voorbije weken mochten ontvangen.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt November 2011

Post by Rasta »

Obi-Wan wrote: Fijn initiatief Wimilio.

Maar ik aangezien ik anonimiteit, mbt houden van een fysieke metalen portefeuille, als een belangrijk goed beschouw, ga ik hierop passen....
Niet specifiek op Obi-Wan reagerend, maar meer in het algemeen: U kunt ook per PM reageren (enkel voor diegene met 3+ posts is de PM functie beschikbaar), dan deelt u geen email adres en blijft u anoniem. En u kunt natuurlijk anoniem blijven op de dag zelf. U stelt zich gewoon voor als Obi-Wan aldaar.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt November 2011

Post by Paul »

terugkerende kapitaalstromen vermoed ik.
de europese banken zitten diep in de problemen en moeten de balansen versterken, dat doe je door (oa) dollar assets te verkopen. en dat zie je dan terug in de hoge(re) wisselkoers nu. het is uit zwakte ipv uit sterkte ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
bsc2200
Posts: 24
Joined: 19 Oct 2011, 22:32

Re: Hooimijt November 2011

Post by bsc2200 »

Rasta wrote: En u kunt natuurlijk anoniem blijven op de dag zelf. U stelt zich gewoon voor als Obi-Wan aldaar.
En U vraagt uw chauffeur om de Rolls op discrete afstand te parkeren ;)

Grapje, goed initiatief maar ik begrijp Obi-Wans standpunt maar al te goed
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Post by Obi-Wan »

@ Paul : Oke dan komt er straks nog wat op ons af

@ Rasta : All Right zeker doen dan heb ik eindelijk de Staatsveiligheid, de BOB, de TCB (=Toekomstige Confiscatie Brigade)
en andere plunderaars op het verkeerde spoor gezet :lol: :lol: :lol:
Patience. Use the force. Think.
Post Reply