Hooimijt November 2011

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Wat indien er 7.5% gaat belegd worden in goud...?

Post by Spruitje »

doubleyou wrote:Ondertussen, even terzijde :)
goud prijst de € op 40.600 stukskes voor een kilo
Indien er 7.5% gaat belegd worden in goud (ipv 1% NU) gaan we andere prijzen krijgen. :D :D

World Gold Council: "Goud als basis voor vermogensbeheer"

English version
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt November 2011

Post by Spruitje »

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Hille
Posts: 9
Joined: 19 Oct 2011, 22:49

Re: Hooimijt November 2011

Post by Hille »

"""""Martijn,

Blijkbaar is dat inderdaad nog niet gebeurd.
Geeft niet. Zwier mij er maar af. Het forum is de spreekvloer geworden van enkele veelpraters die naar de mond gesproken worden door de rest. Het is ontstellend en ontgoochelend. Met moeite 40 man..... triestig, triestig."""""

Hille

Bovenstaande heb ik geantwoord op een mail van Martijn op het andere forum. "Of ik misschien vergeten was te betalen?"
Geen haar op mijn hoofd die er uiteraard aan dacht om te betalen. Ik heb ondertussen toch de kans gehad om even te zien wat er daar gebeurd.
Ben gedegouteerd. Trekt op niets meer. Altijd dezelfde goldtrail zwans steekt tegen. Ik heb voldoende goud in eigen bezit en daarnaast ook andere dingen, ook aandelen en onroerend goed. Die mannen zijn niet realistisch en er helpt geen zeggen aan. En ik houd mij nu nog wat in.

Hille
Hille
Posts: 9
Joined: 19 Oct 2011, 22:49

Re: Hooimijt November 2011

Post by Hille »

"""""Beste posters

--------------------------------------------------------------------------------

Aangezien ik niet betaal (vertik ik ook) zal ik er weldra afvliegen.
Wens jullie veel succes met jullie (amper) veertigen.
Koop fysiek goud, wat onroerend goed en zorg voor een cashreserve naar uw eigen inzicht (enkele maandlonen volstaan allicht) probeer landbouwgrond te kopen en werk, godverdomme, werk, wroet en zwoeg dat uw kloten gelijkhangen....
Al de rest is dikke zever. Wees geen soepkieken, laat anderen niet voor u denken en denk voor uzelf. Steek dat in jullie kopke."""""

Dit was dus mijn laatste post op het andere forum. Ik kom hier verder niet meer op terug en ik zal proberen om nu en dan hier wat te posten.

Hille
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt November 2011

Post by Obi-Wan »

Indiana Jones wrote: Armstrong maakte in zijn Euro verhaal duidelijk wat er na WOI in Duitsland gebeurde wat onder eenzelfde soort druk stond als Griekenland nu .... zie Armstrong thread.

Ik hoop dat het in Griekenland anders gaat aflopen, maar hou mijn hart vast.
Police have been battling the people hurling tear gas to repel rioters who in turn volley back with firebombs. The police are also government workers as are the rioters. When they wake up and see they are in the same boat as the other state workers rioting, we are looking at a total meltdown. The Euro does not look good for once Greece defaults others will not be far behind. The next 4.3 years is going to test the nerves of men on all fronts. Then watch what happens to the CDO market again. We are headed into a currency storm as we approach 2016 all because nobody will even review this debt crisis. Nothing will survive that resembles how government operates today. Karl Marx really set in motion the end of times.

link amstrong juni 2011 pdf
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt November 2011

Post by Obi-Wan »


Sinds gisterenavond wordt er al gesproken in de trend van "Misschien moet Griekenland de Euromunt maar verlaten".
Duitsland zou zulke reserves beter gebruiken voor zichzelf (lees Nordic Euro) ipv dit een bodemloze put te gooien.

Amstrong spreekt van 2016 alvorens er een currency crisis te kop opsteekt. Dat lijkt me de dag van vandaag nog een eeuwigheid.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt November 2011

Post by Obi-Wan »

Hille wrote: Ik kom hier verder niet meer op terug en ik zal proberen om nu en dan hier wat te posten.

Hille
Daar kijk ik naar uit Hille.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt November 2011

Post by Indiana Jones »

Heldere taal Hille. ik sta er niet anders in.

De wereld draait door, maar het lijkt alsof de freegoldtheorie niet mee evolueert. Freegold is een bijzonder mooi instrument dat me intrigeert, maar de argumenten waarmee het bevestigd wordt missen soms realiteitszin, waardoor het een cirkelredenering geworden lijkt te zijn.

Op de landbouwgrond na, ziet mijn positie er niet veel anders uit dan de uwe. Zeer waarschijnlijk in véél meer bescheiden mate maar dat doet er niet toe.

Ik denk dat de mensen best hard willen werken en dat niet zelden ook doen. Naar mijn mening wordt de focus soms teveel op de groep niet werkenden gericht i.p.v. op een non-productieve overheid. Niet dat ik de hele overheid over één kam wil scheren, want ook dáár zitten hardwerkende en gemotiveerde mensen tussen.

Neemt niet weg dat ik mij mateloos kan irriteren aan de non-productieve manier waarop met name de politiek doorvlochten is van mismanagement die bakken met geld kost en het land geen steek vooruit helpt. Ze rennen, onderling kibbelend en kissebissend, teveel achter de werkelijkheid aan, verzinnen niet zelden stupide geldverslindende oplossingen, laten zich door de verkeerde mensen adviseren en als het mis gaat en er nóg meer geld in gepompt moet worden ligt dat ..... niet aan hen.
Men weet daar op de één of andere sluwe wijze de volkswoede te keren, waardoor het volk zich op anderen gaat richten i.p.v. op de werkelijke boosdoeners.
Triest, diep triest, temeer omdat 'wij het volk' er telkens maar weer intrapt door deze achterhaalde structuur met onze stembiljetten in stand te laten.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt November 2011

Post by Paul »

welkom Hille

Ben het vierkant met je eens !
"Taxes are a barbaric relic of the past"
bsc2200
Posts: 24
Joined: 19 Oct 2011, 22:32

Re: Hooimijt November 2011

Post by bsc2200 »

Interessante knip uit De Standaard :

Uitdagingen genoeg voor de financiële wereld: banken en aandelenmarkten kreunen onder de crisis, Griekenland staat op de rand van het failliet en de euro beleeft een heuse systeemcrisis. Voor monetair architect Bernard Lietaer is de oplossing simpel: we hebben meer en vooral ander geld nodig.
Lietaer, die intussen meer dan veertig jaar meedraait in de internationale financiële kringen en ooit nog mee de euro op de sporen zette, ziet hoegenaamd geen heil in het ‘oplappen’ van het huidige economische bestel. Zijn oplossing is behoorlijk out of the box. ‘Het monetaire systeem heeft nood aan meer diversiteit. We hebben ànder geld nodig, naast de bestaande nationale munten.’

‘Vandaag hebben we één munt die voor alles moet dienen, om aankopen te doen én belastingen te betalen. We moeten onder ogen durven zien dat een munt niet voor al die zaken geschikt is’, zegt Lietaer. ‘Een munt die bovendien voor de meeste mensen enkel te verdienen valt door het uitoefenen van een job, of je nu zin hebt of niet.’

Enter: de complementaire munt. Een munt die voor specifieke doeleinden ontworpen is en een bepaald soort inspanning kan belonen.


De Kruger lijkt me hier geknipt voor ;)
Post Reply