Hooimijt December 2016

Dutch language haystack
Post Reply
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt December 2016

Post by Zytom »

Indiana Jones wrote:
Hoe is dat in België geregeld .... is het bij jullie ook al zo uitgekleed, of hebben jullie nog wél postkantoren,
post- en pakket bezorgers die ambtenaren zijn en met bedrijfsgoederen van Bpost kunnen werken ??
Wij hebben een uitgebreid net van postkantoren, deze fungeren tevens als een soort "light bankkantoor" (in samenwerking met BNP Paribas Fortis). Telkens ik eens naar de post moet heb ik de indruk dat de "Bpost Bank" dienst vooral populair is bij vreemdelingen, ze bieden ook diensten aan zoals Western Union.

Postbedeling gebeurd met fietsen, brommers of auto's van Bpost. Er zijn bij Bpost nog veel statutairen (uitdoofbeleid) maar intussen bestaat de meerderheid van het personeel uit contractuelen en uitzendkrachten.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt December 2016

Post by Spruitje »

Bij ons in de gemeente (kleine 25K inwoners) is het postkantoor (met 8 loketten) gesloten en er is een véél kleiner open gegaan met slechts 2 loketten en meer gericht op de bankactiviteiten. ('De bank van de Post')

Postuitreiking gebeurt nu inmiddels vanuit de naburige stad, idem voor de pakjesdienst.

Men gaat de laatste jaren ook meer de weg op van zgn. 'postpunten', supermarkten en handelaren die postdiensten aanbieden in ruil voor 'n mager procentje.

Veelal is het een break-even of zelfs verlieslatende operatie voor de supermarkten, het kost hen vaak veel winkelruimte waardoor ze op eigen aanbod moeten besnoeien. Ze houden het vaak enkel nog aan omdat ze daarmee potentiële klanten lokken die meteen ook nog één artikeltje meenemen.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2016

Post by Indiana Jones »

De postbodes lopen hier nog wel in post.nl bedrijfskleding.
Fiets is dacht ik van hen zelf, maar de fietstassen weer van post.nl

Voeger kon je bij ons op het postkantoor ook semi bankdiensten afnemen,
de zogenaamde Postcheque en Girodienst en Rijkspostspaarbank.
Ook die is al lang geleden geprivatiseerd en naar ING gegaan.

Krijg dus het vermoeden dat Bpost wat minder geprivatiseerd is dan post.nl :?
Mss heeft DAT de politici gestoken en zijn ze daarom met veel verbaal geweld
voor het bod van Bpost (tot 4 keer toe) gaan liggen. Aandelen hebben ze niet
meer, maar invloed nog wel ....

Ik krijg wel eens de indruk dat Nederland in Europa fors voorop loopt in de privatisering.
In het begin (vanaf de jaren '80 begon de overheid met privatiseren)was dat even wennen,
telkens die naamsveranderingen ... soms ga ik nog wel eens de fout in,
ben namelijk nog uit de tijd van het simpele PTT en Postcheque&Girodienst/RijkspostSpaarbank :oops:
Attachments
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (37.74 KiB) Viewed 5098 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt December 2016

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote:Krijg dus het vermoeden dat Bpost wat minder geprivatiseerd is dan post.nl :?
Omdat de postmannen in NL zelf al moeten opdraaien om hun fiets te kopen vermoed je dat Post.NL meer geprivatiseerd is?
Bij ons is het gewoon bij wet bepaald dat de werkgever jou moet voorzien van het nodige materiaal (en eventueel bijhorende opleidingen) om jouw taak naar behoren te kunnen doen.
Zo hebben er een massa postmannen een opleiding op kosten van Bpost gevolgd om met de bromfiets te mogen rijden. De rijopleiding werd betaald door de werkgever.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2016

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:
Indiana Jones wrote:Krijg dus het vermoeden dat Bpost wat minder geprivatiseerd is dan post.nl :?
Omdat de postmannen in NL zelf al moeten opdraaien om hun fiets te kopen vermoed je dat Post.NL meer geprivatiseerd is?
Bij ons is het gewoon bij wet bepaald dat de werkgever jou moet voorzien van het nodige materiaal (en eventueel bijhorende opleidingen) om jouw taak naar behoren te kunnen doen.
Zo hebben er een massa postmannen een opleiding op kosten van Bpost gevolgd om met de bromfiets te mogen rijden. De rijopleiding werd betaald door de werkgever.
Postbodes en pakketbezorgers zijn ZZP'ers (Zelfstandigen Zonder Personeel) en worden ingehuurd door post.nl
dus geen werkgever/werknemer relatie 8-)

Daarom schreef ik ook dat post.nl ws meer geprivatiseerd is dan Bpost ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2016

Post by Indiana Jones »

Soms wat teveel ellende van Indy zijn kant, maar ik zet er wat tegenover :mrgreen:

Joep van 't Hek zijn rijbewijs was tijdelijk ingenomen en hij kapselde dat enorm goed in een show in.
Helemaal afkijken en ... gegarandeerd een kleine 7 minuten kijkplezier ... als je tenminste de clue snapt :lol:

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt December 2016

Post by Adamus »

we kennen vooral op zaterdag postbodes met 'hesjes', door de weeks dan weer iemand gehuld in iets wat meer op bedrijfskleding lijkt en een fiets van de postcodeloterij. Aangetekende brieven worden door een 'speciale' op de bromfiets bezorgd.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt December 2016

Post by Adamus »

doubleyou wrote:Hoe zat dat nu weer met AH, die Delhaize overnam ?
Hoe zat dat nu weer met ING die BBL overnam ?
;)

Dat mag, dat kan, maar de andere richting...Nederlandse mooipraters.
Soit, mij gelijk, als mijne post maar in de bus zit :)

CEO Bpost: 'In één weekend meer politieke invloed meegemaakt uit Nederland dan heel mijn carrière in België'
Van Gerven: 'Ik ben brutaal onder druk gezet'
Bpost-topman Koen Van Gerven is ontgoocheld dat de overname van PostNL niet doorgaat. Hij is heel scherp voor de Nederlandse politici die hem, zo zegt hij, zwaar onder druk hebben gezet om de deal af te blazen.
Target2 Hoe gaan de belgen het betalen?
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2016

Post by Indiana Jones »

DEZE

Image

vrm POSTBODE is er net op tijd mee gestopt en had net op tijd een ander beroep gekozen.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt December 2016

Post by Adamus »

ik stel voor dat overnames in baar goud verrekend worden :mrgreen:

Amerikanen die Alpinvest overnemen; ik weet het niet hoor, ze komen zomaar met verse dollars de oceaan over.
Post Reply