Hooimijt November 2016

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt November 2016

Post by Indiana Jones »

Zytom wrote:
Indiana Jones wrote:Opkomst 88% :!:
The total number of registered voters in the USA was 146,311,000 and the total ballots counted 128,843,000. In other words, 88% of registered voters voted. This is a record high historically or just about a revolution without guns.
Ik heb eens naar de data van de vorige verkiezing gekeken en dat lijkt mij niet zo uitzonderlijk. In 2012 was het ook meer dan 86% van de geregistreerden.

Hoewel Socrates weer correct lijkt te zijn met de Trump overwinning heb ik al vaker gemerkt dat sommige dingen die MA post niet kloppen of niet zo significant zijn als hij wil laten uitschijnen.
Weet niet waar je die 86% gevonden hebt, want ik zie toch echt andere cijfers:

2012 Voter Turnout Report
Thursday, November 8, 2012

Voter turnout dipped from 62.3 percent of eligible citizens voting in 2008 to an estimated 57.5 in 2012.
That figure was also below the 60.4 level of the 2004 election but higher than the 54.2 percent turnout in the 2000 election.


De huidige hoge opkomst wordt volgens de media gevoed door het feit dat, itt voorgaande presidentsverkiezingen,
er dit keer enorm veel mensen uit het platteland gestemd hebben die anders nooit stemden .... sommigen
zelfs voor de eerste keer in hun leven omdat ze het politiek gekonkel in het Witte Huis zat waren.
Daar hadden de Democraten (en ook MSM niet in de polls) geen rekening mee gehouden en zich ook niet echt op gericht ...
zij hielden juist rekening met de standaard stemmers.
Juist in die extra opkomst schijnt Trump zijn overwinning te liggen, volgens de media.

In het licht van bovenstaande, is 88% dus erg hoog ... of begrijp ik het niet goed en jokt Armstrong ?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt November 2016

Post by Zytom »

Indiana Jones wrote:
Zytom wrote:
Indiana Jones wrote:Opkomst 88% :!:
The total number of registered voters in the USA was 146,311,000 and the total ballots counted 128,843,000. In other words, 88% of registered voters voted. This is a record high historically or just about a revolution without guns.
Ik heb eens naar de data van de vorige verkiezing gekeken en dat lijkt mij niet zo uitzonderlijk. In 2012 was het ook meer dan 86% van de geregistreerden.

Hoewel Socrates weer correct lijkt te zijn met de Trump overwinning heb ik al vaker gemerkt dat sommige dingen die MA post niet kloppen of niet zo significant zijn als hij wil laten uitschijnen.
Weet niet waar je die 86% gevonden hebt, want ik zie toch echt andere cijfers:

2012 Voter Turnout Report
Thursday, November 8, 2012

Voter turnout dipped from 62.3 percent of eligible citizens voting in 2008 to an estimated 57.5 in 2012.
That figure was also below the 60.4 level of the 2004 election but higher than the 54.2 percent turnout in the 2000 election.


De huidige hoge opkomst wordt volgens de media gevoed door het feit dat, itt voorgaande presidentsverkiezingen,
er dit keer enorm veel mensen uit het platteland gestemd hebben die anders nooit stemden .... sommigen
zelfs voor de eerste keer in hun leven omdat ze het politiek gekonkel in het Witte Huis zat waren.
Daar hadden de Democraten geen rekening mee gehouden en zich ook niet echt op gericht ... zij hielden juist
rekening met de standaard stemmers.
Juist in die extra opkomst schijnt Trump zijn overwinning te liggen, volgens de media.

In het licht van bovenstaande, is 88% dus erg hoog ... of begrijp ik het niet goed en jokt Armstrong ?
Gegevens van het Census bureau.

2012:
235.25 miljoen stemgerechtigden
153.16 miljoen geregistreerde kiezers
132.95 miljoen effectieve kiezers
= 86.80% van de geregistreerde voters en 56.5 percent van het totaal aantal stemgerechtigden

https://www.census.gov/hhes/www/socdemo ... ables.html

MA vergelijkt met de geregistreerde kiezers, terwijl de meeste sites vergelijken met het totaal aantal stemgerechtigden. Om effectief te kunnen stemmen moet je eerst geregistreerd worden.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt November 2016

Post by Indiana Jones »

Zytom wrote:MA vergelijkt met de geregistreerde kiezers, terwijl de meeste sites vergelijken met het totaal aantal stemgerechtigden. Om effectief te kunnen stemmen moet je eerst geregistreerd worden.
Oh ... maar dan nóg denk ik dat de huidige opkomst wel eens heel erg hoog kan zijn.
ik wacht onderstaande website wel ff af 1789-2012 .... 2016 moet nog komen :oops:
http://www.electproject.org/national-1789-present
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Hooimijt November 2016

Post by Dirkgold »

Op 11-9 eindigt hopelijk wat via 9-11 in gang gestoken was. :D
Hopelijk doet hij ook iets aan soros en aanverwanten.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt November 2016

Post by Indiana Jones »

Regering Estland moet vertrekken na motie van wantrouwen
Premier Taavi Roivas van Estland heeft woensdag een motie van wantrouwen niet overleefd.
De vijf partijen die de premier hebben weggestemd, hadden hem in de ochtend al gevraagd te vertrekken.
De partijen vinden dat de premier het land in de verkeerde richting stuurt, meldt de publieke omroep ERR.
De val van de regering van Roivas kan leiden tot een betere vertegenwoordiging van Ruslandgezinde partijen in het parlement.

========================

Estland is lid van de EU, lid van de NAVO en heeft op 1 januari 2011 de Estische kroon vervangen door de euro.
Daar zal de EU niet blij mee zijn ..... 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt November 2016 "Trump"

Post by Indiana Jones »

Ben zekers geen.! aanhanger van Trump.
Had liever Bernie Sanders gehad .... maar de DP was rigged en het werd dus Hillary :cry:

Denk niet dat Trump nou zo'n voorspoed aan de wereld gaat brengen, ook niet aan de VS ..... we gaan zien ....
Maar wél verandering aan het "systeem" zoals we dat tot nu toe kenden (zou in Europa ook moeten gebeuren)
Wat ik wél op zijn credit moet schrijven is meesterschap, dat is:

- de rating agencies tegen je
- de banken tegen je
- de latino's tegen je
- de zwarten tegen je
- justitie tegen je
- de inlichtingen diensten tegen je
- het majeure deel van de politieke westerse wereld tegen je
- je eigen partij (republikeinen) tegen je
- de media tegen je

zo'n beetje alles tegen je .... en dan tóch winnen .... da's wel knap :idea:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt November 2016 "Trump"

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote:- de rating agencies tegen je
- de banken tegen je
- de latino's tegen je
- de zwarten tegen je
- justitie tegen je
- de inlichtingen diensten tegen je
- het majeure deel van de politieke westerse wereld tegen je
- je eigen partij (republikeinen) tegen je
- de media tegen je

zo'n beetje alles tegen je .... en dan tóch winnen .... da's wel knap :idea:
Je bent nog vergeten... - het merendeel van de vrouwen tegen je...
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt November 2016 "Trump"

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Je bent nog vergeten... - het merendeel van de vrouwen tegen je...
Heb diverse interviews met vrouwen gezien over Trump .....
het waren vooral de democratische vrouwen die (dikwijls om andere redenen)
tegen hem waren 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt November 2016

Post by doubleyou »

Het systeem.
Bijna 75% heeft noch op Clinton, noch op Trump gestemd.
Dàt is de meerderheid !
President met 25% vd stemmen.

Van een twitteraar, weet de bron niet.
231,556,622 eligible voters
46.9% didn't vote
25.6% voted for Clinton
25.5% voted for Trump
1.7% voted for Johnson

No worries. Leven in de brouwerij. :?
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt November 2016

Post by Indiana Jones »

Wat mij .... het Nederlandse nieuws beschouwende .... opvalt, is enerzijds
- angstmakerij vanuit gevestigde pro EU partijen (D66 + GroenLinks walgen van Trump)
en anderzijds;
- het volk dat zich enerzijds verzet tegen het EU establishment en anderzijds lijdt aan het StockholmSyndroom (ze willen het anders omdat ze het huidige systeem corrupt vinden, maar aangezien dat nieuwe ongewis is vinden ze het eng, want ze wisten tenminste waar ze aan toe waren en weten dat nu niet meer.

De Nederlandse media zijn in ieder geval nog steeds pro Clinton en steken dat niet onder stoelen of banken.
Ze zien zoiets volgend jaar in Nederland niet gebeuren, want Brexit en Trump zijn iets Anglosaxisch en wij hebben een meerpartijen systeem en daar gaat zoiets niet gebeuren ..... denken ze en zijn het Oekraïne referendum glad vergeten kennelijk.

=================================

Ik ben er niet bang voor, vind het uit psychologisch aspect bezien een interessant proces en denk dat:
- Trump het niet op gaat lossen (Brexit op korte termijn ook niet)
- Polarisering helaas meer en meer gaat toenemen
- Hopenlijk, maar niet zeker ... Duitsland, Frankrijk, Nederland + Italië ook met deze politieke wanorde kennis gaan maken
- vermoedelijk Armstrong met zijn cycli (strong economic downturn) gelijk gaat krijgen
- de chaos helaas heel groot gaat worden
- het niet meer aan de 30+ generaties is om dit soort problemen aan te pakken
- deze generaties het vanaf nu (eigenlijk al enige tijd) moeten doen met wat het is
- de jongere generaties uiteindelijk de ECHTE vernieuwing in zich gaan dragen, waarmee de wereld verder kan ... in de hoop dat het dan ECHT anders gaat dan de afgelopen 100 jaar :oops:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply