Hooimijt Oktober 2016

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Oktober 2016

Post by Rasta »

doubleyou wrote:'t is een tijd geleden, maar nog even over de dit jaar ingevoerde "speculatietaks" die de regering in België dit jaar in werking liet treden.
Deze week zijn er cijfers naar buiten gekomen.
.
Zoals voorspeld en verwacht door de mensen met gezond verstand :
* een uppercut voor de inkomsten
* de langzame dood van de actieve belegger
* na 8 maanden 2016 : inkomsten amper 17 miljoen euro uit de speculatietaks (verkoop met winst binnen 6 maand ; 33% afroming voor de staat ; voor verkoop met verlies is er niets voorzien voor de belegger-investeerder-speculant)
* na 8 maanden 2016 : inkomsten uit de gewone beurstaks met 70 miljoen euro gedaald ! (= taks op elke beursverrichting)
.
Meer woorden maken we er niet aan vuil.
Ze zitten nog enkele dagen samen om voor de begroting 4,2 miljard te zoeken.
Als ze nog ietwat logica hebben en wat verstand gebruiken, schaffen ze deze onnozele, compleet onterechte, belachelijke, stupide speculatietaks per directe ingang af.
.
Op 4,2 miljard is 53 miljoen natuurlijk peanuts, maar wie het kleine niet eert etc etc etc...
Misschien ooit wel goed bedoeld, maar effectiviteit van de maatregel is natuurlijk dramatisch. Maar geen politieker die dat zal zeggen, want de regel is mede voor het imago "kijk ons goed doen". Maar met honderden van die weinig effectieve maatregelen, is er wel een gigantisch (staats-)apparaat opgetuigd. Een moloch, die zijn eigen belangen gaat verdedigen, rondpompen van geld waar de dichtsten bij de staatsruif de vruchten plukken, en waarbij publiek belang niet meer het doel is van politiek bedrijven. De dood van een bloeiende civilisatie.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Hooimijt Oktober 2016

Post by Dirkgold »

Ik ben in ieder geval gestopt met traden.
Wacht nu op 6 maanden en verplaats dan een pakket.
Als day trader betaal je meer dan die 33%
De manier dat ik altijd trade was niet om winst te maken, maar om meerdere keren per jaar
Wat extra uit mn posities te halen. Dus hou altijd hetzelfde aantal aandelen. Dan gaat de winst als je niet oppast volledig naar de staat.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Oktober 2016

Post by Indiana Jones »

Dirkgold wrote:Dan gaat de winst als je niet oppast volledig naar de staat.
Een bedrijf mag dan nog deels verliezen verrekenen, maar een particulier belegger dus kennelijk niet.
Da's dan ook het oneerlijke aan het Belgische systeem ..... winsten worden afgeroomd naar de staatskas
en verliezen mag je zelf voor opdraaien :cry:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

voor een zondag middag

Post by Dirkgold »

Actua-Boeken: Boekvoorstelling Vrank en Vrij - Jean-Marie Dedecker en Theo Francken
https://m.youtube.com/watch?v=SK6Zyt5eS ... 6PXa5PzJEg
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

en verder nog een boek

Post by doubleyou »

Dit recent verschenen kan ik je aanraden. Zalig boek ;)

De solipsist. Wilfried Hendrickx
Een onderzoek naar de werkelijkheid. Er is maar één bewustzijn, het mijne.

http://www.houtekiet.be/boeken/p/detail/de-solipsist
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Trump gedoe

Post by Dirkgold »

Komt van zerohedge. Vind ik wel grappig.
http://www.zerohedge.com/news/2016-10-0 ... d-his-mind

Which leaves The Independents, such as Zero Hedge reader LetThemEatRand, who earlier opined:

This whole thing has pretty much taken me off the fence of deciding whether to vote 3rd party or stay home. Seeing the incredible push by all of the DC power-brokers to have Trump withdraw over this has convinced me that it's not an act. TPTB really are scared of him and desperately want Hillary to win.

That's good enough to convince me to vote for Trump. I wonder if any others like me who didn't really buy the hype had a similar reaction. I would guess yes.

x
The following from Richard Armande Mills will provide some thought-provocation for those of 'independent' mind: Here are a few (of the many) reasons why I’ve decided to stop supporting Donald Trump.

Let’s face it. Enough is enough!
First of all, he has racist supporters.
His mentor was a former KKK grand-wizard. When he passed, Trump honored him with a filmed tribute.
Another one of his mentors was a famous eugenicist who sought to rid the world of any nationality that isn’t white. He even received an award in that mentor’s honor, proclaiming that he admired their “vision.”
His multiple ties to the witch hunt to dispel President Obama’s American heritage. Multiple ties.
The fact that he appropriated the spending of $20,000 for access to a white-only golf course.
When speaking to a crowd of black people, he started mocking their accents.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: en verder nog een boek

Post by Dirkgold »

doubleyou wrote:Dit recent verschenen kan ik je aanraden. Zalig boek ;)

De solipsist. Wilfried Hendrickx
Een onderzoek naar de werkelijkheid. Er is maar één bewustzijn, het mijne.

http://www.houtekiet.be/boeken/p/detail/de-solipsist
Bedankt voor de link.
Moet nog. Verder lezen/kijken.
Klopt ook wel of toch gedeeltelijk.
"En over dat alles kunstig door de schrijver gedrapeerd: het solipsisme. Een aloude, verbijsterende maar nooit weerlegde filosofische theorie die stelt: Er is maar één bewustzijn, het mijne. Alleen ik besta. De rest, de anderen, de wereld, zijn niet meer dan hersenspinsels van mijn scheppende brein."
Alleen is dit bewustzijn overlappend met dat van andere dromers.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: en verder nog een boek

Post by Indiana Jones »

Dirkgold wrote:Er is maar één bewustzijn, het mijne. Alleen ik besta. De rest, de anderen, de wereld, zijn niet meer dan hersenspinsels van mijn scheppende brein."
Het boeddhisme in de kern, met de vraag:"who are you?"
Zij gaan ervan uit dat niemand de echte werkelijkheid ziet, maar wij alleen een eigen verdraaide werkelijkheid hebben "our personal internal map of reality"
Het boeddhisme gaat er ook vanuit dat wij allen slechts fracties van de werkelijkheid zien .."apparent linear but in fact fractional observed reality" ,
maar niemand die als geheel kan zien omdat zijn/haar eigen brein hem/haar in de weg zit.
Daar las ik zo'n kleine 50 jaar geleden al boeken over ... machtig interessant :-)
Feitelijk is juist dát ook hetgeen ik in Armstrong terug vind, daarom lees ik hem zo graag.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Oktober 2016

Post by doubleyou »

doubleyou wrote: Ze zitten nog enkele dagen samen om voor de begroting 4,2 miljard te zoeken.
Day minus 2

Hetgeen ze (de regering in volle onderhandeling) op een dag als vandaag bereikt hebben is dat ze blijkbaar - in tegenstelling tot een halve week geleden, niet meer op zoek zijn naar 4,2 miljard, maar ze zijn overeengekomen dat ze ineens "maar" 3 miljard meer moeten bijeen harken.
Daar premier Michel in principe dinsdag 11/10 met zijn "state-of-the-union" naar buitenkomt, verwacht ik dat ze dinsdagmorgen rond 5 uur in de morgen, na een marathonvergadering van 36 uur of zo, de fondsen gevonden hebben (op papier althans).

Lange nachten, troebele geesten, eureka !
Zo vallen de beslissingen van "fictieve" opbrengsten van de strijd tegen de fiscale fraude, maar vooral van nieuwe belastingen, BTW-verhogingen, en andere in-de-middenklasse-hun-zak-zittende-maatregelen.

Tot dinsdag.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Belgie - holland

Post by Dirkgold »

Post Reply