Hooimijt juli 2016

Dutch language haystack
Post Reply
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

italie

Post by Dirkgold »

ondertussen is er sprake van een italiaans referendum.
vond het raar al lang niks meer van die Beppe Grillo gehoord te hebben.

http://www.zerohedge.com/news/2016-07-1 ... -down-euro
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt juli 2016

Post by Spruitje »

Zytom wrote:Dit is een scenario waar ik al een tijdje voor vreesde. Om veel slachtoffers te maken heb je helemaal geen geweren of bommen nodig. En ook nu weer gaat het om een persoon met een gerechtelijk verleden.
En gaat Europa zich nu buigen om het rechtmatig bezit van vrachtwagens te verbieden? (cfr. bepaalde semi-automatische -legale- wapens)
De 7.65 mm in zijn bezit zal ook wel niet legaal geweest zijn...

Ik zou ook zo maar onmiddellijk een vijftal zaken kunnen bedenken waarbij men enkele honderden of zelfs duizenden slachtoffers zou kunnen maken aan een kostprijs van pakweg 500€ en d'er zelfs ongezien mee wegkomen. Ga dat soort zaken maar niet posten, het kan die gestoorde geesten alleen maar op ideeën brengen.

Eén ding is zeker: het zijn gestoorde geesten. Het staat niet op hun aangezicht aangeschreven, dus vecht je tegen een spook, een gevecht tegen een onzichtbaar spook kan je nooit winnen.
Die spoken bevinden zich in één bepaalde geloofsgroep en generatie, alleen kan allen die aan die parameters voldoen niet bannen uit onze gemeenschap.
Of valt dat dan ook onder collateral damage? Want in een oorlog lijkt dit maatschappelijk aanvaard, is het in the war against terror dat dan niet? Ten slotte dood je dan zelfs geen mensen, je verplaatst ze gewoon om een oorlog te vermijden.

Ik vraag me af of het verhuren van voertuigen in Frankrijk niet gereglementeerd is? In België moet je bij het huren van een voertuig jouw identiteitskaart en een geldig rijbewijs laten kopiëren. Als je geen -voor het voertuig geldend- rijbewijs kan voorleggen wordt het huurcontract niet afgesloten.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt juli 2016

Post by Ben2 »

Nu al minstens 40 dode KINDEREN.

Zeg mij dat het geen waar is
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt juli 2016

Post by Spruitje »

CNN geeft aan dat er 10 kinderen overleden zijn. Dat aantal lijkt me eerder correct te zijn met de beelden die ik zag, dat waren vnl. volwassenen leek me.

Op de VRT is men blijkbaar al de weg in geslagen dat het louter was omdat hij depressief was.

Een depressieve verhangt zich, legt zich onder een trein, springt van een dak of schiet zich voor het hoofd, ... maar doet zo'n dingen niet. Het relativeren is precies begonnen, we zijn nog geen 24u verder.

Intussen is een coup aan de gang in Turkije. Jongens-jongens, met wat 'n rotvaart gaan we nu. :?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt juli 2016

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Intussen is een coup aan de gang in Turkije. Jongens-jongens, met wat 'n rotvaart gaan we nu. :?
Tijdens het Ottomaanse Rijk was Turkije een Islamitische staat waarin 'Recht' werd gesproken volgens de Sharia.
Nadat het Ottomaanse Rijk, zoals ieder Rijk, uiteindelijk ten val was gekomen werd in 1923 de Republiek Turkije opgericht
met als leider Kemal Atatürk. Het moest een seculiere staat worden en het leger moest dat seculiere bewaken om te
voorkomen dat Turkije weer onder de Sharia gebukt zou gaan.

Wanneer het leger van mening was dat de civiele regering de verkeerde kant op dreigde te gaan waardoor de Seculiere Staat
in gevaar dreigde te komen, werd d.m.v. een coup bloedig ingegrepen (1960, 1971 en 1980) waarna er een door het leger benoemde
nieuwe regering aan de macht kwam.
De staatsgreep van 1980 werd niet geaccepteerd door de Raad van Europa en de EG en leidde tot schorsing van het lidmaatschap
van de Raad van Europa en schorsing van het associatieverdrag met de EG.

Sinds 2002 is de AKP (partij voor Rechtvaardigheid & Ontwikkeling) aan de macht en het Westen verwelkomde deze partij, met
Erdogan aan de macht omdat de partij rust- en forse economische ontwikkeling bracht in Turkije.
Dat de AKP naast een conservatieve signatuur, tevens een sterk Islamitisch programma heeft ... nam het Westen voor lief.

Het Turkse leger nam dit niet voor lief, omdat Erdogan het Seculiere beginsel uit de Republiek begon te harken en DAT was
niet de afspraak. Als reactie op die oppositie, liet Erdogan tal van militaire opponenten gevangen zetten en sommigen verdwenen
zelfs plots van de radar en zijn nooit meer weergezien :o
In de tussentijd ging Erdogan steeds meer autocratische trekjes vertonen en dacht zich alles te kunnen veroorloven.
De Koerden (fervente tegenstanders van IS) werden steeds verder onderdrukt, het verbod op hoofddoekjes in publieke gebouwen
werd afgeschaft, alsmede recentelijk de onschendbaarheid van politieke partijen. Rechters zijn vervangen in streng Islamitische
Erdogan vertrouwelingen, er kwam een groots paleis voor Recip & fam. In de tussentijd kwamen de schandalen naar buiten,
zoals de levendige oliehandel tussen Turkije en IS.
En het Westen gedoogde dit allemaal, omdat ..... tsjah, zeg het maar omdat :?:
Omdat Erdogan maar wat graag de rechten uit 1980 wilde herstellen (lidmaatschap EG/EU), heeft hij de vluchtelingenstroom
als pressiemiddel ingezet. Hij liet ze vrijelijk de grens over gaan, nadat Merkel ze uitnodigde ... DAT kwam Erdogan goed uit.

Gisteren heeft het deel van het leger, dat nog de seculiere gedachte nastreeft .... getracht een coup te plegen teneinde
"de democratische seculiere waarden" te herstellen. DAT is dus mislukt.

Gek genoeg juicht het Westen en was gisteren al bijzonder negatief over de coupplegers omdat ze de democratische waarden
juist zouden verstoren.
WAT hier nu precies allemaal achter zit (behind the curtain) weet ik niet, maar één ding lijkt zeker:
De EU politiek juicht de Islam toe en allen die de Islam fanatiek aanhangen, vermits ze maar geen aanslagen in Europa plegen.

Klinkt als:'een pyromaan die bang is om zich te branden' .................. stupid :x
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt juli 2016

Post by Ben2 »

[quote="Spruitje"]CNN geeft aan dat er 10 kinderen overleden zijn. Dat aantal lijkt me eerder correct te zijn met de beelden die ik zag, dat waren vnl. volwassenen leek me.
/quote]

Op VTM spraken ze de hele dag over twintig dode kinderen !

Op de NOS spraken ze in de vooravond over 40 dode kinderen !!

Groot was mijn verbazing toen de Franse autoriteiten 's avonds spraken over tien dode kinderen waarvan 2 adolescenten.

Ik denk dat ze het ware dodental onder de kinderen trachten toe te dekken.

Stel je voor dat ze daadwerkelijk moeten toegeven dat er veertig kinderlijken zijn.


Ik denk dat ze ons bedotten waar we bij staan :evil: :evil: :evil: :evil:
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt juli 2016

Post by Zytom »

@Indy: Bedankt voor deze overzichtstukjes, altijd boeiend om te lezen.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

turkije

Post by Dirkgold »

mooi geschreven indy.

ik voel al een tijdje aankomen dat turkije het nieuwe irak wordt. ze gaan dat vroeg of laat plat smijten. Dacht even dat putin het ging doen.
Onbegrijpelijk voor mij dat die erdogan door de bevolking gesteund wordt.
Wou eerst schrijven erdogan wordt de nieuwe hitler, maar ben niet meer zo zeker dat hitler de slechterik was.

De westerse leiders hebben de islam hier gebracht. waarom ? omdat ze het zo wilden....
hun droom is eurabia met een domme godsdienst om de mensen dom te houden.

de reacties op die aanslagen zijn gewoon abnormaal. las ergens dat ze bang zijn op vroeg of laat een
reaktie van extreem rechts tegen de moslims. Dus gaan ze preventief extreem rechts in de kiem smoren.

zal maar stoppen nu.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt juli 2016

Post by Indiana Jones »

Ik ben niet zo van 'conspiracy' maar bedenk dat:
-de Engelsen, Fransen en Amerikanen in al die landen een vinger in de pap hadden
deels vanwege de olie, maar deels ook om 'de vinger aan de pols te houden'.
De Duitsers hadden aanvankelijk niks te vertellen (vanwege naweeën WOII)

-in de jaren '50 & '60 moesten Europese landen hun voormalig koloniën opgeven
(Marokko, Algerije, Tunesië, Lybië etc.etc.) en viel ook de vinger aan de Turkse pols weg.
Meteen was het al 'Islamitisich raak' in die landen en ziedaar, tevens de eerste keer dat
het Turkse leger dmv een coup moest ingrijpen.

-Je kunt je afvragen:'wáárom die koeswijziging in Europa ?'
Immers, 1000-den jaren tegen de Islam gevochten en plots halen politici het enthousiast binnen !

Enige wat ik kan verzinnen -> banken en grote corporaties.
Die willen maar wat graag hun belangen over de wereld uitbreiden (nóg meer geld verdienen)
Te denken valt aan Monsanto, big pharma, voedingsmiddelen industrie etc.
Die kregen pas voet aan de grond NA de tweede wereld oorlog en kwamen bijna allemaal uit de VS.
Vandaar het grote loslaten van de controle over de Arabische wereld pas NA WOII en thans
het met veel geklap in de EU binnenhalen ervan.

Daarna werd het één grote roll-over: grote industrieën(incl. big pharma) groeiden tezamen met banken enorm
met als doel winst maken.
ZIJ hebben de politiek in hun zak en de politiek heeft de rechterlijke macht in hun zak.

-Doel -> markt/afzet gebied vergroten en de politiek moet dat bewerkstelligen (vanaf 1945);
-Middel -> het volk 'we the sheeple'
-Resultante -> recentelijk steeds meer oproer en weerstand totdat de bom letterlijk barst .... en het Armageddon
over de westerse wereld uitbreekt :o
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt juli 2016

Post by Spruitje »

Zytom wrote:@Indy: Bedankt voor deze overzichtstukjes, altijd boeiend om te lezen.
Inderaad, fraai stukje duiding van Indy, waarvoor ook van mij: een woordje van dank!
Image
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply