Hooimijt juni 2016

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt juni 2016

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote:De EU kán Europa ook helemaal niet besturen.
....
Volgens mij is het probleem breder. Denk bijvoorbeeld aan "de politie is er om je te beschermen", maar als het puntje bij het paaltje komt, is dit niet zo omdat logischerwijs de politie ook aan zijn eigen veiligheid moet denken.

Zo bezien hebben we politie als verlengde arm, omdat als we het zelf zouden doen we wel eens het recht in eigen hand nemen. Maar het is helemaal geen garantie dat de overheid je kan beschermen. Ik ben geen voorstander van wapenbezit omdat er te veel malloten zijn op een klein oppervlak, maar kijk maar naar Zwitserland of Zweden (waar wapens wel zijn toegestaan, weliswaar onder voorwaarden, maar er is geen verbod), en zie dat het helemaal geen probleem hoeft te zijn. Pas dan kun je jezelf beschermen. Misschien wel daarom dat het hier minder noodzaak is, in Zweden moet je 2 uur wachten voor er politie is, als je in de middle of nowhere woont.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Thomas Lieven
Bronze Member
Posts: 180
Joined: 18 Oct 2011, 10:06

Re: Hooimijt juni 2016

Post by Thomas Lieven »

Rasta wrote:
Indiana Jones wrote:De EU kán Europa ook helemaal niet besturen.
....
Volgens mij is het probleem breder. Denk bijvoorbeeld aan "de politie is er om je te beschermen", maar als het puntje bij het paaltje komt, is dit niet zo omdat logischerwijs de politie ook aan zijn eigen veiligheid moet denken.

Zo bezien hebben we politie als verlengde arm, omdat als we het zelf zouden doen we wel eens het recht in eigen hand nemen. Maar het is helemaal geen garantie dat de overheid je kan beschermen. Ik ben geen voorstander van wapenbezit omdat er te veel malloten zijn op een klein oppervlak, maar kijk maar naar Zwitserland of Zweden (waar wapens wel zijn toegestaan, weliswaar onder voorwaarden, maar er is geen verbod), en zie dat het helemaal geen probleem hoeft te zijn. Pas dan kun je jezelf beschermen. Misschien wel daarom dat het hier minder noodzaak is, in Zweden moet je 2 uur wachten voor er politie is, als je in de middle of nowhere woont.

Zelfs al zijn ze er binnen het kwartier, het kan nog te laat zijn.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2580
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt juni 2016

Post by Spruitje »

Rasta wrote:Ik ben geen voorstander van wapenbezit omdat er te veel malloten zijn op een klein oppervlak, maar kijk maar naar Zwitserland of Zweden (waar wapens wel zijn toegestaan, weliswaar onder voorwaarden, maar er is geen verbod), en zie dat het helemaal geen probleem hoeft te zijn. Pas dan kun je jezelf beschermen. Misschien wel daarom dat het hier minder noodzaak is, in Zweden moet je 2 uur wachten voor er politie is, als je in de middle of nowhere woont.
Ik volg je hierin niet volledig.
In België en Nederland krijg je niet zomaar een wapen in handen op een legale manier.
Malloten, dronkaards, drugsverslaafden, ... (of mensen die bepaalde medicatie nemen) krijgen in de Lage Landen geen wapen in handen op een legale manier.
Daarom ook dat 99,99...% van de criminele activiteiten gebeuren met een illegaal verkregen wapen.

Als je als inbreker weet dat -zoals in Zwitserland- in meer dan de helft van de huizen er een geweer en pistool aanwezig is zal dat volgens mij toch wel een stevige rem zetten op de zin om in te breken. My 2 cts. :?

De meesten onder ons zullen ook wel hun dienstplicht gedaan hebben, daar duwt men jou dan plots een oorlogswapen in jouw handen, of je d'er 'klaar' voor bent of niet.
Destijds had ik nog een semi-automatische FAL (7.62 mm of .308 Win) waar je dan enkele keren mocht mee schieten... D'er zaten bij de dienstplichtigen lichtgewichten (50kg) die de helft uit elkaar lagen van de terugslag.

Bij ons in België moet je natuurlijk geen 2 uur wachten op de politie, de interventies zijn er een pak sneller dan in Zweden.
Meestal zie je ze al zo'n 5 minuten nadat de boeven vertrokken zijn. :lol:

Ben wel geen voorstander van Amerikaanse toestanden, laat dat duidelijk zijn.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt juni 2016

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Ben wel geen voorstander van Amerikaanse toestanden, laat dat duidelijk zijn.
Ik ook niet .... maar in Nederland is het momenteel eenvoudiger om illegaal een wapen te verkrijgen dan legaal (als lid van een schietvereniging ;) )
Neemt niet weg dat, wanneer een inbreker weet dat bewoners bewapend zijn, hij sneller geneigd zal zijn om zelf ook een vuurwapen te dragen. Dan heb je sneller escalerende situaties (zoals in de VS).

Voor wat de bewapening aangaat ... is de overheid steeds meer je grootste (en gevaarlijkste) vijand.
Dat vereist dus weer een ander soort bewapening G.I. dus :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Welcome back

Post by Dirkgold »

To the gold bull market.
Wou gisteren nog bijkopen......... Niet gedaan........
Dan maar bij de open gekocht, de minst sterke stijger op mn lijst....
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt juni 2016

Post by Indiana Jones »

Indy is zojuist short gegaan ;)

Zal alles en iedereen wel weer over me heen krijgen,
maar goud was al uit 1e trendkanaal gevallen en viel
eind vorige maand bijna uit het 2e trendkanaal.
Daarnaast zit fibo goud nu aan de bovenkant van het
1205/1243 kanaal en zag het niet doorpakken ... dus
short op 1240.

Daarnaast wist goud na 4 maanden ploeteren maar niet
de top uit januari vorig jaar te pakken en lopen we tegen
juli zomerseizoen aan.

Enerzijds doen de economische cijfers in de VS wél wat met
de dollar, zoals we vandaag ook weer zien. Anderzijds komt
het ene pensioenfonds na het andere in de VS in de problemen
door de lage rente en daar worstelt de fed wel degelijk mee.

Ik ga dus uit van het onverwachte ... een (weliswaar bescheiden) ratehike deze maand.
a.s. maandag Yellen aan het woord over de economie en 14-15 juni de
volgende fomc bijeenkomst.
We gaan zien .... 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt juni 2016

Post by Indiana Jones »

Ik zweer je .... dit bericht van Armstrong stond nog niet op zijn site toen ik de
short beslissing nam, maar was wél precies wat ik dacht.
Upside-Down Statistics — What is Down, May Be Up

Op T.A. en o.m. die gedacht, zonder het Armstrong commentaar, ben ik dus short gegaan.
Wat de markt volgende week denkt, is doorslag gevend op de korte termijn
en dáár zal ik me bij neer moeten leggen .... we gaan zien hoe slim- of dom de
markt is ... want het klopt wél wat Armstrong schrijft ...... :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt juni 2016

Post by Leo3.14 »

Indy is zojuist short gegaan
Leo heeft zijn longposities hernomen.

33% speculatietaks op de winners.
Al de lozers geen 33% teruggekregen.

Wat een klootmaatregel.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt juni 2016

Post by Indiana Jones »

Leo3.14 wrote:
Indy is zojuist short gegaan
Leo heeft zijn longposities hernomen.

33% speculatietaks op de winners.
Al de lozers geen 33% teruggekregen.

Wat een klootmaatregel.
Ze pakken wat ze pakken kunnen ... en zolang het 'Centraal Comité Zakkenvullers' van de EU blijft bestaan wordt dat almaar erger ... :evil:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt juni 2016

Post by Leo3.14 »

Ze pakken wat ze pakken kunnen
Deze week ook een snelheidsovertreding, weeral.

Tractor aan het voorbijsteken die 28 per uur reed.
Ikke 57.

Bingo.

Straks gaan ze verwonderd zijn dat de franse revolutie herbegint.
Mensen gaan dit niet lang meer pikken.

Ze pakken u gelijk waar, gelijk wanneer met die klote 30 km maatregel., desnoods midden in de nacht.

Huidige stakingen lijken mij voorspel.
Last edited by Leo3.14 on 03 Jun 2016, 21:40, edited 1 time in total.
Goud is een cyclisch edelmetaal
Post Reply