Hooimijt 2016

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt 2016

Post by doubleyou »

.
Te gek voor woorden : al die negatieve rentes !

http://marketupdate.nl/nieuws/economie/ ... -franc-op/
De negatieve depositorente heeft de Zwitserse centrale bank vorig jaar in totaal 1,16 miljard franc opgeleverd, zo blijkt uit de resultatenrekening die de centrale bank onlangs naar buiten bracht. Commerciële banken betalen momenteel 0,75% rente voor de reserves die ze parkeren bij de centrale bank en dat blijkt een serieuze kostenpost te zijn. Het is dan ook geen wonder dat Zwitserse banken een veel hogere rente zijn gaan vragen voor hypotheken om het verlies op hun reserves bij de centrale bank goed te maken.

http://slimbeleggen.net/revolutie-duits ... geld/88178
Volgens het Duitse ‘Der Spiegel’ heeft de Bayerische Sparkassen de opdracht gegeven aan zijn bankfilialen om cash geld te hamsteren in de kluizen van de banken. Op deze manier willen ze de kostprijs van de negatieve rentevoet ontlopen. De war on cash begint een nieuw hoofdstuk.

De commerciële banken die dik moeten betalen om hun overschot te parkeren...
Al die miljarden en miljarden obligaties schuldpapier met negatieve rentes...
Het is duidelijk dat geld (en zeker ook de digits op papier) minder waarde krijgt !
Geld storten op de rekeningen : niets opbrengen, en iets van kosten aangerekend krijgen.
Men is hier een tijdbom aan het leggen, die men als een boomerang in zijn gezicht zal terug krijgen.

Mijn gedacht :
Dat de grote westerse en oosterse economische machten nog wat spelen met de logica,
dat ze nog wat spelen (en verliezen) met het vertrouwen van het gepeupel,
en ook hier zal de run op de banken zal een feit zijn.
Cash geld weghalen...eerder vroeg, dan laat.
Bijlange niet iedereen maakt de voor hen gewenste overstap naar de fondsenindustrie !
Edelmetaal blijft een valabel alternatief.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt 2016

Post by Spruitje »

Mocht een negatieve rente daadwerkelijk doorgevoerd worden (in België is het minimum nog steeds 0.11%) dan denk ik dat de vraag naar fysiek in januari wel serieus zal stijgen. Het is pas als je met de neus op de feiten gedrukt wordt dat een mens vaak tot actie over gaat.
Let the beast go! :lol:
doubleyou wrote:Bijlange niet iedereen maakt de voor hen gewenste overstap naar de fondsenindustrie !
Edelmetaal blijft een valabel alternatief.
Maar goud blijft voor 'mijn omgeving' zo iets als ... 'de poes van mijn grootje' (Rob De Nijs)

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt 2016

Post by doubleyou »

Spruitje wrote: Maar goud blijft voor 'mijn omgeving' zo iets als ...
Ja, idem dito. Erg hé.
Ik steek er geen energie meer in, en haal dat onderwerp niet meer aan.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt 2016

Post by doubleyou »

't is lang gelden dat hij hier nog eens vernoemd is, maar voor diegenen die de goudvoorspellingen van Armstrong voor gans 2016 willen volgen : $500.

https://www.armstrongeconomics.com/mark ... tion-high/

Sommigen betalen het graag ; ik doe er zeker niet aan mee.
Sommigen moeten naar niets kijken ; ik wel, en voor mij scheelt dat een halve...ounce ;)
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt 2016

Post by doubleyou »

.
Belgische staat : kortetermijnpolitiek ! :evil:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160308_02172671

De verkoop van de Financietoren aan de Nederlandse groep Breevast ging volgens de Brusselse rechtbank van eerste aanleg gepaard met heel wat financieel gesjoemel.

Dat noemt men dan zaken doen, met het geld van de belastingbetaler : smeergeld betalen.
Eigen gebouw (Financietoren) verkopen ; sale & lease back operaties : waarom zulke dommigheden en belachelijk gedoe, en wanneer stopt zoiets ?
De nederlanders / lobbyisten in kwestie noemen het natuurlijk een commissie.

En 15 :!: jaar later ; na een jaar of 10 onderzoek :!: komt men daar opnieuw "gerechterlijk" mee naar boven, en spreekt men van "waarschijnlijk verjaard na nog eens een beroep".

Met wat voor een inefficiënte gerechtsgang en maatschappij zitten wij hier in 2016 zeg :evil:
En dààr gaat dus ons véél te hoog, véél te véél, belastingsgeld naar toe ! :evil:
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt 2016

Post by doubleyou »

.
Ik ben benieuwd wat er volgende week gaat gebeuren met de $/€, en de $/€ tov edelmetaal.

http://www.beursbox.nl/nieuws-beleggen/ ... r-uit.html

Volgens Martin Armstrong gaat de euro rond 13/14 maart uit elkaar klappen. Al in 2011 deed hij deze voorspelling en vooralsnog staat hij daar nog altijd achter. Nog op 17 februari 2016 bevestigde hij zijn voorspelling.
De grote vraag is wat de crisis dan moet gaan triggeren. Martin negeren is echter ook niet slim gebleken.
Hij bewees in het verleden een akelig goede timing te hebben met dit soort dingen. Alsof hij mee kan kijken in het besluitvormingsproces. Hij doet het allemaal met een tijdsysteem dat hij zelf ontwikkelde.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt 2016

Post by Zytom »

doubleyou wrote:.
Ik ben benieuwd wat er volgende week gaat gebeuren met de $/€, en de $/€ tov edelmetaal.

http://www.beursbox.nl/nieuws-beleggen/ ... r-uit.html

Volgens Martin Armstrong gaat de euro rond 13/14 maart uit elkaar klappen. Al in 2011 deed hij deze voorspelling en vooralsnog staat hij daar nog altijd achter. Nog op 17 februari 2016 bevestigde hij zijn voorspelling.
De grote vraag is wat de crisis dan moet gaan triggeren. Martin negeren is echter ook niet slim gebleken.
Hij bewees in het verleden een akelig goede timing te hebben met dit soort dingen. Alsof hij mee kan kijken in het besluitvormingsproces. Hij doet het allemaal met een tijdsysteem dat hij zelf ontwikkelde.
Morgen staat de ECB vergadering op de agenda, misschien is dat het.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt 2016

Post by Spruitje »

2016.202 of wat was het?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt 2016

Post by Indiana Jones »

Zytom wrote:Morgen staat de ECB vergadering op de agenda, misschien is dat het.
Ik vermoed eerder de officiële oprichting van "Merkel-Rutte Airlines inc."
Wanneer die maatschappij eenmaal met 20 vliegtuigen per dag op Turkije gaat vliegen, komen binnen
de kortste keren vele miljoenen Syrièrs naar Europa, die allemaal een sociale voorziening krijgen.
Weliswaar miljoenen Syrièrs die elders in Noord Afrika, Midden Afrika, of Arabiè geboren en getogen zijn ...
maar dan wél asiel krijgen omdat ze officièle Syrische identiteitspapieren hebben.
Zelfs Mark Rutte heeft een officieel legitiem Syrisch paspoort±

Een officieel Syrisch paspoort regelen is echt een fluitje van een cent.
Er zijn drie groepen die interesse hebben in zo'n paspoort.
Jihadisten die terug willen keren, Syriërs met bloed aan hun handen,
omdat ze iemand vermoord of verkracht hebben en niet-Syriërs die naar Europa
gaan en door het paspoort niet teruggestuurd kunnen worden."
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... t-iedereen

Daaraan gaat de euro failliet !
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Speculatietaks

Post by Dirkgold »

Ergens anders opgepikt , weet iemand of dit waar is ? :

"Vanaf dit jaar krijgt de fiscus automatisch niet alleen alle rekeningnummers maar ook alle transacties van de buitenlandse rekeningen. Meer dus dan binnenlandse.
Niet alleen is het met datamining en koppeling erg gemakkelijk, ook zullen houders van buitenlandse rekeningen veel sneller gecontroleerd worden. Alle nodige info is voorhanden en de risicorekeningen eenvoudig uit te filteren.
De nog eens zeer zware boetes plus het feit dat men lange tijd heeft gehandeld zonder in het achterhoofd te houden dat men minwaarden niet mag inbrengen, maakt het risico in verhouding groot."

http://beursig.nl/forum/viewtopic.php?f ... Yuu7Q.dpuf
Post Reply