Hooimijt Januari 2016

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2016

Post by Spruitje »

Obi-Wan wrote:Wat mij een valabel alternatief schijnt... voor de fiat-lovers... Garages in de verhuur in een grootstad. Begint vanaf 35.000,00 opbrengst is een kleine 1800,00 per jaar (= 150,00 per maand) wat toch een rendement is van 5%. Je garage zal wel haar waarde houden. In Antwerpen, Mechelen, Leuven kun je vermoedelijk het dubbel vragen als je pal in het centrum iets vindt.
Dat betwijfel ik sterk. De jeugd is steeds minder pro-auto. En ik zie het aantal wagens (in privé-handen) op onze wegen toch binnenkort gaan dalen. Het aantal firma's die autodelen aanbieden wordt constant aangedikt. Eens het volledig autonoom rijdende wagens worden zie ik deze evolutie echt boomen. Je zal dan waarschijnlijk wel met jouw smartphone een wagen kunnen terugvinden die jouw komt oppikken aan de deur en je naar jouw bestemming brengt. Just my 2 cts.
Hopelijk kan je dan ook de optie 'animeermeisje' bestellen. :lol:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2016

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Hopelijk kan je dan ook de optie 'animeermeisje' bestellen. :lol:
Tsjah ...... wat zal ik ervan zeggen 8-) :lol:

Recreatiewoning op n gewilde bestemming en dan zo'n woning
die van alle hedendaagse gemakken is voorzien. Liefst zonder
erfpacht of eeuwigdurend afgekocht. Imo een goed beleggings alternatief :idea:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Januari 2016

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:
Spruitje wrote:Hopelijk kan je dan ook de optie 'animeermeisje' bestellen. :lol:
Tsjah ...... wat zal ik ervan zeggen 8-) :lol:

Recreatiewoning op n gewilde bestemming en dan zo'n woning
die van alle hedendaagse gemakken is voorzien. Liefst zonder
erfpacht of eeuwigdurend afgekocht. Imo een goed beleggings alternatief :idea:
En een postadres, je belastingaanslag kun je dan wel virtueel ontvangen, een fysieke geoormerkte pleisterplaats is nog steeds vereist.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Januari 2016

Post by Obi-Wan »

Spruitje wrote: Eens het volledig autonoom rijdende wagens worden zie ik deze evolutie echt boomen. Je zal dan waarschijnlijk wel met jouw smartphone een wagen kunnen terugvinden die jouw komt oppikken aan de deur en je naar jouw bestemming brengt. Just my 2 cts.
Hopelijk kan je dan ook de optie 'animeermeisje' bestellen. :lol:
Dat heb ik ook al eens gezien in een Star Wars film :mrgreen:. Ik denk echter dat we daar nog ver vanaf staan.

De jeugd kijkt inderdaad anders aan tegen wagenbezit volgens de media. Maar in mijn straat zie, ik gezinnen waar men 3 tot 4 auto's heeft.

De meisjes... ah ah... die kun je via "Tinder" nu al vinden. Vers vlees voor de echte carnivoor.
Tinder voor android
Patience. Use the force. Think.
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt Januari 2016

Post by Ben2 »

Voor de Nederlanders onder ons (en natuurlijk voor alle anderen ook): VTM-nieuws van gisterenavond 2 januari 19.00u met de "grote geldbarometer" van Vlaanderens bekendste "beursgoeroe". Altijd interessant om zich een idee te geven (goud is dood). Tussen minuut 16 en 21.

http://nieuws.vtm.be/video/?f[0]=sm_fie ... aid=172829


Wanneer je daar rechtsboven op "HERBEKIJK" klikt vind je het makkelijk :roll: (denk ik).
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2016

Post by doubleyou »

Off topic
And only possible in Belgium

Obi-Wan, moest je nog op zoek zijn naar Darth Father, probeer deze woning eens ;)
Image
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Januari 2016

Post by cavajo »

Ben2 wrote:Voor de Nederlanders onder ons (en natuurlijk voor alle anderen ook): VTM-nieuws van gisterenavond 2 januari 19.00u met de "grote geldbarometer" van Vlaanderens bekendste "beursgoeroe". Altijd interessant om zich een idee te geven (goud is dood). Tussen minuut 16 en 21.

http://nieuws.vtm.be/video/?f[0]=sm_fie ... aid=172829


Wanneer je daar rechtsboven op "HERBEKIJK" klikt vind je het makkelijk :roll: (denk ik).
Onze Paul Dhoore had vorig jaar wel een dikke 11% winst.
Ik vind dit vrij behoorlijk.
Bescheiden terugkijkend op mijn persoonlijke Bolero-prestaties ( beursplatform voor de particulier via KBC-bank ) ,
... ik heb zelfs de plus niet gehaald.
Onder het motto : biotech is de toekomst heb ik vorig jaar een paar dikke losers gescoord, enkele status quo, en een enkel "echt" plusje.
Achteraf kijkend had ik wel vaker het gevoel : verdubbelen zat er dik in.
Alleen : mijn eigen acties, en alleen mijn eigen acties zijn verantwoordelijk voor een negatieve return.
Heb hier een "echt" lesje geleerd.
Grotendeels is persoonlijke cash belegd via KBC private banking.
Ook zij hebben met mijn portefeuille minder gescoord dan Dhoore. ( weliswaar + ).
Maar ikke : ikke beleg een stuk zelf en ikke ging dat eens vlotjes fixen : rendementen van boven de 50 %.
Blijkt achteraf : noppes !

Dus : Paul Dhoore, ook ' not my kind ', maar mijn respect !

Wat 2016 betreft, en door de speculatietaks mijn Bolero - portefeuille nog in 2015 herschikt.
( alzo ontloop ik nog 1 maal deze taks ).
Ben teruggekeerd naar junior goud aandeel.
Heb er ( hopelijk niet onterecht ) vertrouwen in voor 2016.
Zit er neig diep in.

Grote muil effe opzettend : 10-bagger zit erin voor 2016 !
En dan "het risico lopen om achteraf met je pis in de wind te staan".

het aandeel : Red Eagle

Laat 2016 voor eenieder een vredevol en liefdevol jaar zijn.
Laat Colombia hopelijk stabiel landje blijven :)
Let the eagle fly..... :lol:

Stel dat het een 10-bagger wordt : je kan achteraf niet klagen over mijn grote mu... juist.
Het staat hier.

Nog effe doorgaand : aangezien zowat alle analisten over elkaar rollen om steeds lagere POGs weer te geven,
lijkt 2016 me het jaar te zijn voor een herstelkoers.

Teveel nee's geven wel vaker een ja.

Cavajo
kyandio
Posts: 28
Joined: 29 Nov 2011, 00:17

Re: Hooimijt Januari 2016

Post by kyandio »

Voor eenieder overblijvend lid op het forum een gezond 2016 !

Ik lees nog altijd mee , niet meer zoveel maar helemaal loslaten zal ik niet meer doen :)

Ondertussen heb ik bitcoin ontgoocheld verlaten met een klein verlies :( . Ik begrijp het nog altijd niet waarom het grote publiek de kans niet heeft gegrepen . Het decentrale was een buitenkans .

Ik heb opnieuw de kans aangegrepen om wat met metaal te doen , maar deze keer is het geen geel :)
Ik hou Arcelormittal al enkele maanden in de gaten , de sector doet het niet goed en ze hebben oneerlijke concurrentie van China , maar de intrinsieke waarde van het aandeel ligt behoorlijk hoog waardoor het wel tegen een stootje kan , dat heeft me doen besluiten om opnieuw al mijn eieren in 1 mandje te doen met een buy&Hold strategie .

onderweg naar Arcelor had ik Nvidia (technologie voor zelfrijdende autos ) waar ik in korte tijd 40% winst had (spijtig dat mijn inzet niet hoog was) ,Volkswagen 5% winst (ik kreeg schrik:)) ,Fagron waar ik mijn vingers aan gebrand heb :) -10% . Maar de laatste was de grootste nagelbijter . Solarcity , die kort nadat ik aankocht enorm crashte waardoor het verlies opliep tot -50% maar op de een of de andere manier bleef ik er gerust in ...ik heb tenslotte afgesloten op 8% winst .

De Buy&Hold strategie die ik nu toepas is beter voor mijn gemoedsrust en door de speculatietaks onvermijdelijk .
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2016

Post by doubleyou »

Mmm, mmm, is de trend 2016 al ingezet op deze eerste dag, of voorlopig nog schijnbeweging ?

China noodstop op -7% na enkele uren.
Dalende europese en amerikaanse beurzen van enkele procenten.
Stijgende goudprijs.

En de lieve vrede in het Midden-Oosten is weer verder zoek dan ooit.
Hommeles dus
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt Januari 2016

Post by Ben2 »

kyandio wrote: Ik hou Arcelormittal al enkele maanden in de gaten , de sector doet het niet goed en ze hebben oneerlijke concurrentie van China , maar de intrinsieke waarde van het aandeel ligt behoorlijk hoog waardoor het wel tegen een stootje kan , dat heeft me doen besluiten om opnieuw al mijn eieren in 1 mandje te doen met een buy&Hold strategie .


De Buy&Hold strategie die ik nu toepas is beter voor mijn gemoedsrust en door de speculatietaks onvermijdelijk .

Opmerkelijke en best wel gewaagde "gok", kyandio. Nu ja, al je eieren in goud is ook een gok en misschien nog gewaagder.
Even de grafiek van Arcelor van de laatste vijf jaar erbij genomen en ik weet niet zeker of het aandeel al uitgebodemd is, maar hetzelfde kan gesteld worden van goud.
Beide volgen in feite sinds 2011 dezelfde weg: zuidwaarts.

Ik vermoed dat wanneer goud zal stijgen, Arcelor dit ook zal doen en vice versa. Allemaal grondstoffen gerelateerd. Ik geloof gezien te hebben dat Arcelor nog een deftig dividend betaalt, dus dat voordeel heb je alvast tov goud.

En verder, geen haar op mijn hoofd die twijfelt aan jouw oordeelkundig vermogen mbt het aandeel, maar of dat echt beter is voor de gemoedsrust dat zal je op termijn voor jezelf moeten uitmaken...

Succes!

Edit: En wanneer Arcelor je tegenvalt, Cavajo heeft een tip van formaat :) Duimen maar!!
Post Reply