Hooimijt oktober 2014

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:Zoals van Fofoa als van Sinclair heb ik heel veel geleerd. Ik ben hen er nog steeds dankbaar voor - broaden the horizon zeg maar. En vervolgens moet je doen met die kennis wat je goed dunkt, zelf blijven nadenken, en je eigen conclusies trekken. Blijven hangen neemt zekere risico's met zich mee. Het enige waar je Armstrong niet van kunt verdenken is dat hij in het goud-bashers-camp zit. Hij kijkt er enkel zijdelings naar, Armstrong kijkt naar het grotere geheel - en in die zin is goud interessant, maar marginaal. Zeker op dit moment.
Eens, ik heb dikwijls geschreven dat ik van Sinclair en A/foa geleerd heb. Maar nadat fofoa mij als idioot bestempelde en ik ontdekte dat Sinclair nog steeds kleine spaarders probeert over te halen om in fysiek goud te stappen, ben ik naar beiden behoorlijk kritisch geworden ... :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Leo3.14 »

Toch nog ff terugkomen op wat Gsp schrijft ( in zijn testament? ) over Au.

http://www.foreignaffairs.com/articles/ ... olden-rule

Ik heb de tekst verschillende keren gelezen en herlezen.
Noels besluit uit deze tekst dat Gsp China uitnodigt om een nieuwe wereldcurrency te creëren ?

DAT kan ik er helemaal niet uithalen.

Integendeel : hij beweert dat China er nog helemaal niet klaar voor is imo.(Autoritair regime)
De pot verwijt de ketel (Guantanamera...)

Jullie ?

Ook de timing lijkt me erg verdacht : vlug nog wat garnalen in de vissoep draaien... ?

Lijkt wel zo 'n beetje op Francisco d'Anconia in Atlas Shrugged die de geldwolven lokt met een fenomenale kopermijn die bij nader toezien later waardeloos blijkt.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Indiana Jones »

@Leo3.14

In de huidige complexe en grootschalige WereldEconomie kan GEEN ENKEL land nog een WRV (WereldReserveValuta) titel dragen.
Naar mijn mening komt er deze eeuw een digitale WRV die alleen uitwisselbaar is tussen CB's om de dagelijkse handelsbalans te verevenen (daily clearing). Die nieuwe digitale CentraleBank WRV (bijvoorbeeld DigitalWorldExchange -DWE) wordt dan het ijkpunt voor alle valuta die tegen die tijd nog bestaan.
Zo krijg je dan een AUD/WDE, een RMB/WDE, een USD/WDE etc.
Alle commodities, OOK Goud, worden dan in die nieuwe WDE genoteerd en niet meer in een landsvaluta zoals de USD.
Koopt een Eurolander tegen die tijd goud (mits de euro nog bestaat), dan betaalt hij de Gold/WDE prijs, die wordt verrekent met de EUR/WDE en dan weet hij hoeveel euri hij ervoor moet meerleggen. Ook een Amerikaan betaalt dan de Gold/WDE prijs (en dus niet meer de dollargold prijs) en ook die Gold/WDE zal verrekend worden met de USD/WDE zodat die Amerikaan weet hoeveel dollar hij voor een troy ounce goud kwijt is ....

Wij zijn dat al gewend dus, maar voor de Amerikanen zal dat even slikken zijn :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Spruitje »

Zytom wrote:Vroeger las ik JSMineset af en toe voor de nieuwsaggregatie, is al lang verdwenen uit mijn vaste leeslijst.
Bij mij was het ook al 'n tijdje geleden, doch was ik nu wel nieuwsgierig wat hij te vertellen had op de <$1.200
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Zytom »

Spruitje wrote:
Zytom wrote:Vroeger las ik JSMineset af en toe voor de nieuwsaggregatie, is al lang verdwenen uit mijn vaste leeslijst.
Bij mij was het ook al 'n tijdje geleden, doch was ik nu wel nieuwsgierig wat hij te vertellen had op de <$1.200
Ik vraag me af hoe het sentiment is op het vorige (betaal)forum. Aan flore zijn Twitter te zien maken ze zich nog geen zorgen.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Spruitje »

Kan niet anders dan euforisch zijn, hun abo wordt elk jaar goedkoper. (voor dezelfde service)
:lol:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Kan niet anders dan euforisch zijn, hun abo wordt elk jaar goedkoper. (voor dezelfde service)
:lol:
1/10 Krugerrand kost tegen marktprijs €95,61, maar om daar lid te worden rekenen ze nog steeds €112
http://www.goudstudieforum.com/forum/uc ... e=register

8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Paul »

Indiana Jones wrote:@Leo3.14

In de huidige complexe en grootschalige WereldEconomie kan GEEN ENKEL land nog een WRV (WereldReserveValuta) titel dragen.
Naar mijn mening komt er deze eeuw een digitale WRV die alleen uitwisselbaar is tussen CB's om de dagelijkse handelsbalans te verevenen (daily clearing). Die nieuwe digitale CentraleBank WRV (bijvoorbeeld DigitalWorldExchange -DWE) wordt dan het ijkpunt voor alle valuta die tegen die tijd nog bestaan.
Zo krijg je dan een AUD/WDE, een RMB/WDE, een USD/WDE etc.
Alle commodities, OOK Goud, worden dan in die nieuwe WDE genoteerd en niet meer in een landsvaluta zoals de USD.
Koopt een Eurolander tegen die tijd goud (mits de euro nog bestaat), dan betaalt hij de Gold/WDE prijs, die wordt verrekent met de EUR/WDE en dan weet hij hoeveel euri hij ervoor moet meerleggen. Ook een Amerikaan betaalt dan de Gold/WDE prijs (en dus niet meer de dollargold prijs) en ook die Gold/WDE zal verrekend worden met de USD/WDE zodat die Amerikaan weet hoeveel dollar hij voor een troy ounce goud kwijt is ....

Wij zijn dat al gewend dus, maar voor de Amerikanen zal dat even slikken zijn :)
yep
uiteindelijk is het doodsimpel
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by Indiana Jones »

Bijna simpel "wordt verrekent" in mijn post m/z verrekend :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt oktober 2014

Post by doubleyou »

Indiana Jones wrote:@Leo3.14

In de huidige complexe en grootschalige WereldEconomie kan GEEN ENKEL land nog een WRV (WereldReserveValuta) titel dragen.
Naar mijn mening komt er deze eeuw een digitale WRV die alleen uitwisselbaar is tussen CB's om de dagelijkse handelsbalans te verevenen (daily clearing). Die nieuwe digitale CentraleBank WRV (bijvoorbeeld DigitalWorldExchange -DWE) wordt dan het ijkpunt voor alle valuta die tegen die tijd nog bestaan.
Zo krijg je dan een AUD/WDE, een RMB/WDE, een USD/WDE etc.
Alle commodities, OOK Goud, worden dan in die nieuwe WDE genoteerd en niet meer in een landsvaluta zoals de USD.
Koopt een Eurolander tegen die tijd goud (mits de euro nog bestaat), dan betaalt hij de Gold/WDE prijs, die wordt verrekent met de EUR/WDE en dan weet hij hoeveel euri hij ervoor moet meerleggen. Ook een Amerikaan betaalt dan de Gold/WDE prijs (en dus niet meer de dollargold prijs) en ook die Gold/WDE zal verrekend worden met de USD/WDE zodat die Amerikaan weet hoeveel dollar hij voor een troy ounce goud kwijt is ....

Wij zijn dat al gewend dus, maar voor de Amerikanen zal dat even slikken zijn :)
Knap. En op termijn waarschijnlijk onvermijdelijk en dicht bij de waarheid.
De Amerikanen zullen moeten slikken. Voor Monica Lewinsky geen probleem ;) zij oefende daar al jaaren geleden voor

Maar wie gaat bepalen hoe die WRV-WDE samengesteld wordt ? De meerderheid van de Westerse CB's + China en Rusland ?
Sommigen zullen zich het toeeigenen dat zij de samenstelling van het ijkpunt moeten bepalen.
En je gelooft dat de rest dit zonder slag of stoot zal aanvaarden ? Dat ze "gedwongen" zullen worden om mee in te stappen ?
Voor dat dat gerealiseerd wordt zal er nog veel water naar zee vloeien, en zullen er nog vele oorlogen uitgevochten worden.
Mijn gedacht.
In ieder geval...momenteel is een euro nog altijd 40,3399 BEF / 2,20371 gulden. Ongeveer hé.

Digital World Exchange : zo fragiel, artificieel, manipuleerbaar, deelbaar als wat.
Met een pennetrek het wereldwijde digitale bezit beheersen. De wereld is aan de IT-ers.

Ook dan blijft gelden : "ne gram is ne gram ; een ounce is een ounce ; een baar is een baar ; ne kilo is ne kilo" :)
Daar is geen speld tussen te krijgen.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply