Hooimijt September 2014

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt September 2014

Post by doubleyou »

[quote="Indiana Jones"]
Toch zulk je verrast staan te kijken, want er gaat echt wat veranderen met Sinterklaas na heftige discussies van een klein groepje kleurlingen in Nederland en ingrijpen van Verenigde Naties onder leiding van Verene Sheperd. De liedjes worden veranderd (roe, zweep en knecht moeten eruit) en de kleursamenstelling van Sint en Piet moet veranderd worden. Te gek voor woorden, maar het moet en zal kennelijk veranderen omdat de rollen moeten worden omgedraaid :? :o :roll: :

Diegenen die zich daarbij neerleggen, of zich in de praktijk ook maar iets aantrekken van zo'n beslissingen, verklaar ik een slapjanus.
Het is sinterklaas en zwarte piet, en dat heeft nul, niks, nada, niente te maken met racisme.
Handen af van onze cultuur !
Aan dat klein discussie groepje dan gewoon links liggen. Ze hoeven zich niet te bemoeien met hetgeen hier al zovele jaren een gewoon, simpel, onschuldig plezier voor kinderen is !
Aan die kritikasters : Laat ons met onze gewoonten en dring zeker die van jullie niet op.
Je hoeft er niet aan deel te nemen, als je niet wenst. Maar laat ons daarmee met rust.

En voor de liefhebbers : ook met carnaval mag je verkleed blijven gaan. En mag er gelachen worden.
De beste remedie tegen de verzuring....

Zwart of wit ? Goud blijft geel. En goedkoop :)
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt September 2014

Post by Spruitje »

En het wordt steeds goedkoper.
$1.220 (en dalend) sinds Yellen haar Nul %-beleid nog eens onderstreepte...
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1575
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt September 2014

Post by Leo3.14 »

De toekomst van goud

http://www.edelmetaal-info.nl/2014/09/d ... an-goud-2/

Wat ik niet verwacht is een goudprijs die in een mooie stijgende lijn terug gaat naar $2.000 per troy ounce, zoals we dat gezien hebben tussen 2002 en 2012. Eerder verwacht ik het opdrogen van het volume in de papieren goudmarkt, omdat men in toenemende mate bewust wordt van het verschil tussen papier en fysiek goud en voor die laatste optie zal kiezen. Een opdrogend handelsvolume zal gepaard gaan met grote volatiliteit.

een freegolder dus.
Goud is een cyclisch edelmetaal
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1575
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt September 2014

Post by Leo3.14 »

Goud is een cyclisch edelmetaal
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1575
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt September 2014

Post by Leo3.14 »

Wat zouden de gevolgen zijn van een Schots 'NO' ?

Verdere verzwakking van de € wellicht ?

Gaan de Schotten bij de € komen dan of gaan ze een eigen munt uitgeven ???
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2014

Post by Indiana Jones »

Leo3.14 wrote:Wat zouden de gevolgen zijn van een Schots 'NO' ?

Verdere verzwakking van de € wellicht ?

Gaan de Schotten bij de € komen dan of gaan ze een eigen munt uitgeven ???
De eerste gevolgen zullen zijn dat de schulden GBP een forse klap gaat krijgen (vandaar dat de lords & ladies of the UKhouse met geknepen billen zitten en er alles aan doen om dit te voorkomen).
De Schotten zullen eerst zelf ook klappen krijgen, maar zullen zeker NIET met het Schotse Pond in de Euro gaan participeren en ook niet in de EU.

Juist daarom noemt M.A. Schotland het mogelijke nieuwe Zwitserland:
http://armstrongeconomics.com/2014/09/1 ... of-europe/


edit: en ook de Euro kan klappen krijgen, want de markten zullen zich meteen gaan afvragen 'who is next' en Spanje kent nogal wat regio's die best uit zouden willen stappen.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2014

Post by Indiana Jones »

Morgenochtend tijdens het ontbijt .... uitslag referendum Schotland.

NEEN, betekent waarschijnlijk GBP een stuk omhoog en daardoor USD wat gas terug en goud wat omhoog :D
JA, betekend zeker GBP in een vrije val en daardoor USD fors hoger en goud ..... kan beide kanten uit :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt September 2014

Post by cavajo »

gaat het up
gaat het down

er valt immens veel over te lezen.
ik durf het totale hersenvolume dat zich een punthoofd zuigt op gold, dat hersenvolume, dat durf ik niet op een hoopke leggen....
( mijn two cents leg ik er zekers niet bij ).
maar, niemand weet op kort termijn de richting.
een gezegde indachtig : koop als bloed vloeit in de straat, zelfs al is het deels je eigen bloed.......
ik geloof in de spreuk, en de toekomstige stijging....
alleen : wanneer ?

een momentum is een paar jaar geleden vakkundig doodgeknepen via papiern manipulatie.
mijn two cents blijven dat geloven.
een nieuw momentum lijkt me momenteel nog een eind weg.....
dus, dat rijtje villa's in la douce.....aankoop nog effe uitstellen :D .
maar, als mijn gezondheid het toelaat ( en ik denk van wel ).....
we gaan het nog meemaken !!!!

@ Spruitje
inderdaad : de Ghelamco begint te bruisen..., we worden een outsider... :P

mvg,
Cavajo
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2014

Post by Indiana Jones »

Ik wil dat goud rapport van MA wel hebben, maar $400 (op moment van posten € 312 ) is natuurlijk best een bedrag.
Wie zou er willen participeren en voor maximaal hoeveel euro ?
Graag vóór 30 september een reactie .... kan hieronder of een p.m. zijn, wat je wilt.

Hoewel de één een smalle beurs heeft en de ander een wat bredere, zou het natuurlijk een beetje raar zijn als de één het rapport voor € 10 zou kunnen krijgen en de ander er bijvoorbeeld € 75 of zelfs misschien wel € 100 voor zou moeten neerleggen. Na 30-09 breng ik de participanten dan op de hoogte wat het uiteindelijke bedrag wordt, ik ga uit van een gelijk bedrag p.p. .
Pas als iedereen ermee accoord is, vraag ik dan om het geld over te maken en het emailadres waar ik het naar toe kan zenden. Uiteraard gaat alles in goed vertrouwen en wordt privacy t.a.v. mailadres en rekeningnummer 100% gerespecteerd.


Lijkt misschien een ingewikkelde procedure, maar ik wil het graag zo eerlijk mogelijk doen.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt September 2014

Post by Ben2 »

Met tien man zou dat dertig euro de man zijn. Daar kan ik mee akkoord gaan...
Post Reply