Hooimijt September 2014

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2014

Post by Indiana Jones »

Zoals ik al eerder schreef is mijn goud een hedge tegen Europolitiek en die hedge doet het goed :mrgreen:

ECB verlaagt rente naar 0,05 procent
http://www.nu.nl/economie/3869218/ecb-v ... ocent.html

-> gevolg euro onderuit en eurogoud omhoog :
Attachments
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (26.27 KiB) Viewed 5764 times
Knipsel1.PNG
Knipsel1.PNG (82.6 KiB) Viewed 5764 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt September 2014

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:Zoals ik al eerder schreef is mijn goud een hedge tegen Europolitiek en die hedge doet het goed :mrgreen:

ECB verlaagt rente naar 0,05 procent
http://www.nu.nl/economie/3869218/ecb-v ... ocent.html

-> gevolg euro onderuit en eurogoud omhoog :
Juist,....en niet juist !

1.Juist
Draghbi doet een aantal acties : renteknip + QE.
De euro daalt tov dollar.
Pog zakt ' minder ', dus muizen-winst.

2.Niet Juist
Goud stijgt merkelijk minder dan Euro daling......
dus Euro - onderwaardering tov schijtpapier Dollar !!!!!!
Dit blijft niet duren.....

Is dit manipulatie van goudkoers...
Neen en Ja !
En zo blijven we bezig....in een irreele wereld...... kijk maar eens naar de rentes op PIG Bonds......
Mensen die ewa spaargeld ( overschot-saldo ) hebben,.....uitkijken en werken om dit beschermd te houden !
Nikske nieuws verteld, kweet het.... is niet mijn ambitie.
Kheb al werk genoeg om te beschermen wat ik heb !!!

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt September 2014

Post by cavajo »

RENTE op 10 jaar,

Neem de Belgische ( 1,29 procent ).
Gekapitaliseerd krijg je voor 100 euro een 118 a 120 euro op vervaldag 2024.

Vandaag om een broodje geweest ( volgens de dag : zuiders broodje - klein - 2.60 euro )....
Kweet het...... teveel voor een brood.....
Maar 'rente-gerelateerd' mag dit in 2024 : 3,12 euro kosten.
Daar zie ik den bakker niet voor 'uit zijn bedde komen '.... in 2024....

Dus, hoe simpel kan je het stellen......
...." waar zijn we mee bezig ".....
...." wat maken we elkaar wijs "....

mvg,
Cavajo
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Hooimijt September 2014

Post by Dirkgold »

een tram rit kost ieder jaar ongeveer 10 percent meer.
voor diegenen zoals mij die betalen :-)

vertrek volgende week naar barcelona.
deftige rit van het vliegveld naar hotel met de trein . iets meer dan 2 euro. ( zonder te controleren, denk 20 km )
ietwat overdreven mag je daar in belgie 1 bus halte mee doen.
en niet overdreven 1 trein halte.

maar inflatie is wat de zakkenvullers liefst hebben, kunnen ze opnieuw beginnen feesten.

lijkt erop dat marianne thyssen op europees niveau de arco zaak zal onder tafel vegen. hoop dat het niet zo is.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt September 2014

Post by Spruitje »

Idem dito met onze snoepautomaat op het werk.

Dit jaar 2x de prijzen aangepast (omhoog wel te verstaan)
En intussen ook nog eens een deel van het gamma aangepast (oa A-merk van wafels van 90g vervangen door 'n onbekend merk met wafels van 70g, prijs bleef ongewijzigd 8-) )
MSM meldt dat dit jaar de prijzen gedaald zijn in onze supermarkten, ik meen dat ook de dieselprijzen gedaald zijn en de lonen (gezien de koppeling aan de nep-index gelijk gebleven zijn)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2014

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:
Indiana Jones wrote:Zoals ik al eerder schreef is mijn goud een hedge tegen Europolitiek en die hedge doet het goed :mrgreen:

ECB verlaagt rente naar 0,05 procent
http://www.nu.nl/economie/3869218/ecb-v ... ocent.html

-> gevolg euro onderuit en eurogoud omhoog :
Juist,....en niet juist !

1.Juist
Draghbi doet een aantal acties : renteknip + QE.
De euro daalt tov dollar.
Pog zakt ' minder ', dus muizen-winst.

2.Niet Juist
Goud stijgt merkelijk minder dan Euro daling......
dus Euro - onderwaardering tov schijtpapier Dollar !!!!!!
Dit blijft niet duren.....

Is dit manipulatie van goudkoers...
Neen en Ja !
En zo blijven we bezig....in een irreele wereld...... kijk maar eens naar de rentes op PIG Bonds......
Mensen die ewa spaargeld ( overschot-saldo ) hebben,.....uitkijken en werken om dit beschermd te houden !
Nikske nieuws verteld, kweet het.... is niet mijn ambitie.
Kheb al werk genoeg om te beschermen wat ik heb !!!

mvg,
Cavajo
Zoals ik het zie ... wel juist.
Goud in dollars kan nog zakken naar +/- $1000, de euro kan nog zakken naar €/U$ 1,00 of lager ... waarna de euro niet meer omhoog komt en misschien wel verdwijnt, maar goud gaat wel weer omhoog lopen. Dan heb ik toch een mooie bescherming.

Voor wat de Nederlandse fiscus betreft, die rekent over alle spaargeld een fictief percentage á 4% waarover je belasting betaalt. Voor de meesten komt dat neer op 1,5% - 2% netto belasting terwijl je die rente niet eens krijgt van de bank. En dan reken ik de inflatie niet eens mee.
Europa entameert lenen tegen lage rente en straft sparen in de hoop dat ze de boel overeind houden, zonder het besef dat dit spaargeld uit Europa wegtrekt -> Ze knijpen de goed verdienenden leeg, straffen sparen af, maken de ouderen af .... om de rest van het volk overeind te houden.
Dat gaat een keer fors ontsporen 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Hooimijt September 2014

Post by Dirkgold »

al een 2tal jaar ga ik regelmatig op weekend trip naar aachen.
bijna altijd zag ik dat de diesel prijs daar meestal 10a15 cent duurder was. tot enkele maanden geleden tot mijn verbazing de diesel prijs daar opeens lager was dan de goedkoopste pomp in belgie.
dus onze zakkenvullers vrienden hebben weer eens mooi geklikt.
binnenkort koop ik dus niet alleen water ( veel gezonder / glazen flessen gerolsteiner ) in duitsland, maar
na aankoop van enkele jerry cans ook diesel.
ander vb. omwille van dieet gebruik ik een bepaald soort boter.
kerrygold irish.
in real aachen 1,4 euro in delhaize plus 2 euro tenzij ze er opeens vanaf willen qua datum.......

van deze goud afklop totaal kunstmatig, om niet goed van te worden.
een beetje geld uitgeven om hetzij openbaar vervoer of het wegen netwerk te doen werken gaar niet, voor een paar miljard euro uit te geven aan het militait industrieel gevaarte waarmee we onszelf in de gevangenis graven gaar blijkbaar vanzelf........
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt September 2014

Post by Obi-Wan »

Spaarders beduvelen... verkwisters belonen... onverantwoord gedrag aanzwengelen... de onwetende entertainen en een rad voor de ogen draaien...

Dat is de nieuwe "normaal".

"Sex and Drugs and Rock 'n Roll. Is all my brain and body need " :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Patience. Use the force. Think.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt September 2014

Post by doubleyou »

Ian Dury :)
https://www.youtube.com/watch?v=sfp8xrNAS6I

Fixing goudprijs gaat ook op de schop
http://marketupdate.nl/nieuws/goud-en-z ... -de-schop/

En de europese rentes tsja...laag, lager, en nog lager.
Elke lidstaat is dan ook allemaal zo op en top kredietwaardig, hé. O ironie :?
Ooit zal Europa die spreuk "loontje komt om z'n boontje" wel aanvoelen, juist zoals de andere printing en papier-opkopende CB's.
Maar ja, daartegen zijn er weer andere politiekers die het spel bepalen, en die zijn bij voorbaat geindoctrineerd : "niemand kon dit zien aankomen". ;)
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2014

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:Ian Dury :)
https://www.youtube.com/watch?v=sfp8xrNAS6I

Fixing goudprijs gaat ook op de schop
http://marketupdate.nl/nieuws/goud-en-z ... -de-schop/

En de europese rentes tsja...laag, lager, en nog lager.
Elke lidstaat is dan ook allemaal zo op en top kredietwaardig, hé. O ironie :?
Ooit zal Europa die spreuk "loontje komt om z'n boontje" wel aanvoelen, juist zoals de andere printing en papier-opkopende CB's.
Maar ja, daartegen zijn er weer andere politiekers die het spel bepalen, en die zijn bij voorbaat geindoctrineerd : "niemand kon dit zien aankomen". ;)
Het zou wel eens kunnen dat de politiekers zich geforceerd voelen om alle euroschulden alsnog tot één euroschuld samen te voegen en dat de deelnemende landen vanaf dat moment nieuwe schulden als landschuld zullen moeten uitgeven, die dus een hogere rentevergoeding kent dan euroschuld. Feitelijk had dit vanaf het begin van de euro moeten plaatsvinden (net zoals de federale dollar destijds is ingericht.

Dat zal voor Europa imo te laat zijn, want het vertrouwen zal te laag zijn om dit schuldverdelingsysteem alsnog te ondersteunen. De politiek wist van te voren dat Frankrijk zich niet aan de 60% staatschuld cq 3% begrotingstekort normen zou houden en men wist van te voren al dat de club-med landen slechts imaginair aan deze norm voldeden en dat het in realiteit ver overschreden werd.

Maar je hebt gelijk, in MSM zal de politiek tzt roeptoeteren 'met de kennis van nu' en 'dit hadden we niet verwacht'.
Zouden ze eerlijk zijn, dan zouden ze roepen 'we kenden het risico destijds en we hebben fouten gemaakt'.
Maar de politiek zit er niet voor ons, doch voor zichzelf en ze zullen dus alles ontkennen 'wir haben es nicht gewußt' 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply