Martin A. Armstrong - Economics

Dutch language haystack
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Leo3.14 »

Adamus wrote: 17 Jul 2019, 11:15 https://youtu.be/huTz7b2wmRI

interview/monoloog
bullseye.jpg
bullseye.jpg (30.04 KiB) Viewed 9284 times
Goud is een cyclisch edelmetaal
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Leo3.14 »

Adamus wrote: 14 Jun 2019, 22:06
Leo3.14 wrote: 18 Mar 2019, 11:03
Spruitje wrote: 17 Mar 2019, 19:34 En om te checken of-ie steeds hetzelfde zegt.

Eentje uit de oude doos.

'should produce a high in gold in 2024'.


NIET akkoord.
Ik zie een low in 2024.

Time will tell.

;)
dat kan ook in 1 jaar.
Juist : zoals in 2008.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

2020.05 (18/19 Januari 2020) is het draaipunt, waarin 'het grote geld' doorkrijgt hoe link het is om in staatsleningen te stallen (behalve pensioenfondsen, die het verplicht zijn).
Vanaf, niet op!, die datum wordt het voor overheden lastiger om in de open markt te lenen en zullen CB's meer en verder in moeten springen.
Ook belastingen zullen verder omhoog gaan en krijg je cost push inflation (datgenen waarover Sinclair rond de millenniumwisseling al begon ... maar er veel te vroeg mee was). Cost push inflation, krikt de prijs van goud op, zegt zelfs Armstrong ;)

Die wave loopt tot aan 2024.35 (7/8 Maart 2024) en ik reken erop, dat de goudprijs in euro's de komende 4 jaar nieuwe ATH's zal zetten ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
lucky-luck
Posts: 37
Joined: 27 Jun 2014, 11:12

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by lucky-luck »

Leo3.14 wrote: 18 Jul 2019, 06:56
Adamus wrote: 14 Jun 2019, 22:06
Leo3.14 wrote: 18 Mar 2019, 11:03


'should produce a high in gold in 2024'.


NIET akkoord.
Ik zie een low in 2024.

Time will tell.

;)
dat kan ook in 1 jaar.
Juist : zoals in 2008.
Akkoord low in 23 -24
lucky-luck
Posts: 37
Joined: 27 Jun 2014, 11:12

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by lucky-luck »

Volgend jaar tikken we 1700 area aan om daarna naar de 1000 terug te vallen..kan een jaar of 2-3 duren terugval :geek:
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

probleem is een beetje de z.g. veilige havens -> staatsleningen
Dit wordt de komende jaren een compleet nieuw fenomeen omdat de CB's nooit eerder in de geschiedenis van hun bestaan de rente tegen wil en dank zo laag hebben gehouden (het zg Keynes principe).

Armstrong zijn Socrates model voorspelt al heel lang, dat vanaf ca. 2016 het vertrouwen in overheden gaat tanen c.q. vanaf ca. 2020 de door hen uitgegeven staatsleningen gaat tanen. Wanneer dát gaat gebeuren, zoekt m.n. het grote geld veiliger havens.
De verwachting is sowieso dat dit in de dollar zal zijn ... maar dan met name in het private, niet het publieke.
Daarnaast is het voor de commodity markt in zijn geheel vanaf volgend jaar (na 8.6) technisch weer tijd voor een volgende wave up.

Aangezien Armstrong al decennia lang roept (it's all interconnected ... waar ik dus zeker in geloof), zou je de komende jaren een boost in de NYSE moeten waarnemen, alsmede een boost in de commodity markten ... waaronder dus goud.
De euro gaat dan verder onderuit en de dollar stijgt dan verder in waarde (geheel tegen de wens van Trump in :lol: )

=============================

Wil dus niet zeggen dat dollar-goud zijn/haar ultime ATH gaat maken (da's pas veel later) ... maar een nieuwe spike up, waarna er weer een terugval zal zijn. Aangezien de euro (en wij zijn toch eurolanders) verder gaat zakken, zal dit effect in euro-goud versterken en zie ik juist die wél een nieuwe ATH maken.

Ik had op het vorige forum nooit het gevoel dat iemand dit principe begreep :)
Vrijwel niemand daar snapte (of liet dit blijken) het verschil tussen eurogoud en dollargoud en al helemaal niet het verschil tussen de TA's van beiden ... want goud was toch goud, maar niets is minder waar .. want je ziet dan het valutaverschil over het hoofd :?
Wanneer je in goud belegt, de goudprijs op de Comex daalt terwijl de euro/dollar harder daalt ... dan maak je als eurolander winst op goud.
In die zin kan goud dus een hedge tegen de euro zijn, tenminste ... als goud op de Comex niet harder daalt dan de euro/dollar

En dat laatste verwacht ik dus niet, ik zie totaal geen low in 2023-2024 ... maar wel een high tegen 2024 waarna het gele ijzer weer zal dalen.

Maar goed, we gaan zien ... aan de andere kant is het ook zo (*telkens maar weer in de geschiedenis) dat de high's gezet worden als iedereen een low verwacht en omgekeerd. Dus hoe meer mensen een low in goud verwachten ... deste groter de kans dat er een high komt ;)
Attachments
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (103.75 KiB) Viewed 9221 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

:idea:
Attachments
MA.jpg
MA.jpg (41.32 KiB) Viewed 9197 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Leo3.14 »

ik zie totaal geen low in 2023-2024
De 2011 correctie van €-goud was een perfecte 38 fib.
Een doodnormale correctie.

Betekent dat de volgende correctie echter een 50% fib zal/zou kunnen zijn.

De correctie van $ goud in 2008 werd echter amper 'gevoeld' in € !!
Het zou bijgevolg kunnen dat de 2024 correctie in $ goud terug vrij zwaar zal/zou zijn, terwijl we in € terug een temperend effect krijgen uit valutahoek.

De 50% correctie in € zou dan eerder voor 2032-area zijn .


My 2 cents
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Spruitje »

Met ander woorden: je bent 360° gedraaid en weer helemaal in lijn met de link naar Armstrong die ik hier eens gepost had.
2024 top, 2032 top en 2062 een absolute top maar deze laatste niet meer uit te drukken in USD omdat deze dan niet meer zal bestaan. :?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

Deze volg ik dus nog steeds :idea:
"This means the wave 2015.75 to 2020.05 followed by 2024.35 should produce a high in 2024 and then begin to line-up with the ECM."

maar, zoals boven geschreven, is dat de weg van dollargoud.
de weg in eurogoud zou voor 2024 een nieuwe ATH moeten zetten, vanwege een drama in euro-staatschulden-land ... welk drama je met de dikste zonnebril op aan kunt zien komen. zeker! als Lagarde ECB president wordt :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply