Hooimijt april 2014

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt april 2014

Post by Indiana Jones »

moneytalk.knack.be: Waar dit alles toe zal leiden, weten we uiteraard binnen afzienbare tijd. Het valt niet uit te sluiten dat de goudprijs plots fors zal stijgen.

Armstrong en Norcini vullen dit wat duidelijker in "tijdens de volgende leg-up na 2015" ;)
Tot die tijd kan er zelfs nog een nieuwe low gezet worden :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt april 2014

Post by Indiana Jones »

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt april 2014

Post by Obi-Wan »

Dit zou de POG wel eens een boost kunnen geven....

Ukraine Gives Russians 48-Hour Notice
Wednesday, April 9, 2014 7:08
Link artikel

The acting Interior Minister of Ukraine, Arsen Avakov, has issued a warning to Russia-supporting protesters that if protests in eastern regions of Ukraine are not resolved within 48 hours via negotiations, they will be resolved through the use of force. Russia on the other hand has warned that they reserve the right to protect ethnic Russians in the Ukraine, setting up a potential conflict between the two nations within 48 hours if protests are not resolved by negotiations.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt april 2014

Post by doubleyou »

Obi-Wan wrote:Dit zou de POG wel eens een boost kunnen geven....

Ukraine Gives Russians 48-Hour Notice
Wednesday, April 9, 2014 7:08
Link artikel

The acting Interior Minister of Ukraine, Arsen Avakov, has issued a warning to Russia-supporting protesters that if protests in eastern regions of Ukraine are not resolved within 48 hours via negotiations, they will be resolved through the use of force. Russia on the other hand has warned that they reserve the right to protect ethnic Russians in the Ukraine, setting up a potential conflict between the two nations within 48 hours if protests are not resolved by negotiations.
Ukraine, tegen de Russische grenzen...
100 jaar na '14-'18 zijn ze daar opnieuw loopgraven 'zoals toen' aan't maken
niet te doen
natuurlijk rollen die russen daar zo over
benieuwd wat deze confrontatie uiteindelijk zal geven

en de amerikanen : zij houden zich bezig met "snelheid" ipv "explosieven"
http://www.knack.be/nieuws/wetenschap/v ... apen-video

...wordt vervolgd...
Last edited by doubleyou on 10 Apr 2014, 21:38, edited 1 time in total.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt april 2014

Post by doubleyou »

.
Deze schrijver heeft de wereld bekeken en maakt zijn conclusie :

http://www.foxbusiness.com/economy-poli ... p-for-gold

Mijns inziens een analyse met nuchtere blik en simpele waarheid.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt april 2014

Post by Paul »

Ik ben dr sinds 3.14 voor grootste deel uit. verkocht. cash.

ben CEO van Pendule bv nu.
allee klinkt goed, maar tis nog van plakband eh ;-)

Ik ga de lokale currency serieus neerzetten. Verdienmodel door de arbitrage te maken.
Ik ga hier stukken minder zijn. weinig tijd. maar zal af en toe zeker blijven kijken.

nu efkes beetje teruglezen
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt april 2014

Post by Rasta »

Paul wrote:Ik ben dr sinds 3.14 voor grootste deel uit. verkocht. cash.

ben CEO van Pendule bv nu.
allee klinkt goed, maar tis nog van plakband eh ;-)

Ik ga de lokale currency serieus neerzetten. Verdienmodel door de arbitrage te maken.
Ik ga hier stukken minder zijn. weinig tijd. maar zal af en toe zeker blijven kijken.

nu efkes beetje teruglezen
Gefeliciteerd. De beslissing is veelal de grootste stap. Als je iets in je kop hebt moet je het gewoon proberen. En als het diep in je kop zit en je krijgt het er niet uit, is proberen de enige mogelijkheid om je gelijk te halen (of om het uit je kop te krijgen).

En inderdaad digitaal geld uitgeven is .... niet meer zo interessant. Maar handel is altijd goed.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt april 2014

Post by Indiana Jones »

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cor
Posts: 62
Joined: 21 Sep 2012, 10:59

Re: Hooimijt april 2014

Post by cor »

In een discussie i.v.m. 'waar steek ik mijn geld momenteel het veiligst' (voor mij natuurlijk goud) verdedigde iemand bedrijfsobligaties. Lijkt me gevaarlijk i.v.m. mogelijke rentestijging. Maar kan iemand uitleggen of ik juist zit?
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt april 2014

Post by Rasta »

cor wrote:In een discussie i.v.m. 'waar steek ik mijn geld momenteel het veiligst' (voor mij natuurlijk goud) verdedigde iemand bedrijfsobligaties. Lijkt me gevaarlijk i.v.m. mogelijke rentestijging. Maar kan iemand uitleggen of ik juist zit?
Net als staatsobligaties; je steekt er nu geld in, zeg €100,- in de verwachting dat het - met rente, zeg 5% - dan over een jaar €105 oplevert. €5,- aan rente en €100 als je weer verkoopt. Als de rente nu tussentijds stijgt, is de bestaande rentevergoeding te laag. Stel de rente gaat naar 10%, en de huidige obligatie geeft 5%, dan wil een koper van dat ding er natuurlijk na een jaar liever €110 voor zien, géén €105. Dat kan niet als hij er €100,- voor moet betalen. Dus hij wil een korting van jou hebben - een compensatie voor de misgelopen rente - in de vorm van een lagere prijs. Hij zal dat ding dus voor minder dan €100,- willen kopen.

Alles met vaste rente - obligaties zijn dat - moeten dan concurreren met papieren die worden uitgegeven tegen hogere rente.

Met bedrijfsaandelen kan het anders zijn. Bedrijven kunnen kiezen voor een hogere dividend uitkering. Maar met obligaties is dat anders, die worden eenmalig uitgeschreven en staan vast in rente.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Post Reply