Hooimijt april 2014

Dutch language haystack
Post Reply
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt april 2014

Post by Leo3.14 »

Officiëel is er geen goudbacking van de monetary base.
Het staat wel op de balans van de centrale banken, maar nergens wordt gezegd dat dit backing is van de geldhoeveelheid bij mijn weten, noch in de VS, noch elders.

De vgl is dus momenteel irrelevant imo.

Het feit dat Duitsland een deel van zijn goud officiëel terugvraagt, laat vermoeden dat er
-(vanaf 2020?)-
een andere functie voor goud zou kunnen komen in de toekomst.

Aan de huidige afklop van goud te zien, zijn bepaalde instanties hier niet echt enthousiast over...
:roll:
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt april 2014

Post by Indiana Jones »

Leo3.14 wrote:Officiëel is er geen goudbacking van de monetary base.
Het staat wel op de balans van de centrale banken, maar nergens wordt gezegd dat dit backing is van de geldhoeveelheid bij mijn weten, noch in de VS, noch elders.

De vgl is dus momenteel irrelevant imo.

Het feit dat Duitsland een deel van zijn goud officiëel terugvraagt, laat vermoeden dat er
-(vanaf 2020?)-
een andere functie voor goud zou kunnen komen in de toekomst.

Aan de huidige afklop van goud te zien, zijn bepaalde instanties hier niet echt enthousiast over...
:roll:
flowerpower, goud, hippies ..... we hebben het nog niet helemaal los kunnen laten, terwijl we weten dat 'the age off' voor goed voorbije tijd is .... ;)
De CB's houden goud nog aan, zoals sommige groepen nog steeds lang haar dragen ..... :)

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt april 2014

Post by doubleyou »

ik weet ook dat de dollarwaarde naar nul evolueert,
maar besef dat er ook een reset zal komen,
vroeg of laat, ook al is het maar om de 50 j,
en de US zal volgens hun huidige evolutie
niet meer in de kop van het peleton fietsen dan.
Dat zullen ze dan maar
willens nillens
moeten ondergaan !

"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt april 2014

Post by Spruitje »

Leo3.14 wrote:Het feit dat Duitsland een deel van zijn goud officiëel terugvraagt, laat vermoeden dat er
-(vanaf 2020?)-
een andere functie voor goud zou kunnen komen in de toekomst.
Misschien wil men met de kernuitstap het eens proberen met 'n reuzegrote piramide met 'n gouden hoedje. :?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: In memoriam

Post by Indiana Jones »

Thomas Lieven wrote:
Indiana Jones wrote:Gezinsdrama in Laren: oud-ABN-topman Jan Peter Schmittmann (57) dood.
Weet niet wat de achtergronden van dit drama zijn, maar het schokte mij :cry:
Is de zoveelste banker op een rij, die in vreemde omstandigheid om het leven komt.
Vanmorgen mijn short geclosed met een verliesje (ook andere posities). NIET omdat de parameters slecht stonden, want nochthans zag ik er nog steeds voldoende mogelijkheden in.
Maar na het lezen van het bericht:"J.P. Schmittmann heeft zaterdag zijn 57-jarige vrouw en zijn 22-jarige dochter Babette in hun villa in Laren om het leven gebracht en daarna de hand aan zichzelf geslagen. De vader zou kort voor zijn daad nog een sms-bericht aan een vriend hebben gestuurd, waarin hij vroeg om zorg voor zijn oudste dochter. De familie wist dat de man aan 'ernstige depressiviteit' leed, maar kan niet bevatten dat hij dit heeft gedaan"

Was van mijn padje, omdat ik hem heb gekend .... zou dit drama niet hebben kunnen verzinnen. Tekent WEL de mensen die de bankierswereld 'nodig' had, ego ... ego ... egot'jes. Euro's had hij genoeg, dus de financiën kunnen onmogelijk een reden geweest zijn. Geldt ook wel voor andere sectoren uit het bedrijfsleven, maar thans met name voor het bankwezen.

Dat iemand zichzelf om het leven brengt, kan ik nog inkomen, ook al vind ik dat triest. Maar dat iemand zijn vrouw en kind meeneemt en daarbij ook nog eens een kind achterlaat .... het heeft de ganse dag door mijn kop gemaald. Ik begrijp dat niet ..... dan moet iemand zichzelf toch wel onmisbaar gevoeld hebben en DAT is juist de crux bij dit soort personen .... :cry:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt april 2014

Post by doubleyou »

.
Ja, als je er een persoonlijke kennis met gehad hebt, sta je er nog veel meer bij stil.

Sommige zaken zijn niet te begrijpen.
Wederom.
De zoveelste keer dat de kinderen meegesleurd worden.
http://www.vandaag.be/binnenland/148832 ... leden.html

En je kan door het leven stappen met een daarstraks gelezen motto : "When nothing goes right, go left ",
ook dan is het niet altijd makkelijk om dit altijd toe te passen.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt april 2014

Post by doubleyou »

.
Voor mij een moment om nog even stil te staan bij Hilde.

[youtube]v=QgTRjwITfY4&feature=related[/youtube]
't lukt me weer niet, dus link
http://www.youtube.com/watch?v=QgTRjwIT ... re=related

Slaapwel en tot de volgende.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt april 2014

Post by Spruitje »



Nadat ze uit het leven is gestapt kregen haar teksten voor mij plots allemaal een extra dimensie.
Raar toch, dat we onze medemensen soms even goed (slecht) begrijpen/doorgronden als dat we pakweg met 'n dolfijn doen. Perceptie, het is en blijft iets raars.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt april 2014

Post by Indiana Jones »

Er zijn natuurlijk tal van redenen om zo een daad te begaan en ik kende J.P. uit het verleden slechts oppervlakkig.
Toch, als ik lees dat diverse bankiers onder 'verdachte' omstandigheden aan hun eind zijn gekomen, is het nog maar de vraag 'hoe' verdacht dit is. Ik heb er lang tussen gewerkt, veel 'haantjes' en 'fanatieke kippetjes' zien rondlopen en ben me pas achteraf goed gaan realiseren hoe belangrijk 'standing' voor deze mensen is.
Zelf ben ik nooit zo geweest en de grote gemene deler van de bankiers ook niet, nochthans lopen er daar wel rond. Het is niet alleen het grote geld wat ze 'standing' geeft, maar juist de importantie van de job. Valt die job, of de importantie ervan, weg ... dan stort hun leven in en geraken ze soms zeer depressief.

Het zijn mensen die zichzelf naar boven gevochten hebben met de intentie om almaar nóg hoger of nóg importanter te geraken. Nu vecht een eigenaar van een bedrijf ook voor zijn bedrijf (soms tegelijk passie), maar waar ik op doel is anders. Ik zie dat vreemde en soms gevaarlijke 'ego' gedrag bijvoorbeeld terug in een 'Maurice Lippens' een 'Lloyd Blankfein' een 'Putin' een 'Lagarde' een 'Obama' etc. Of J.P. ook zo in elkaar zat weet ik niet, maar ik vermoed het.

Hoewel je heel veel over dit 'type' mensen leest (hoe vaak wordt niet over machtsbeluste politiekers gesproken ..) ging ik me gisteren pas goed realiseren wat dit feitelijk betekent. Bijvoorbeeld een Hollande (ook zo'n type) .... hij bepaalt en een kleine groep vaandeldragers met dezelfde intenties, maar niet de macht (zogenaamde mee snoepers), voert het uit. Het apparaat eronder gaat dan gedwee mee en het volk heeft eigenlijk geen idee dat het slechts ene is die over hen beslist, immers ze denken dat 'de regering' beslist. Ik ging me plots realiseren hoe het voor die mensen zou moeten zijn om zich 'als Goden' te voelen .... en zo lang ze zo'n positie bekleden ZIJN ze dat feitelijk ook. Valt dan zo'n job weg, dan vallen ze als het ware uit de Hemel en stort alles om hen heen, in. Als ik dan ook vandaag of morgen lees dat bijvoorbeeld Dominique Strauss Kahn verdacht om het leven gekomen is (wat ik niet voor hem hoop), dan zal ik daar toch anders dan voorheen tegenaan kijken.

Eigenlijk zijn dit soort reflecties aan een andere poster ;) voorbehouden, maar nu heb ik er dus een .... :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt april 2014

Post by Leo3.14 »

Goud is een cyclisch edelmetaal
Post Reply