Hooimijt Februari 2014

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Februari 2014

Post by Spruitje »

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Februari 2014

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:
Indiana Jones wrote:Ja, maar het is "Coöperatieve Centrale Raiffeisen-Boerenleenbank BA (Beperkte Aansprakelijkheid)
Inderdaad, ik had dat verkeer over genomen, m'n excuses.
Kun jij niet weten, dus excuses overbodig.
Je hebt in Nederland coöperaties met Uitgesloten Aansprakelijkheid (U.A.) en coöperaties met Beperkte Aansprakelijkheid (B.A.). Dat eerste U.A. betekent dat je alleen maar aansprakelijk bent voor het in certificaten belegd vermogen. Dat laatste B.A. betekent dat je voor MEER aansprakelijk bent dan alleen je ingelegde vermogen. Koop je een certificaat Rabo voor € 5.000 dan gaat de aansprakelijkheid dus verder dan alleen die 5K per certificaat. DAT was het slimme doordachte van de Rabo (vond ik) , wat overigens een fusie is tussen de Coöperatieve Centrale Raiffeisen-Bank Nederland en de Coöperatieve Centrale Boerenleenbank. De nieuwe fusie entiteit Coöperatieve Centrale Raiffeisen-Boerenleenbank was een bek vol, dus kortte men dat af tot Rabo Bank. Juist ivm die B.A. was het hartstikke belangrijk dat Rabo een triple-A status had, want een lagere status kan dus meer dan je ingelegd vermogen in gevaar brengen .... snappie .... ;)

Wat ik zo slinks vond van Rabo, is dat men onlangs deze certificaten naar een centrale handelsplaats heeft gebracht ZONDER die beperkte aansprakelijkheid te vermelden ..... maar kennelijk is dat voor die certificaten afgeschaft ..... alhoewel, dan had men eigenlijk de rechtsvorm van B.A. naar U.A. aan moeten passen. 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Februari 2014

Post by Obi-Wan »

Je hebt gelijk. De instelling van fims dominiek stond op mij op morgen.

Morgen is het dus te doen

link
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Februari 2014

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote:
Spruitje wrote:
Indiana Jones wrote:Ja, maar het is "Coöperatieve Centrale Raiffeisen-Boerenleenbank BA (Beperkte Aansprakelijkheid)
Inderdaad, ik had dat verkeer over genomen, m'n excuses.
Kun jij niet weten, dus excuses overbodig.
Had ik wel kunnen weten, stond duidelijk "BA" in de tabel waar uw link naar verwees. :oops:
Bedankt voor de verdere info. ;)

@ Obi: Zita geeft voor morgen op VT4 "The sky is the limit" aan om 21u00-22u00. Ik zie de rest van de week die film ook niet geprogrammeerd staan op VT4.
Laat dus maar. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Februari 2014

Post by Obi-Wan »

Spruitje wrote: @ Obi: Zita geeft voor morgen op VT4 "The sky is the limit" aan om 21u00-22u00. Ik zie de rest van de week die film ook niet geprogrammeerd staan op VT4.
Laat dus maar. ;)
Ik snap er niks meer van als je op de link klikt zie je de International staan... enfin laat dus inderdaad maar zitten. Ik kijk eigenlijk weinig naar TV. Enkel nog film en de betere TV serie.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Februari 2014

Post by doubleyou »

Ik wil nog één keer terug komen op het item van gisteren, omdat onze komiek Urbanus het vandaag ook zo mooi weergeeft.
Spruitje wrote:
doubleyou wrote:In België wordt er, naast de bedrijfsvoorheffing als belasting, ook nog 13,07% van het brutoloon afgehouden "RSZ-bijdrage" (Rijks Sociale Zekerheid).
Vandaar dat wij gemiddeld de helft van ons brutoloon afdragen. (afhankelijk van hoogte brutoloon) Eens op een bepaald niveau, voor elke bijkomende 100 € er amper 40 à 50 netto ontvangen.
Juist weet ik het niet, maar ik geloof toch dat het ergens in het half van het jaar is, dat men beweert : vanaf vandaag werken jullie dit jaar eigenlijk voor jezelf.
Onze Noorderburen kunnen hun Nederlands loon eens narekenen volgens de Belgische normen met de Partena-calculator.
Altijd leuk om eens over het hek te kijken. ;)
Wel nog rekening houden dat er jaarlijks ook nog belastingen betaald moeten worden want in geval je geen aftrekposten hebt is het quasi altijd bijbetalen.

Ps: Maak de berekening best 2x, eens met je werkelijke brutoloon en eens met 100€ bruto meer en vergelijk in beide gevallen het nettoloon. Dan zie je nog beter hoe we leeggezogen worden. ;)
En eigenlijk werkt dit de hoge (Bruto)lonen in de hand want om de werknemer 100€/mnd extra te laten verdienen moet je een veelvoud in brutoloon betalen. Bovendien moet de werkgever ook nog eens "patronale bijdrage" betalen op z'n werknemer. Ik denk dat Cavajo het nog beter kan schetsen hoe de loonvorming er in België uit ziet.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140203_00961738
Leuke tekst :)
Quote : .... stelt Urbanus, die zich ook ergert aan de belastingregering Di Rupo. ‘Ik heb onlangs twee keer opgetreden in Nederland. Eén optreden was voor mij, het andere voor de staat.’
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Februari 2014

Post by Indiana Jones »

Nederland Luilekkerland:
Bijstand is in Nederland het minste dat je kunt krijgen, dus als je werkloosheidsuitkering is afgelopen en je helemaal zonder middelen zit. Je kunt je afvragen hoe het komt dat er zoveel niet westerse- en laatstelijk ook mensen uit de voormalig Oostbloklanden over de grens naar Nederland trekken en voor hen gezinshereniging zo belangrijk is.

Een echtpaar in de bijstand met twee meerderjarige kinderen in de bijstand ontvangen, incl. alle subsidies netto: € 3.255,- netto per maand.

Die 3.255 euro voor het bijstandsgezin klopt gewoon


http://www.geenstijl.nl/archives/images ... groot.html
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Februari 2014

Post by Obi-Wan »

Patience. Use the force. Think.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Februari 2014

Post by Obi-Wan »

We zullen het er maar ophouden dat het ons het volfretten terwijl er elders beestachtigheden worden uitgehaald Conflicten in de wereld komt met een prijskaartje...
Link

Logisch eigenlijk als dat niet gebeurt, stoken de stoutmoedige (die hiernu mogen profiteren) ginder de boel op en wordt een heel land gemobiliseerd. Terwijl nu de echte sukkels (degene die ginder zijn blijven zitten) gelaten hun lot ondergaan.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Zoek het verschil tussen VOOR en NA

Post by doubleyou »

't is overal hetzelfde...

"De kosten voor de invoering van het nieuwe logo zijn niet meegerekend in de 100.000 euro die de gemeente voor het ontwerp heeft betaald."

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... logo.dhtml
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply