Hooimijt Januari 2014

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Rasta »

Spruitje wrote:10% op effectenrekening kan toch perfect door 'n snapshot van de portefeuille te maken en bij verkoop van de effecten 10% af te houden. De resterende 90% kan men dan aanhouden in een nieuwe effectenrekening die niet meer onderhevig is aan de IMF-haircut.
Tja, dan verkoop je niet, en is er dus ook geen extra geld. Of ze verkopen 10% voor jou, maar dan ga je naar de rechter, want door al die verplichte verkopen gaat de beurs omlaag, schuldige is de overheid. Nee, dat zie ik niet als effectief middel voor "snel geld".
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Paul »

Cyprus is de blueprint. Dijselbloem zei het zelf al.
Dan heb je het dus over capitalcontrol. Over de banken dicht. Over een maximaal bedrag pinnen. Etc.
Ik vind het zelf ook nog volstrekt onvoorstelbaar. Laat dat ook duidelijk wezen. Maar dat was 9/11 ook. En nog steeds.
Deze mensen doen letterlijk alles om aan de macht te blijven. Rücksichtlos. Dat realiseer ik me ook.

Misschien dat de afroming als preventief verkocht wordt. Uit sterkte. Ze gaan de euro verdedigen eh. Ten koste van alles.
Een weg terug is er niet. Er is nooit over een exit strategie nagedacht. Te druk met de eigen carrieres.
De confiscatie komt sowieso niet voor 26 mei en de europeesche verkiezingen. Zo stom zijn ze niet. Er is weer een keerpunt in ECM. 3-4 september 2014. Zou me niet verbazen als we dan de confiscatie gaan zien.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Paul »

Zolang we blijven focussen op inflatie zien we de huidige deflatie niet. Dat ook denk ik.
Die confiscatie is natuurlijk bizar deflationair ook. En gaat de euro zonder meer steunen. De markten gaan er tevreden mee zijn.
En de bevolking betaalt de prijs. EU laat zien dat ze steunt ten koste van alles. Het is de dominante Germaanse reactie op de crisis. Je vecht altijd je laatste oorlog. daarom zeker GEEN hyperinflatie !

De unie/euro gaat klappen vanuit de bevolking die het niet mee pikt. In het zuiden de werkeloosheid en in het noorden de belastingen. Die heeft hier nooit voor gekozen. Integendeel zelfs.
Sterker nog ik denk dat als je de grondwet erbij haalt en je een zaak begint je nog een heel eind gaat komen. Is het niet de onze dan wel een andere. De souvereiniteit wordt verkwanseld aan alle kanten. De bevolking is niet helemaal achterlijk natuurlijk. Dat zijn de politici die dit soort onzin verzinnen.

Dat we daarmee gaan afrekenen. Bijltjesdag. Daar verheug ik me serieus op. De rest van de ellende zou ik liever overslaan.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Paul »

http://deutsche-wirtschafts-nachrichten ... -geht-auf/

Die banken staan op omvallen ook ...

„Im Klartext: Solange es den Banken in Deutschland gutgeht, sie Gewinne schreiben und in der Lage sind, ihre Kapitalpolster aufzustocken wie zuletzt geschehen, haben die deutschen Sparer nichts zu befürchten – weder mit einem Kontostand unter 100.000 Euro noch jenseits davon.“

http://deutsche-wirtschafts-nachrichten ... -guthaben/

Der IWF formuliert, in scheinbar höflich-abwägender Form, eine knallharte Erpressung:
„Eine solche Abgabe würde starke Hürden zu überwinden haben. Doch diese müssen abgewogen werden gegen die Alternativen: Diese wären die Ablehnung der öffentlichen Schulden (also Staatspleiten, Anm. d. Red.) oder Inflation.“


Het IMF rapport zelf:
http://deutsche-wirtschafts-nachrichten ... steuer.pdf

Duitse verkiezingen zijn geweest. Merkel zit stevig in het zadel en heeft dr handen vrij. Die is allang om als het erop aankomt.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Spruitje »

'Nationale Bank moet jaarrekening aanpassen'

Aandeelhouder Jaak Van Der Gucht eist in een dagvaarding dat de Nationale Bank haar jaarrekening corrigeert. Onder andere de meerwaarde op goud is verkeerd geboekt, zegt hij aan De Tijd.

Twee bedrijfsrevisoren hebben op vraag van Van Der Gucht de jaarrekening van de Nationale Bank doorgelicht. Zij zeggen dat de jaarrekening geen getrouw beeld geeft van de vennootschap. De belangrijkste kritiek van de revisoren heeft betrekking op het goud.

De organieke wet van de Nationale Bank zegt dat winsten op goudverkopen worden toegekend aan de staat. Dat heeft volgens de revisoren tot gevolg dat de niet-gerealiseerde meerwaarde op goud niet op de balans mag worden opgenomen.

'Beleggers worden misleid en laten daarom het aandeel Nationale Bank links liggen', zegt Van Der Gucht, die wordt gesteund door een honderdtal aandeelhouders. 'Daarom komt de waarde van het aandeel niet naar boven.'

De vandaag overgemaakte dagvaarding eist drie aanpassingen. De niet-gerealiseerde meerwaarde op goud moet worden geboekt als een schuld aan de Belgische staat en niet als eigen vermogen op een herwaarderingsrekening.

Voorts moeten afschrijvingen worden geboekt in mindering van de activa waarop ze betrekking hebben en niet onder de rubriek kapitaal en reserves. Ten slotte moet de jaarrekening na in plaats van voor winstverdeling worden opgesteld.

Lees zaterdag meer in de weekendeditie van De Tijd. (link)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Spruitje »

Voor geld hoeft voortaan niet meer gewerkt worden.

De studies bewijzen het: "Gratis geld als mensenrecht"
We zijn voor het eerst in de geschiedenis rijk genoeg om een stevig basisinkomen te financieren.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Paul »

haha
Ik moet erom lachen maar het is om te janken natuurlijk.

Dat je dr achter komt dat weggeven goedkoper is dan een bureaucratie optuigen.
Tjonge. Echt ?
Daar de conclusie vervolgens aan verbinden dat we blijkbaar meer dan genoeg hebben om het gewoon weg te kunnen geven ipv dat je begrijpt dat je NOOIT genoeg zult hebben om een bureaucratie in stand te houden.
Wat zegt dat over je verstandelijke vermogens ? Over je perspectief ?
Ik zeg dan ben je geinstitutionaliseerd. Gegijzeld door je zelf verzonnen Stockholm syndroom. Dan ben je verslaafd aan de blauwe pil. Onderdeel van het veelkoppige monster dat onthoofd moet worden.
Dan moet je snel mogelijk uit elke verantwoordelijke positie verwijderd worden. Dwangbuis om en het busje in. Opsluiten. Sleutels weggooien.

Dat we de vrijheid zo ongelofelijk makkelijk verkwanselen. Mn opa draait zich om in zn graf. Alleen daarom al.
Ik zal dr voor (blijven) vechten voor wat ik waard ben. Op alle manieren die ik in me heb. Geen andere keus. De tijd zal leren of we daarvoor met genoeg waren en wat we gezamenlijk waard waren. De markt heeft ALTIJD gelijk.

Het is of Joris of de Draak
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Ben2 »

Sterk stukje, Paul, sterk stukje.

:!:
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Spruitje »

Han De Jong (ABN Amro) en "de schuldvraag"...in Radar.

Link
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Indiana Jones »

Het loonstrookje Januari 2014 valt mee voor de lagere- en modale inkomens in Nederland. Allemaal netto wat erbij, maar ..... dat beetje meer wordt ongedaan gemaakt door stijgende gemeentelijke & provinciale lasten + andere overheidsheffingen. Daarnaast gaan inkomens boven modaal (= € 2.585 bruto per maand) er in de loonstrook netto op achteruit en stijgen de lasten voor werkgevers.

Dus ......
-gaat de gemiddelde Nederlander weer nog meer naar een gemiddeld netto inkomen, ongeacht de geleverde prestatie: Ja
-helpen de stijgende lasten van werkgevers de werkgelegenheid: Neen
-hervormt cq krimpt de overheid als geheel: Neen
-zijn er nóg meer regeltjes bijgekomen (b.v. 7 verschillende bijtellings schalen voor een lease auto etc. etc.): Ja

Het doet me denken aan mijn verhaaltje over het economieklasje, waarin alle leerlingen als proef voortaan het gemiddelde cijfer van de hele klas krijgen. :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply