Hooimijt Januari 2014

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Paul »

Ik denk niet aan WO III. Die kans lijkt me niet erg groot. Daarvoor waarschuwt MA ook niet.
Wel dat EU aan onderlinge strijd ten onder gaat en dat daarna de Russen het komen overnemen hier.
Kan ik me van alles bij voorstellen. Die willen niks liever dan Rotterdam. Eindelijk een fatsoenlijke warm water haven.
We hebben niet eens meer een leger joh, de yanks zijn straks te druk met zichzelf en de chinezen zal het letterlijk worst wezen.
Of wij nou Duits, Engels of Russisch spreken maakt ze echt geen hol uit. Verstaan doen we mekaar sowieso niet :-)

Ja bij die confiscatie breekt de pleuris uit, dat denk ik ook. Dat gaan we niet accepteren. De war cycle. Dat zeg ik.
Die komt ook niet uit Den Haag maar wordt gewoon opgelegd vanuit Brussel/Frankfurt na een crisistop. En daar ligt dan je voedingsbodem voor het verzet en de opstand. Door de hele EU. Al gaat Rutte stiekem of morrend akkoord omdat ie verdragshalve niet eens anders kan, dan weten mensen als Wilders dr ook wel raad mee. Die zijn talentvoller in het gebruik maken van de ellende voor eigen gewin dan die anderen zijn in het spinnen van de economische propaganda. En vergeet niet. Van de trend win je het niet. Het publieke zit in een bearmarkt. Daar kun je met geen mogelijkheid een bullmarkt van maken !

En ook. Als Mensen eenmaal een 10% confiscatie moeten slikken om de munt overeind te houden. Waar is dat voordeel van die Euro dan nog voor de gewone man ? Ze komen nu al niet verder in uitleg dan dat het met de vakantie gemakkelijker is, dat je niet meer hoeft om te wisselen. Die 10% was je hele vakantiebudget. Dus over welk wisselen heb je het dan nog ?
Die Zalm truck halen ze dan gewoon nog een keer uit, die werkt namelijk alleen als je naar een andere munt gaat. Dan gaan we gewoon terug naar de gulden ;-)
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Spruitje »

Paul wrote:Ik denk niet aan WO III. Die kans lijkt me niet erg groot. Daarvoor waarschuwt MA ook niet.
Wel dat EU aan onderlinge strijd ten onder gaat en dat daarna de Russen het komen overnemen hier.
Kan ik me van alles bij voorstellen. Die willen niks liever dan Rotterdam. Eindelijk een fatsoenlijke warm water haven.
We hebben niet eens meer een leger joh, de yanks zijn straks te druk met zichzelf en de chinezen zal het letterlijk worst wezen.
Of wij nou Duits, Engels of Russisch spreken maakt ze echt geen hol uit. Verstaan doen we mekaar sowieso niet :-)
Waar ik eerder aan denk is overslaande vlammen. In de Franse banlieues is enige onstabiliteit altijd goed om weer serieuze rellen te veroorzaken. En als het regent in Parijs druppelt het in Brussel, dan krijgen we hier ook weer problemen met rellen. We merken jaar na jaar dat met oudjaar op meer en meer plaatsen auto's in brand gestoken worden, het is geen exclusiviteit meer van Brussel maar we zien het ook in andere steden zoals in Luik.

Dan nog wat troubles met landen als Oekraïne waar aan beide kanten wordt getrokken, het is 'n land met verklote grond (Tsjerobyl) en met schulden die we kunnen gelijkschakelen met Griekenland. Maar Oh-zo belangrijk als doorgeefluik voor gas. Laat het daar nog wat rommelen en laat de Rus dan de gas dicht draaien en we zijn de klos.

Banken in problemen, euro in de problemen, geschoren spaarders, rellen, geen gas, elk jaar hogere werkloosheid (vooral bij -allochtone- jongeren), ... zijn we d'er? :|
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Rasta »

Confiscatie van banksaldo's, ik zie het ook niet zo gebeuren, zeker als het op Europees niveau wordt opgelegd. Praktisch zijn er nog al wat problemen. Hoe doe je dat concreet? De banken moeten het uitvoeren, kunnen die dat wel? Normaal moet voor elke actie een paar maanden worden gebouwd, getest, etc. Dus als je het goed en gecoördineerd wil doen, dan moet het (in het geheim) een scenario al concreet worden uitgewerkt door banken. En er zijn landen met bankgeheim. Hoe gaan ze daar mee om?

Het kan wel, maar dan is het ongecoördineerd, en een noodgreep. Dat gaat natuurlijk maar half werken.

Confiscatie via de belastingen is dan beter te regelen want achteraf. Maar, dat geeft geen onmiddellijk cash - daarvoor moet een overheid eerst een jaar wachten.

Confiscatie van tegoeden lijkt me daarom eerder te gebeuren in deze volgorde:
- bij de bank die ten onder gaat
- bij het noodfonds binnen een land
- bij alle banken van een land in problemen
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Spruitje »

Rasta wrote:Dus als je het goed en gecoördineerd wil doen, dan moet het (in het geheim) een scenario al concreet worden uitgewerkt door banken. En er zijn landen met bankgeheim. Hoe gaan ze daar mee om?
Dat bankgeheim lijkt me geen probleem te zijn. Het totaal volume van spaartegoeden is bij elke bank gekend, bij een bankgeheim is het persoonlijk aandeel van de spaarder niet gekend. Wat zou een probleem zijn als de overheid weet dat bank Z voor 100 miljard € op diverse rekeningen heeft en gewoon de opdracht geeft aan de bank van overal 10% af te romen. Dat schendt het individueel bankgeheim toch niet? Een beetje als de afhouding van de Roerende Voorheffing in België, als het bedrag aan intresten de 1880€ overschrijdt dan wordt op het bedrag hierboven een RV geheven maar deze wordt later "in blok" doorgestort naar de fiscus. Als alles verloopt zoals ze beweren heeft de fiscus geen zicht op welke € van welke spaarder komt.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Zytom »

Confiscatie van spaargeld kan toch haast niet? Gezien dat geld niet zomaar bij de bank staat te rusten ziet het er mij niet mogelijk uit om daar 10 percent van op te eisen. Dan zou de bank dit geld al moeten halen bij diegene aan wie ze geld heeft uitgeleend, maar die hebben dit geld ook niet ter beschikking :P Of er moet een constructie bedacht worden waarbij de centrale bank dit geld print om het voor te schieten maar dan begint het al helemaal complex te worden.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Leo3.14 »

Zytom wrote:Confiscatie van spaargeld kan toch haast niet? Gezien dat geld niet zomaar bij de bank staat te rusten ziet het er mij niet mogelijk uit om daar 10 percent van op te eisen. Dan zou de bank dit geld al moeten halen bij diegene aan wie ze geld heeft uitgeleend, maar die hebben dit geld ook niet ter beschikking :P Of er moet een constructie bedacht worden waarbij de centrale bank dit geld print om het voor te schieten maar dan begint het al helemaal complex te worden.
Het feit dat het IMF dit vooraf aankondigt, lijkt mij eerder een poging om spaargeld in aandelen en fondsen te krijgen en de kreupele economie wat te blussen.
Zoiets kondig je niet vooraf aan lijkt me.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Indiana Jones »

Het vervelende is dat M.A. tot nu toe iedere keer maar weer juiste voorspellingen heeft gedaan.
Hij onttrekt aan zijn cycles iedere keer het "WAT" er gebeurt, probeert zo goed mogelijk in te schatten "WAAROM" het gebeurt, maar kan pas achteraf invullen "HOE" het precies gebeurt.

Ik volg dat spelletje nu al sinds 2005 en merk op dat alle andere z.g. goeroes steeds maar weer op eigen titel spreken binnen hun eigen aandachtsgebied. De ene keer zitten ze goed, de andere keer een beetje goed en de volgende keer slaan ze de plank volledig mis en lullen ze het goed.

Heel anders dan Armstrong, die zich enorm breed oriënteert en alles met elkaar in verband ziet. Dat vloeit allemaal zijn computer in en wat daar aan data uit rolt, blijkt telkens maar weer een goede indicatie te zijn.
Het zou me verbazen als die 10% niet gaat gebeuren, maar ik verwacht niet dat MA precies weet hoe dit precies gaat gebeuren. Hij zal dan, net zoals met alles, achteraf die 10% in zijn cycli invullen als marker ..... hij heeft ook nooit beweerd dat hij een glazen bol heeft en is nog steeds uiterst terughoudend in het geven van een persoonlijke mening omtrent iets. Sterker nog, hij ziet iets uit zijn systeem rollen en probeert dan zo goed mogelijk in te schatten wat er gegeven de omstandigheden gaat gebeuren, waarbij hij in zijn analyse terugkijkt hoe zoiets in het verleden is gebeurd.

Dus die 10% gaat er komen evenals de Europese oproer en Russische her annexatie van vrm satelliet staten, sure as hell ..... :roll:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Paul »

Ik beweer zeker niet dat die confiscatie gaat werken. Integendeel zelfs.
Dat is de spreekwoordelijke laatste druppel. Daarna is de beer los en is er geen weg meer terug.

Die 10% komt eraan. Twijfel ik niet aan.
Dat er van allerlei beren op de weg zitten die dat onwaarschijnlijk maken zie ik ook wel, maar dat heeft ze tot nu toe geen enkele keer belemmerd om de grootst mogelijke stommiteiten uit te halen. De "halve" Euro zelf, die zonder schuldconsolidatie, niet in het minst. Vergeet niet. Die mensen twijfelen niet aan zichzelf eh. Die zitten al een heel leven in de macht. Die leven in de gelukszalige illusie dat zij bepalen, en denken serieus dat ze de economie hun wil kunnen opleggen. Vanuit dat perspectief is die vooraankondiging niet eens vreemd meer. Sterker nog. Zonder die vooraankondiging is het zelfs onmogelijk vermoed ik.

Dat er dan kapitaal op de vlucht slaat, WAARONDER DAT VAN HUN ZELF !!!!
niet meer dan logisch. Dat zit volledig in de cycles die Armstrong neerlegt. De beurzen stijgen al een tijdje ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Rasta »

Eenmalige confiscatie kan inderdaad wel. Bij decreet eisen dat de banken 10% van de alle valuta-rekeningen inhouden, en per direct storten bij de belastingdienst. Hoe ze dat doen? Probleem van de bank.

Dat zadelt de banken met een heel groot probleem op, want afhandeling en risico ligt dan bij de bank. Maar de overheid heeft zijn geld wél, maar kan dat trucje daarna nooit meer doen.

Of, er is toch gecoördineerd protest van banken. Die stappen naar de rechter met kort geding, en krijgen natuurlijk ook gelijk, want zoiets kun je niet per decreet in een ordentelijke wereld eisen. Het kan wel, maar daarna is het over en uit: gaat iedereen weer over naar contanten. Dus wat heeft dat nu voor zin?
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2014

Post by Spruitje »

Moet die 10% direct naar de overheid?
Kan het niet gewoon in 'n fonds op de bank blijven om van daaruit de schulden af te betalen bij het aflopen van de staatsobligaties. Extra stabiliteit in eerste instantie voor de banken die geleidelijk over gaat in het laten verdampen van de overheidsschuld.
10% op effectenrekening kan toch perfect door 'n snapshot van de portefeuille te maken en bij verkoop van de effecten 10% af te houden. De resterende 90% kan men dan aanhouden in een nieuwe effectenrekening die niet meer onderhevig is aan de IMF-haircut.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply