Hooimijt december 2013

Dutch language haystack
Post Reply
positive
Bronze Member
Posts: 170
Joined: 19 Oct 2011, 15:44

Re: Hooimijt december 2013

Post by positive »

Ben2

Waarom moet je all-in gaan en op één paard wedden, dat is noch mijn stijl noch die van sommige anderen.
Er zijn toch nog andere beleggingen/investeringen die ook op termijn zullen renderen.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt december 2013

Post by Paul »

positive wrote:Ben2

Waarom moet je all-in gaan en op één paard wedden, dat is noch mijn stijl noch die van sommige anderen.
Er zijn toch nog andere beleggingen/investeringen die ook op termijn zullen renderen.
Juistem !
en waarin wil je dan all in gaan ? dat is typisch fofoa lulkoek en levensgevaarlijk !!
spreiden/hedgen is meer dan wijs. mensen die naar fofoa luistenden en all in gingen kunnen geen kant meer op dan zware verliezen pakken. en nog jaren wachten als het niet snel aantrekt.
dat moet je niet willen, en hoeft ook helemaal niet. fofoa begrijpt er gewoon geen reet van en spreekt met dubbele tong.

niet vergeten dat hij ervan(donaties) leeft eh !!!
Hij leeft NIET van eigen beleggingen omdat die zo goed renderen. Integendeel.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: daar word ik toch een beetje niet goed van

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:
Paul wrote:Een speurtocht was het. Samen met jullie. Zonder tegenwicht en alleen met gelijk gestemden kom je dr nooit. Het is in de uitwisseling van gedachtes en perspectief dat je de mooiste dingen vindt.
Yesterday, 11:37
Voor mij heeft het niet anders gewerkt en ik heb dan ook naar niemand.! wrevel ... ben eerder een ieder dankbaar.!
Al kan ik me voorstellen dat het soms optisch lijkt dat ik wrevel heb, maar dat is dan verkeerd begrepen.
Ik vind het namelijk erg treurig als ik lees dat kleine beleggers met hun spaarcenten in het sectarisch freegold-geweld ten onder gaan en dát is dan iets waar ik me soms over kan opwinden.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt december 2013

Post by Ben2 »

positive wrote:Ben2

Waarom moet je all-in gaan en op één paard wedden, dat is noch mijn stijl noch die van sommige anderen.
Er zijn toch nog andere beleggingen/investeringen die ook op termijn zullen renderen.

Op dit eigenste moment zie ik weinig alternatieven. Jij wel dan? Aandelen te duur, obligaties levensgevaarlijk, kunst is enkel voor kenners, vastgoed overgewaardeerd, wijn en postzegels ook voor de hobbyisten. Wat zie jij als alternatief?
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt december 2013

Post by skyscraper »

Ben2 wrote:
positive wrote:Ben2

Waarom moet je all-in gaan en op één paard wedden, dat is noch mijn stijl noch die van sommige anderen.
Er zijn toch nog andere beleggingen/investeringen die ook op termijn zullen renderen.

Op dit eigenste moment zie ik weinig alternatieven. Jij wel dan? Aandelen te duur, obligaties levensgevaarlijk, kunst is enkel voor kenners, vastgoed overgewaardeerd, wijn en postzegels ook voor de hobbyisten. Wat zie jij als alternatief?
Kapsalons nabij de Franse grens.
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt december 2013

Post by Ben2 »

Paul wrote:
positive wrote:Ben2

Waarom moet je all-in gaan en op één paard wedden, dat is noch mijn stijl noch die van sommige anderen.
Er zijn toch nog andere beleggingen/investeringen die ook op termijn zullen renderen.
Juistem !
en waarin wil je dan all in gaan ? dat is typisch fofoa lulkoek en levensgevaarlijk !!
spreiden/hedgen is meer dan wijs. mensen die naar fofoa luistenden en all in gingen kunnen geen kant meer op dan zware verliezen pakken. en nog jaren wachten als het niet snel aantrekt.
dat moet je niet willen, en hoeft ook helemaal niet. fofoa begrijpt er gewoon geen reet van en spreekt met dubbele tong.

niet vergeten dat hij ervan(donaties) leeft eh !!!
Hij leeft NIET van eigen beleggingen omdat die zo goed renderen. Integendeel.

Nou, het is nu niet dat ik all in zit sinds 2011. Ik las Geel Ijzer al vanop het cash-forum in 2005 en zit nog steeds op ruime 'winst' en ken te weinig van de rest om er in te stappen. Er zijn dingen waar ik mijn slaap voor laat, ik geef dat grif toe, maar dalend goud, hoe raar het ook mag klinken, is daar niet bij. Ik voel mij goed bij fysiek goud. Misschien omdat ik voor mezelf aanvoel dat ik het volledig begrijp. Waarmee ik zeker NIET wil gezegd hebben dat anderen het minder of niet begrijpen, verre van dat! Heb trouwens al aangegeven om in 2016 de helft of één derde van de hand te willen doen, niet voor cash, maar voor persoonlijke elementen, zoals vastgoed en dergelijke.

Ik ervaar all in zitten dus niet als levensgevaarlijk. Integendeel, het geeft mij veel rust gegeven die ik met goudmijnbeleggingen en andere aandelen niet kende.

FoFOA heeft eergisteren zijn eerste posting gezet op zijn blog sinds een maand of zo. Is het een teken dat hij nog maar weinig inspiratie heeft of eerder een teken dat hij eindelijk ook wat werkt, dat weet ik niet. Ik erken natuurlijk dat FoFOA leeft of geleefd heeft van donaties maar ik denk dat ik begin vorig jaar op het andere forum al gezegd heb dat hij er beter zou mee stoppen omdat ik vond dat het er kwalitatief op achteruit ging of toch alleszins te ver ging afwijken van de oorspronkelijke Another/FoA-teksten.

Of FoFOA met dubbele tong spreekt weet ik niet. Hoe moet ik dat precies interpreteren?
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt december 2013

Post by Indiana Jones »

Ben2 wrote:
positive wrote:Ben2

Waarom moet je all-in gaan en op één paard wedden, dat is noch mijn stijl noch die van sommige anderen.
Er zijn toch nog andere beleggingen/investeringen die ook op termijn zullen renderen.

Op dit eigenste moment zie ik weinig alternatieven. Jij wel dan? Aandelen te duur, obligaties levensgevaarlijk, kunst is enkel voor kenners, vastgoed overgewaardeerd, wijn en postzegels ook voor de hobbyisten. Wat zie jij als alternatief?
Bij de aandelenmarkt is de top voorlopig nog niet in zicht en vwb de obligaties zijn alleen 'publieke'obligaties gevaarlijk, maar bedrijfsobligaties zullen juist aantrekken (vermits je goede bedrijven uitkiest, maar dat was altijd al zo met bedrijsobli's)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: daar word ik toch een beetje niet goed van

Post by Ben2 »

Indiana Jones wrote:
Indiana Jones wrote:
Paul wrote:Een speurtocht was het. Samen met jullie. Zonder tegenwicht en alleen met gelijk gestemden kom je dr nooit. Het is in de uitwisseling van gedachtes en perspectief dat je de mooiste dingen vindt.
Yesterday, 11:37
Voor mij heeft het niet anders gewerkt en ik heb dan ook naar niemand.! wrevel ... ben eerder een ieder dankbaar.!
Al kan ik me voorstellen dat het soms optisch lijkt dat ik wrevel heb, maar dat is dan verkeerd begrepen.
Ik vind het namelijk erg treurig als ik lees dat kleine beleggers met hun spaarcenten in het sectarisch freegold-geweld ten onder gaan en dát is dan iets waar ik me soms over kan opwinden.
Mja koop zoveel goud als je der van begrijpt. Er zijn echt wel goudguru's die dat verkondigen. Dat weet jij ook, Indy :)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: daar word ik toch een beetje niet goed van

Post by Indiana Jones »

Ben2 wrote:Mja koop zoveel goud als je der van begrijpt. Er zijn echt wel goudguru's die dat verkondigen. Dat weet jij ook, Indy :)
Weet ik ook wel, maar sommige goudgoeroes kwamen zo overtuigd over dat velen "dachten" dat ze het helemaal begrepen en vervolgens all-in gingen ..... terwijl ze niet konden weten dat soms onjuiste argumenten aangedragen werden door diezelfde goeroes. Zie je ook met politiekers gebeuren .. de mooiste dingen verkondigen, terwijl het niet klopt :(

Maar goed, ik denk dat ik wel genoeg heb gewaarschuwd hier ... ;)


Gold – The Hedge Against Making Money
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt december 2013

Post by Rasta »

skyscraper wrote:
Ben2 wrote:
positive wrote:Ben2

.....
Op dit eigenste moment zie ik weinig alternatieven. Jij wel dan? Aandelen te duur, obligaties levensgevaarlijk, kunst is enkel voor kenners, vastgoed overgewaardeerd, wijn en postzegels ook voor de hobbyisten. Wat zie jij als alternatief?
Kapsalons nabij de Franse grens.
Deze snap ik niet. Is dat iets specifiek Belgisch?
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Post Reply