Hooimijt december 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt december 2013

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:Hamer en Aambeeld,

We zijn december.
Afwikkeling op de Comex.

Een normale naïeveling zoals ondergetekende zou denken : de goudkoers gaat deze maand stijgen.
( wat uiteraard kan, de maand is juist gestart ).

Dus mijn vraag :
Is dit een " gestuurde daling ", om eventuele problemen te pogen verminderen bij vraag om fysieke levering ? ( maw : cursus vervolmaking in ontmoedigen ).
Neen, gewoon teruglopende marktvraag en leegloop bij Gold-ETF's
Of zit en zat dit ook al in Armstrong zijn " glazen bol " ? (in een vrij forum mag je dit toch vragen hé).
Jazeker kun je dit vrij vragen, maar 't zat niet in Armstrong zijn glazen bol doch juist in zijn computercycli ..... dus gewoon een vooruitziende blik op basis van facts en niet obv gevoel.
Want ik kan me best voorstellen dat " wat duidelijker werd " op vorig forum, stilaan haaks staat op de
Armstrongtheorie.
Absoluut, maar die gedachte had ik daar ook al en werd er toen afgegooid. ;)


Ik schrijf dit niet om te lachen hé. Vertrekkend van vorig forum, was daar ook de slogan : all paper must burn....alvorens het fysiek zich zou ontkoppelen. Naar ik meen ( via Indy en Paul vooral ) is dit je reinste bullshit...( volgens Armstrong ).
Aangezien de Babyloniërs ook al papieren futures kenden (ingebeitelde houten borden) ... zal er héél wat moeten verbranden, een gewoonte van duizenden jaren her. :)
Ik schrijf dit ook zonder paniek ( heb altijd gezegd : elk verantwoordelijk voor eigen daden ).
( overweeg stilaan verder in te stappen ) ( moet ook zeggen : gemiddelde aankoopkoers komt in zicht ).
Ik wacht nog rustig af. Zit voorlopig short en wikkel die strategie weer af als goud onder de $ 1.000 komt en dat gaat het. :)

Wat ik wel weet van ons goeroe's ( de top van 1900 hebben weinigen gemeld ). En een goeroe zijn aanhang blijft trouw zolang de winst vloeit, of zijn gelijk blijft. ( vandaaruit dat de meesten spinsels schrijven met de nodige waas omheen ).
Heb m'n goeroe lesje wel geleerd, volg weliswaar Armstrong nog als enige maar met uiterste voorzichtigheid en dat is ook zoals Armstrong zegt dat je het moet doen ... ondanks de voorspellende waarde van zijn computer-cycli-modellen, want ook de turning points geven nooit zeker of het eerst naar boven of naar beneden gaat, alvorens de trend wordt voortgezet en voor goud is die neerwaards.

Bob Moriarty heeft meestal ook wel gelijk, en misschien volg ik zijn no nonsens stijl ietske te ver.
Maar er zijn hier wellicht nog een aantal meelezers van het minder wazige type " van de kwadratuur van de piramide onder de zuidpoolevenaar ", die kan zorgen voor een " stijging bij de maanstand in de 6e zonnewende ". ( let op : op verlof valt mijnen mond vaak ook open van de pracht van het onwetende ).
Anekdote : waren ooit met een bevriend koppel in Egypte ( vallei der koningen ), die man ( behorend tot de top ) blijft erbij dat de tekeningen in de rotsen gemaakt zijn voor de toeristen ....

Maar bedrijfsmatig voer ik meestal een vrij realistische politiek. ( legt me minst windeieren ).
En wat de privéportefeuille betreft : een beetje gek ja,....maar toch....

Cassant geschreven, absoluut niet kwetsend bedoeld !!
Maar wie gokt op de vraag : waarom de huidige significante daling ?
Geen gok als ik schrijf dat het volume tov de top in goud thans met een ver over de 50% lopend percentage is gedaald .... da's dus de reden .... daalt de vraag sterk, dan daalt uiteindelijk de prijs

mvg,
Cavajo
ciao Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt december 2013

Post by cavajo »

Dat doet mij een beetje denken aan een film die ik van dit weekend heb gezien... met Justin Timberlake :?
Link uitleg film[/quote]

heb de film gezien op Prime...
kort samengevat : je kan tijd 'kopen' dacht ik hé...

Zal later quasi identiek zijn voor ons :
nieuwe heup op bepaalde leeftijd ...baja....
zware chemo of bestraling 'op leeftijd' .... wat is je verzekering of je portefeuille...
vitale transplantatie met beperking 'op leeftijd'..... wat is je portefeuille....

En een rokende bourgondier met geld zal het wel krijgen......
( ben rokende bourgondier, alleen niet zekers qua genoeg geld....).

De geld-Alfa's en de ' rest ', lijkt me toepasselijker op ons maatschappij, dan de Maya's en hun kalender...

Nogmaals, niet bedoeld om op de schenen te schoppen hé.

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt december 2013

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:
cavajo wrote:Hamer en Aambeeld,

We zijn december.
Afwikkeling op de Comex.

Een normale naïeveling zoals ondergetekende zou denken : de goudkoers gaat deze maand stijgen.
( wat uiteraard kan, de maand is juist gestart ).

Dus mijn vraag :
Is dit een " gestuurde daling ", om eventuele problemen te pogen verminderen bij vraag om fysieke levering ? ( maw : cursus vervolmaking in ontmoedigen ).
Neen, gewoon teruglopende marktvraag en leegloop bij Gold-ETF's
Of zit en zat dit ook al in Armstrong zijn " glazen bol " ? (in een vrij forum mag je dit toch vragen hé).
Jazeker kun je dit vrij vragen, maar 't zat niet in Armstrong zijn glazen bol doch juist in zijn computercycli ..... dus gewoon een vooruitziende blik op basis van facts en niet obv gevoel.
Want ik kan me best voorstellen dat " wat duidelijker werd " op vorig forum, stilaan haaks staat op de
Armstrongtheorie.
Absoluut, maar die gedachte had ik daar ook al en werd er toen afgegooid. ;)


Ik schrijf dit niet om te lachen hé. Vertrekkend van vorig forum, was daar ook de slogan : all paper must burn....alvorens het fysiek zich zou ontkoppelen. Naar ik meen ( via Indy en Paul vooral ) is dit je reinste bullshit...( volgens Armstrong ).
Aangezien de Babyloniërs ook al papieren futures kenden (ingebeitelde houten borden) ... zal er héél wat moeten verbranden, een gewoonte van duizenden jaren her. :)
Ik schrijf dit ook zonder paniek ( heb altijd gezegd : elk verantwoordelijk voor eigen daden ).
( overweeg stilaan verder in te stappen ) ( moet ook zeggen : gemiddelde aankoopkoers komt in zicht ).
Ik wacht nog rustig af. Zit voorlopig short en wikkel die strategie weer af als goud onder de $ 1.000 komt en dat gaat het. :)

Wat ik wel weet van ons goeroe's ( de top van 1900 hebben weinigen gemeld ). En een goeroe zijn aanhang blijft trouw zolang de winst vloeit, of zijn gelijk blijft. ( vandaaruit dat de meesten spinsels schrijven met de nodige waas omheen ).
Heb m'n goeroe lesje wel geleerd, volg weliswaar Armstrong nog als enige maar met uiterste voorzichtigheid en dat is ook zoals Armstrong zegt dat je het moet doen ... ondanks de voorspellende waarde van zijn computer-cycli-modellen, want ook de turning points geven nooit zeker of het eerst naar boven of naar beneden gaat, alvorens de trend wordt voortgezet en voor goud is die neerwaards.

Bob Moriarty heeft meestal ook wel gelijk, en misschien volg ik zijn no nonsens stijl ietske te ver.
Maar er zijn hier wellicht nog een aantal meelezers van het minder wazige type " van de kwadratuur van de piramide onder de zuidpoolevenaar ", die kan zorgen voor een " stijging bij de maanstand in de 6e zonnewende ". ( let op : op verlof valt mijnen mond vaak ook open van de pracht van het onwetende ).
Anekdote : waren ooit met een bevriend koppel in Egypte ( vallei der koningen ), die man ( behorend tot de top ) blijft erbij dat de tekeningen in de rotsen gemaakt zijn voor de toeristen ....

Maar bedrijfsmatig voer ik meestal een vrij realistische politiek. ( legt me minst windeieren ).
En wat de privéportefeuille betreft : een beetje gek ja,....maar toch....

Cassant geschreven, absoluut niet kwetsend bedoeld !!
Maar wie gokt op de vraag : waarom de huidige significante daling ?
Geen gok als ik schrijf dat het volume tov de top in goud thans met een ver over de 50% lopend percentage is gedaald .... da's dus de reden .... daalt de vraag sterk, dan daalt uiteindelijk de prijs

mvg,
Cavajo
ciao Indy
Thanks Indy,
dank je voor de antwoorden.

Maar, ondanks het feit dat je schrijft dat de vraag met 50 procent teruglopend is...
Goud naar China blijft doorlopen....
En koersmanipulatie erken je ook....
Is iedere papieren geclaimde ounce 69 maal geclaimd ook als ' gezever ' te catalogeren ?
En is deze ' geclaimde ' stijging ook fake ??

mvg,
Cavajo
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt december 2013

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:Thanks Indy,
dank je voor de antwoorden.

Maar, ondanks het feit dat je schrijft dat de vraag met 50 procent teruglopend is... Goud naar China blijft doorlopen.... Klopt, maar dat is niet genoeg vraag om de goudprijs te doen oplopen (p.s. officiële vraag uit India loopt flink terug ivm importverbod)
En koersmanipulatie erken je ook.... Yup
Is iedere papieren geclaimde ounce 69 maal geclaimd ook als ' gezever ' te catalogeren ? Nope
En is deze ' geclaimde ' stijging ook fake ?? In alle commodity markten zit een papieren vraag&aanbod die cash wordt afgewikkeld. Was vroeger ook al zo toen zg 'warehousecertificates' van goud, graan, kakao etc. als betaalmiddel gingen fungeren en de uitgevers ervan dachten, mmmmm wordt toch niet allemaal (tegelijk) opgevraagd, dus kan er best meer van uitgeven. Maar eens, het vertroebelt de vraag&aanbod getallen naar het echte fysieke metaal.

mvg,
Cavajo
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt december 2013

Post by doubleyou »


Bits and bytes zijn de speeltuin voor iedere hacker !
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt december 2013

Post by doubleyou »

cavajo wrote:Hamer en Aambeeld,

We zijn december.
Afwikkeling op de Comex.

Een normale naïeveling zoals ondergetekende zou denken : de goudkoers gaat deze maand stijgen.
( wat uiteraard kan, de maand is juist gestart ).
...
...
Dus mijn vraag :
Is dit een " gestuurde daling ", om eventuele problemen te pogen verminderen bij vraag om fysieke levering ?
Maar wie gokt op de vraag : waarom de huidige significante daling ?

mvg,
Cavajo
Omdat de belangen voor HSBC, JP Morgan, en andere Scotia's zo groot zijn, dat er zeer zwaar gepokerd worden in de goktent COMEX.

Eén stoel, een stoelendans met 70, .....
Hoevelen blijven er over : 69 in de Comex-kou, die uiteindelijk genoegen zullen moeten nemen met een op dat moment ongewenst cash-settlement.
Om hun te troosten rest er dan alleen nog een spelletje Soixante-neuf. Dat doet de zorgen even vergeten :lol:
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt december 2013

Post by doubleyou »

.
Uittreksel ivm goud uit de weekanalyse van Roy :

De grootste leveringsmaand van het jaar is aangebroken en alle ogen zijn nu gericht op de COMEX om te zien wat zich hier zal gaan afspelen. Zoals vaker betoogd strookt de fundamentele fysieke vraag niet met de prijsontwikkeling zodat er wellicht sprake is van kunstmatige prijsvorming of te wel onderdrukking. De ontwikkeling van de future-contracten voor deze maand december werd daarom door diverse partijen nauwlettend gevolgd en nu die maand er eindelijk is zal ik even wat cijfers op een rij zetten.

Afgelopen week werd de balans opgemaakt van het aantal uitstaande contracten dat voor levering kan worden opgevraagd. Op basis van het voorlopige rapport van vrijdag 29 november en de leveringsopgaven van deze week zien we dat:
•Aantal uitstaande contracten; 7.724 goed voor elk 100 ounces aan goud.
•Reeds opgevraagd (27 en 29 november); 80 contracten

Dus het potentieel voor levering deze maand is : 7.724 + 80 = 7.804 x 100 = 780.400 ounces goud.

Deze ounces zullen door de partijen op de COMEX moeten worden geleverd, het totale aantal dat deze partijen beschikbaar hebben in hun ‘registered account’ bedraagt:
•Brink’s Inc. 119.398,64
•HSBC Bank 80.257,46
•JP Morgan 233.853,94
•Manfra 13.270,36
•Scotia Mocatta 114.036,52

Totaal is er aanwezig: 590.816,797 ounces!

Er dus een tekort van zo’n 189.583 ounces aan goud, ongeveer 5.896 kilo goud.

De hamvraag is dus of er een mogelijke default in de pijplijn zit, de verwachting is dat de overheden (de FED) dit niet zal laten gebeuren aangezien dan het hele systeem onder grote druk zal komen te liggen. Dat het aangeeft dat het hele systeem op losse schroeven komt te staan is echter wel steeds duidelijker. De fysieke vraag uit vooral Azië is dermate groot dat het goud niet meer leverbaar zal zijn en de uiteindelijk uitkomst kan dan ook alleen zijn dat de goudprijs zal exploderen. Indien de aangehaalde afspraak tussen de VS en China (goedkoop goud voor China) inderdaad bewaarheid wordt en er een bekendmaking in 2014 zal plaatsvinden dan is het rennen geblazen om de paar resterende ounces nog te kunnen krijgen.

De artikelen van afgelopen week laten zien dat:
•De zwarte goudhandel in India stijgt zienderogen, alle maatregelen van de overheid om dit in te dammen falen jammerlijk
•De import van goud via Hong Kong naar China bereikt record niveaus
•De grootste juwelier van de wereld, Chow Tai Fook Group, ziet de verkopen met 49% stijgen
•De goud optie serie december 2015 met een strike van $3.000 vindt de laatste dagen gretig aftrek. Blijkbaar verwachten één of meerdere partijen een zeer forse stijging vanaf 2014.
•De Russische bank VTB begint met de export van Goud en Zilver naar India
•Turkije zal vanaf nu weer gaan betalen met goud voor Iraans gas en olie.

De verwachting van onder andere William Kaye, een oud medewerker van Goldman Sachs, is dat in 2014 steeds meer banken NEE zullen moeten verkopen op de goudrekeningen van klanten. Afgelopen jaar zagen we al dat ABN AMRO en Rabobank stopten met het uitleveren van fysiek goud dat van hun klanten was. Klanten die hun goud wilden ontvangen kregen te horen dat ze in cash werden betaald, er was geen goud aanwezig om te leveren er moest dus wel cash worden gesettled. De uitlevering van goud uit Zwitserse banken was dit jaar eveneens zeer problematisch, het gebeurde slechts met zeer grote tegenzin. Als er in 2014 een run ontstaat zal het hele banksysteem waarschijnlijk nee moeten gaan verkopen en dan heeft iedereen die gedacht had een claim te hebben op zijn ‘eigen goud’ het nakijken.

Op dit moment ligt er op elke ounce goud op de COMEX een claim van maar liefst 70 partijen. Dus elke ounce goud heeft 70 potentiele eigenaren, dit is een stoelendans die zijn weerga niet kent. Als de muziek stopt is het moord en doodslag om en stoel te pakken te kunnen krijgen. Het ‘fractional banking’ in de goudhandel zal met een grote knal tot stilstand komen en van een eerste aanzet daartoe kunnen we misschien al deze maand getuige zijn.


Volledig artikel :
http://www.edelmetaal-info.nl/2013/12/w ... #more-9839
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt december 2013

Post by doubleyou »

Zoek de overeenkomst :

De jacht is geopend.
loslopend wild.
Slachthuizen.
Mijnaandelen.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt december 2013

Post by Spruitje »

Bloed? :?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt december 2013

Post by Indiana Jones »

Gewoon MARKT. 8-) voor de één een bloedige aderlating, voor de ander een glas champagne. ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply