Hooimijt december 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: daar word ik toch een beetje niet goed van

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:Een speurtocht was het. Samen met jullie. Zonder tegenwicht en alleen met gelijk gestemden kom je dr nooit. Het is in de uitwisseling van gedachtes en perspectief dat je de mooiste dingen vindt.
Voor mij heeft het niet anders gewerkt en ik heb dan ook naar niemand.! wrevel ... ben eerder een ieder dankbaar.!
Al kan ik me voorstellen dat het soms optisch lijkt dat ik wrevel heb, maar dat is dan verkeerd begrepen.
Ik vind het namelijk erg treurig als ik lees dat kleine beleggers met hun spaarcenten in het sectarisch freegold-geweld ten onder gaan en dát is dan iets waar ik me soms over kan opwinden.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: daar word ik toch een beetje niet goed van

Post by Paul »

Miin wrote:"alle" antwoorden in Armstrong's cycli te vinden zijn,. vind ik hier toch ook vaak te kort door de bocht.
Dat zijn ze dan ook niet, Armstrong geeft de "antwoorden" niet. Hij geeft "correcte" voorspellingen af. Dat is iets anders. De cycli zijn niet predeterministisch, Je hebt als individu altijd de keuze om je aan het collectief te onttrekken, maar let wel, het is het gedrag van de meerderheid wat de toekomst van de samenleving bepaald. En dat gedrag is heel goed te voorspellen. Dan kom je bij de tweede wet van de thermodynamica. op punt van maximale entropie. en valt het ineens prima te berekenen.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
cor
Posts: 62
Joined: 21 Sep 2012, 10:59

Re: Hooimijt december 2013

Post by cor »

Gold and silver were most interesting last week, with both falling to their lowest levels since the yearly lows of June 28. However, they also exhibited somewhat strong rallies too. The metals are primed to make a big move. They just don’t know which way they want that move to take yet. You would think with the Dollar falling and the Euro rallying, Gold would want to rally. But both Japan and Europe want their currencies to fall lower, which of course would strengthen the Dollar and not be a positive for Gold…. Unless investor attention suddenly shifted from the accommodative monetary policy of central banks everywhere to political upheaval and social chaos, which is also starting to rear its ugly head in deference to the Jupiter-Uranus-Pluto cardinal T-cross that is in effect through April 2014. Jupiter says something big is going to happen, but Uranus says it is even bigger than that. Pluto says it’s probably going to involve debt, health insurance, and currency values.
http://www.mmacycles.com/weekly-preview ... r-9,-2013/
positive
Bronze Member
Posts: 170
Joined: 19 Oct 2011, 15:44

Re: Hooimijt december 2013

Post by positive »

OMG :)

http://jessescrossroadscafe.blogspot.ch ... ative.html

Volgend jaar een update uit China zoals door sommigen verwacht en spel zit op de wagen
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt december 2013

Post by Ben2 »

positive wrote:OMG :)

http://jessescrossroadscafe.blogspot.ch ... ative.html

Volgend jaar een update uit China zoals door sommigen verwacht en spel zit op de wagen

Koos Jansen die een eigen blog heeft (ingoldwetrust.ch) zegt dat dit geen goud betreft die uit de kluizen is weggehaald, doch slechts het goud dat in de kluizen van eigenaar is verwisseld.

Toch blijf ik ook geloven dat de goudreserve van China ruimschoots hoger ligt dan de huidige officiële 1054ton.

We zullen zien.
positive
Bronze Member
Posts: 170
Joined: 19 Oct 2011, 15:44

Re: Hooimijt december 2013

Post by positive »

Ben2 wrote:
positive wrote:OMG :)

http://jessescrossroadscafe.blogspot.ch ... ative.html

Volgend jaar een update uit China zoals door sommigen verwacht en spel zit op de wagen

Koos Jansen die een eigen blog heeft (ingoldwetrust.ch) zegt dat dit geen goud betreft die uit de kluizen is weggehaald, doch slechts het goud dat in de kluizen van eigenaar is verwisseld.

Toch blijf ik ook geloven dat de goudreserve van China ruimschoots hoger ligt dan de huidige officiële 1054ton.

We zullen zien.
Weet ik wel...
Dat China zo'n 5000 ton heeft is quasi zekerheid, waarschijnlijk meer...
Jim Rickards heeft er al regelmatig over gerapporteerd, komt hier weinig aan bod maar is een echte ingewijde.
Volg hem niet alleen voor goud want hij beveelt hier een 20% aan, rest in andere dingen.
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt december 2013

Post by Ben2 »

positive wrote:
Ben2 wrote:
positive wrote:OMG :)

http://jessescrossroadscafe.blogspot.ch ... ative.html

Volgend jaar een update uit China zoals door sommigen verwacht en spel zit op de wagen

Koos Jansen die een eigen blog heeft (ingoldwetrust.ch) zegt dat dit geen goud betreft die uit de kluizen is weggehaald, doch slechts het goud dat in de kluizen van eigenaar is verwisseld.

Toch blijf ik ook geloven dat de goudreserve van China ruimschoots hoger ligt dan de huidige officiële 1054ton.

We zullen zien.
Weet ik wel...
Dat China zo'n 5000 ton heeft is quasi zekerheid, waarschijnlijk meer...
Jim Rickards heeft er al regelmatig over gerapporteerd, komt hier weinig aan bod maar is een echte ingewijde.
Volg hem niet alleen voor goud want hij beveelt hier een 20% aan, rest in andere dingen.
Kijk, en dàt vind ik dan weer contradictorisch. Als je op dit moment met zekerheid weet (ingewijde) dat China al zo'n 5000 ton heeft, dan is het echt wel het moment om all in te gaan!
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt december 2013

Post by Obi-Wan »

Een interessante denkpiste... Ik dacht dat kostprijs van productie (volgens SRSRocco Link srs) rond de $ 1200 à $ 1400 ligt. Voor moeilijk toegankelijker metaal zal dit bedrag hoger liggen.

Link KWN

Well, they are buying gold at around $1,200, but it’s another thing to see them mining gold at all-in cash costs in the $2,000 to $2,500 range on some of these projects in China
.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt december 2013

Post by Obi-Wan »

Volgens mij is dit de alias van Geel Ijzer (van het vorige goudforum) aan zijn schrijfstijl...

Ik wil tegen hem zeggen dat een meritocratie ook niet werkt... Zoals ik al eens voorheen heb aangehaald.

Politieke Economie en Goud
Link
Patience. Use the force. Think.
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Hooimijt december 2013

Post by Ben2 »

Obi-Wan wrote:Een interessante denkpiste... Ik dacht dat kostprijs van productie (volgens SRSRocco Link srs) rond de $ 1200 à $ 1400 ligt. Voor moeilijk toegankelijker metaal zal dit bedrag hoger liggen.

Link KWN

Well, they are buying gold at around $1,200, but it’s another thing to see them mining gold at all-in cash costs in the $2,000 to $2,500 range on some of these projects in China
.

Ik lees dat de productiekost net làger is dan ergens anders omwille van goedkopere arbeidskosten en goedkopere energie uit steekool. Verder maakt het niet zoveel uit want het Chinees gemijnde goud wordt toch niet uitgevoerd :)
Post Reply