Hooimijt december 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt december 2013

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:De term: "Vrijgoud" valt meer en meer.
Ik kan niet ontwaren wie de schrijver van het artikel is, maar de waarschuwing die de schrijver in kleur :oops: plaatst is waarheid als een koe: copy paste uit het artikel -> Disclaimer : *** Koop slechts zoveel fysiek goud als je ervan begrijpt *** !!!

Aangezien er meer "goedgelovige volgelingen" dan "echte begrijpers" zijn, hou ik mijn hart een beetje vast.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt december 2013

Post by Spruitje »

Het blijft me gelijk wie het geschreven heeft maar ze mogen het gele metaal dat op de foto staat op gelijk welke dag door m'n voorruit gooien, ik zal wel zorgen dat ik die dag vrijaf neem.
No hard feelings! ;)

De kern is: wanneer begrijp je het? En wie begrijpt het voor de volle 100%? Ik alvast niet... (en velen met mij denk ik)
Het geeft me alvast 'n betere nachtrust, of het terecht is? Tijd brengt raad. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
positive
Bronze Member
Posts: 170
Joined: 19 Oct 2011, 15:44

Re: Hooimijt december 2013

Post by positive »

User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: daar word ik toch een beetje niet goed van

Post by Paul »

Dirkgold wrote:Dit is toch nog steeds een forum voor goud believers ?
Jazeker. Ik wel iig. Prachtig spul.
Ik zie alleen niets (meer) in vrijgoud of in 50k per oz ooit.
Het is de anti-overheid hedge voor prive personen bij uitstek. Alleen daarom al moet je deel hebben denk ik.
Maar een free ride naar het grote geld. Vergeet het. En voor mij is dat ook verder nooit de insteek geweest.

Ik wil begrijpen. Das genoeg.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Miin
Posts: 49
Joined: 11 Nov 2011, 17:43

Re: daar word ik toch een beetje niet goed van

Post by Miin »

Paul wrote:
Dirkgold wrote:Dit is toch nog steeds een forum voor goud believers ?
Jazeker. Ik wel iig. Prachtig spul.
Ik zie alleen niets (meer) in vrijgoud of in 50k per oz ooit.
Het is de anti-overheid hedge voor prive personen bij uitstek. Alleen daarom al moet je deel hebben denk ik.
Maar een free ride naar het grote geld. Vergeet het. En voor mij is dat ook verder nooit de insteek geweest.

Ik wil begrijpen. Das genoeg.
Ik meende net dat jij (en Indy) juist nooit in de vrijgoud theorie geloofden? Vandaar ook de wrevel op het oude goudforum?
Of vrijgoud er komt weet ik niet (ik geloof alleszins in een rol voor fysiek goud om het on-evenwicht in de wereld op een of ander manier bij te sturen) maar dat "alle" antwoorden in Armstrong's cycli te vinden zijn, vind ik hier toch ook vaak te kort door de bocht.

ps: ik zie net mijn registratie datum van dit forum ... zot eigenlijk dat we alweer 2 jaar verder zijn ...
Miin
Posts: 49
Joined: 11 Nov 2011, 17:43

Re: Hooimijt december 2013

Post by Miin »

positive wrote:Physical Supply Never Been Tighter

http://www.ingoldwetrust.ch/alex-stancz ... en-tighter
Leuk ... en hoewel dergelijke berichten het laatste jaar frequenter voorkomen, lees ik ze al zeker 5 jaar en de POG staat ondertussen toch maar 30% lager.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

btcoin

Post by Dirkgold »

Hoe lang zou het duren voor een instantie met bv de rekenkracht van de nsa om all bitcoins in 1 keer te minen ?
1 maand ? 1 week ? 1 dag ?

Heb zelfs geen zin om het uit te rekenen. Betrouw het voor geen haar.

Dirk
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: daar word ik toch een beetje niet goed van

Post by Indiana Jones »

Miin wrote:
Paul wrote:
Dirkgold wrote:Dit is toch nog steeds een forum voor goud believers ?
Jazeker. Ik wel iig. Prachtig spul.
Ik zie alleen niets (meer) in vrijgoud of in 50k per oz ooit.
Het is de anti-overheid hedge voor prive personen bij uitstek. Alleen daarom al moet je deel hebben denk ik. Maar een free ride naar het grote geld. Vergeet het. En voor mij is dat ook verder nooit de insteek geweest.
Ik wil begrijpen. Das genoeg.
Ik meende net dat jij (en Indy) juist nooit in de vrijgoud theorie geloofden? Vandaar ook de wrevel op het oude goudforum?
Of vrijgoud er komt weet ik niet (ik geloof alleszins in een rol voor fysiek goud om het on-evenwicht in de wereld op een of ander manier bij te sturen) maar dat "alle" antwoorden in Armstrong's cycli te vinden zijn, vind ik hier toch ook vaak te kort door de bocht.
ps: ik zie net mijn registratie datum van dit forum ... zot eigenlijk dat we alweer 2 jaar verder zijn ...
Zolang fysiek goud een bepaalde rol wordt toegedicht, kan het toch niet vrij zijn ?
Op mij komt de rol van freegold over als vrijheid in gebondenheid, een contradictio in terminis.

Zodra fysiek goud geen rol meer heeft en er op de goudfora niet meer gesproken wordt over 'de rol' die goud zou moeten hebben, pas dan is het vrij (in substantie en in prijs) en dát is dan het freegold waar ik wél in geloof.
grtz. Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: daar word ik toch een beetje niet goed van

Post by Paul »

Miin wrote: Ik meende net dat jij (en Indy) juist nooit in de vrijgoud theorie geloofden? Vandaar ook de wrevel op het oude goudforum?
Ik kwam op oude forum terecht via fofoa. Vanuit de vrijgoud gedachte juist.
Daar had ik contact mee, mailde ik mee, hij kan erg mooi schrijven eh, en hij verwees me door. Ik was er toen nog niet uit en was zoekende.
Oude forum heeft me erg geholpen mn blik te verruimen. Ze waren daar zo sectarisch, dat zorgde voor enorme twijfel bij mij,
Armstrong kende ik ook al veel langer, Las ik ook, maar begreep het maar half. Juist door de sectarische opstelling begon ik Armstrong echt te begrijpen. Pas op dit forum ben ik mn definitieve standpunt gaan bepalen.

Een speurtocht was het. Samen met jullie. Zonder tegenwicht en alleen met gelijk gestemden kom je dr nooit.
Het is in de uitwisseling van gedachtes en perspectief dat je de mooiste dingen vindt.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: btcoin

Post by Indiana Jones »

Dirkgold wrote:Hoe lang zou het duren voor een instantie met bv de rekenkracht van de nsa om all bitcoins in 1 keer te minen ?
1 maand ? 1 week ? 1 dag ?

Heb zelfs geen zin om het uit te rekenen. Betrouw het voor geen haar.

Dirk
Bitcoin lijkt precies te gaan doen, waar ik HIER voor gewaarschuwd heb. Ongeacht de oorzaak (bij alles kun je wel een oorzaak vinden), doet Bitcoin wat alle beleggingsitems (commodities, aandelen, obligaties, tulpenbollen etc.) doen die dusdanig scherp omhoog gaan ..... ze eindigen in een waterval.
Attachments
chart.png
chart.png (5.87 KiB) Viewed 5883 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply