Hooimijt november 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt november 2013

Post by Rasta »

Interessant artikel via ZeroHedge, door Koos Jansen

GOLD AND THE MONETARY SYSTEM: POTENTIAL U.S.–EC CONFLICT

met een Paul Volker aantekening:
There is a belief among certain Europeans that a higher price of gold for settlement purposes would facilitate financing of oil imports... Although mobilization of gold for intra-EC settlement would help in the financing of imbalances among EC countries, it would not, of itself, provide resources for the financing of the anticipated deficit with the oil producers. For this purpose, it would be useful if the oil producers would invest some of their excess revenues in gold purchases from deficit EC countries at close to a market price. This would be an attractive proposal for European countries, and for the U.S., in that it would not involve future interest burdens and would avoid immediate problems arising from increased Arab ownership of European and American industry. (The Arabs could both sell the gold and use the proceeds for direct investment, so that the industry ownership problem would not be completely solved.) From the Arab point of view such an asset would have the advantages of being protected from exchange-rate changes and inflation, and subject to absolute national control
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt november 2013

Post by Paul »

Die Jansen hoorde ik Middelkoop ook wel eens over met een tweet. Nooit verder gelezen.
Dat de arabieren dan ineens beschermd zouden zijn tegen inflatie is kolder. Dure inschattingsfout zou dat wezen.

In goud gaan ze dr gewoon op achteruit. in dollars zwaar op vooruit dadelijk.
die arabieren zijn niet gek. itt tot Jansen zien die die kapitaalvlucht UIT de EU wel natuurlijk. En ook de konsekwenties.

Als Middelkoop zn timing niet op orde krijgt is dat hele discovery fund weg voordat goud echt aan zn opmars begint joh ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt november 2013

Post by Obi-Wan »

Die paragraaf dateert wel al van 1974...
Patience. Use the force. Think.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt november 2013

Post by doubleyou »

.
Ah, zo'n idiote en dikwijls tegenstrijdige artikels dat er tegenwoordig in de "MoneyTalk" van Knack en Trends gepubliceerd worden; dat de idiote schrijver/schrijfster van dienst er zelfs zijn/haar nidiote naam nog niet durft bij vermelden.

Alleen idioten geloven nog dat de goudprijs over potentieel beschikt
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... 938372.htm

De pot op met jullie onnozele blad- en schermvulsels, stelletje mainstream-media nalopers !
Een echte onderzoeksjournalist, die dan ook nog een gefundeerd artikel mag neerpennen in jullie bladen wordt een zeldzaamheid. Een bijna uitgestorven ras.
En stop dus met die onnozele reclame maandelijks in m'n bus te droppen.
Het interesseert me geen zier om een jaarabonnement op jullie bladen te nemen.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt november 2013

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:.
Ah, zo'n idiote en dikwijls tegenstrijdige artikels dat er tegenwoordig in de "MoneyTalk" van Knack en Trends gepubliceerd worden; dat de idiote schrijver/schrijfster van dienst er zelfs zijn/haar nidiote naam nog niet durft bij vermelden.

Alleen idioten geloven nog dat de goudprijs over potentieel beschikt
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... 938372.htm

De pot op met jullie onnozele blad- en schermvulsels, stelletje mainstream-media nalopers !
Een echte onderzoeksjournalist, die dan ook nog een gefundeerd artikel mag neerpennen in jullie bladen wordt een zeldzaamheid. Een bijna uitgestorven ras.
En stop dus met die onnozele reclame maandelijks in m'n bus te droppen.
Het interesseert me geen zier om een jaarabonnement op jullie bladen te nemen.
1/10 Krugerrand = € 94,25

abonnement op het goudstudieforum á 1/10 krugerrand = € 112,00

verschil, al is dat thans bijna 20% in je nadeel, moet er wezen .... :lol:

;) Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt november 2013

Post by cavajo »

doubleyou wrote:.
Ah, zo'n idiote en dikwijls tegenstrijdige artikels dat er tegenwoordig in de "MoneyTalk" van Knack en Trends gepubliceerd worden; dat de idiote schrijver/schrijfster van dienst er zelfs zijn/haar nidiote naam nog niet durft bij vermelden.

Alleen idioten geloven nog dat de goudprijs over potentieel beschikt
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... 938372.htm

De pot op met jullie onnozele blad- en schermvulsels, stelletje mainstream-media nalopers !
Een echte onderzoeksjournalist, die dan ook nog een gefundeerd artikel mag neerpennen in jullie bladen wordt een zeldzaamheid. Een bijna uitgestorven ras.
En stop dus met die onnozele reclame maandelijks in m'n bus te droppen.
Het interesseert me geen zier om een jaarabonnement op jullie bladen te nemen.

heb het artikel ook gelezen.
had ook gekrulde tenen over de kwaliteit van deze tekst.

mijn reply staat los van het feit dat een goudbeliever uiteraard iets liever een ander artikel zou
hopen te lezen.
als " zondagsgoudbezitter " ( staat waarschijnlijk niet in van Dale ) ( maar bedoel ik mee : een persoon
op zoek naar bescherming van zijn bezitting en alzo deels in goud, zonder een financiele achtergrond. )
moeten we het deels doen op buikgevoel, en deels op verzamelde info ( met risico op gekleurde info ).
maar : wat is het nu qua fysiek verkoop.
de ene info zegt : verkoop ligt op recordkoersen.
deze info zegt : de fysieke vraag stort zo goed als in.
er kan er toch maar één juist zijn ???

op het vorig forum werd men ook wel eens lyrisch als Munters zijn premies wijzigde.
nu, de premies zijn vandaag quasi gelijk dan bij de topkoersen.

heb vorige week ook ergens gelezen dat de topkoersen voorzien zijn tegen 2062.
nou, dan ben ik 101, dus nog effe tijd om mij te positioneren.
ik hoop dat ik dan bij Munters niet voor een trappengedoe sta, want mijn rolstoeleken gaat
daar niet zo vlotjes opgeraken.
en, kzal waarschijnlijk een jong verpleegstertje moeten meepakken met ' tekenbevoegdheid ', want mijn
lieftallige eega is van hetzelfde jaar.....dus da schudden en beven zal ewa gelijk zijn....
om dan buiten te komen mee een valieze geld en een hartinfarct te doen van ontroering....
kunnen we dan in een kist kruipen mee bladgoud....

min buikgevoel, en de verstandige praat van de medeposters hier ( behalve als men aan
verafgoding begint :) ) doet mij nog een paar jaar de kat uit de boom kijken.
maar, tes verdomme een taaie kat......

mvg,
Cavajo
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt november 2013

Post by doubleyou »

cavajo wrote:heb vorige week ook ergens gelezen dat de topkoersen voorzien zijn tegen 2062.
nou, dan ben ik 101, dus nog effe tijd om mij te positioneren.
.....
mvg,
Cavajo
ik ben dan ook een eeuwling
gaan we dan samen, als "jonge wolven" :lol: eens de bloemekes buiten zetten ?
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt november 2013

Post by cavajo »

doubleyou wrote:
cavajo wrote:heb vorige week ook ergens gelezen dat de topkoersen voorzien zijn tegen 2062.
nou, dan ben ik 101, dus nog effe tijd om mij te positioneren.
.....
mvg,
Cavajo
ik ben dan ook een eeuwling
gaan we dan samen, als "jonge wolven" :lol: eens de bloemekes buiten zetten ?
mee dat jong verpleegsterken....
ze heeft wel een zus of een vriendin... :lol:

moeten zien dat we voor sluitingsuur binnen zijn in het rustoord, want ' de muur ' doen,
da zal niet meer zo simpel zijn :lol:

mvg,
Cavajo
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt november 2013

Post by Indiana Jones »

Tsjah ... 2062 heb ik zo'n beeld bij ... :roll:

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt november 2013

Post by Spruitje »

Gelukkig zie je (en ruik je) de volle pamper niet. :lol:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply