Hooimijt oktober 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Indiana Jones »

@Obi-Wan
Da's typisch jsmineset heh .... ;)
En dat schrijft hij dan nadat zijn eigen Tanzanian Royalty Exploration Corp. van Cad 10,- naar Cad 2.46 is gezakt .... 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Obi-Wan »

Dat wist ik niet (ik volg ook geen miners) dat zijn C° zo gedaald was.
Tja de miners delen mee in de klappen. De POG staat zowat op zijn laagste punt in bijna 3 jaar.

Begrijpelijk dat een mens er zijn vertrouwen bij verliest. Als je het louter analytisch (trend) bekijkt kun je niet anders dan een dalende lijn waarnemen.

De bronnen die ik (de meeste onder ons) frequenteren zijn meestal pro goud. Kritisch moeten we stellen dat zulke bronnen het ook als hun taak zien om de POG te ondersteunen. De door hun verkondigde waarheid is ook wel wat gekleurd.


Blijft alleen het buikgevoel over. En voor mij betekent dit :
1) Mijn metaalwinkel blijft zoals hij is. Ik denk er niet aan om dit terug om te zetten naar iets anders.
2) Ik ga terug "sparen" in fiat ipv alles stelselmatig om te zetten in metaal. Dan heb ik terug wat buskruit als er nog lagere prijzen in het vooruitzicht komen.

Dit is wel relatief wat als je hypothetisch € 1.800,00 per maand aan de kant kunt gooien.... Maakt het eigenlijk weinig uit
of een Napoleon € 180,00 of 150,00 kost. Dan kun je er 10 ipv 12 kopen....
Patience. Use the force. Think.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by doubleyou »

.
De afgelopen twee jaar schreef Joris Luyendijk voor NRC over de Londense City. Hij sprak tweehonderd spelmakers in de City.
Zijn conclusie: de financiële crisis is niet voorbij, het wordt alleen maar erger.

Ik heb dit artikel uit De Standaard in België opgepikt, waar zijn column ook in verschijnen.
Echt de moeite waard om deze bloemlezing door te nemen.
Daar dit niet volledig online ter beschikking staat, hier via de andere bron :

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/10/02/het ... -gebeuren/

Over de mondiale monsterbanken.
Over de haute finance in London ; niet over de kleine bankier om de hoek.
Over TBTF. Over de big 4 consultancy. Over kartels. Over de infiltratie en de lobbying in universiteiten en politiek.
Kortom : over de realiteit en de rottigheid in de wereld van de financiële industrie.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Spruitje »

Ik heb daar recentelijk nog iets van gelezen... ik geloof 'n artikel van z'n "zomergasten-optreden".
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Paul »

Dat Luyendiujk ook zn zorgen uitspreekt is een game changer.
de man is bon ton in intelectuele kringen

gaan ze ineens anders kijken
zou het dan toch ?
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Spruitje »

Bij wat google-werk ben ik per ongeluk op 'n vraag gestoten uit het Europese Parlement (2008) betreffende de problemen in sommige Europese landen om burgers hun spaargelden "op een veilige manier te laten beleggen in goud".

De vraag van Salvador Garriga Polledo (PPE-DE - Spanje)

Het antwoord door Mr Verheugen

Wie zijn ze: Salvator Garrida Polledo - Günther Verheugen
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Rasta »

Wie weet er nog een adresje voor Krugerrands replica's? Ik ben op zoek naar munten die dezelfde dimensies hebben, maar dus niet 100% goud. Zogenaamd gold-plated is goed, gewicht en opdruk hoeft niet te matchen. Het moet er enkel op een afstand als echt uitzien.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Obi-Wan »

Rasta wrote:Wie weet er nog een adresje voor Krugerrands replica's? Ik ben op zoek naar munten die dezelfde dimensies hebben, maar dus niet 100% goud. Zogenaamd gold-plated is goed, gewicht en opdruk hoeft niet te matchen. Het moet er enkel op een afstand als echt uitzien.
Yep

Image


Image
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Indiana Jones »

Geen idee ..... misschien hier ....: :lol:

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Obi-Wan »

Alle gekheid op een stokje...

Misschien is het dit wat je zoekt... Gewoon gegoogled op fake goldcoins. Een Chinese site die zichzelf Alibaba noemt :shock:

Alibaba fake gold coins

Fake Krugers
Patience. Use the force. Think.
Post Reply