Hooimijt oktober 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Spruitje »

Hmmm.
Het valt me toch steeds weer op dat -als er wat getouwtrek is- de POG meestal wel goed daalt. Als er dan eens iets positief is voor goud heb je eens 'n spike up maar soms de volgende dag (of na 'n paar uur) weer op het niveau van voorheen.
D'er staat nog wat getouwtrek op het programma (Duitsland, VS met zowel "shut down" als "debt ceiling", nog wat gerommel tussen de "blokken" links en rechts van ons (Rusland/Syrië/China vs VS) als GS dan nog eens een voorspelling doet (zeker na het resultaat van vorige keer) :roll:
Ik denk dat we blij gaan mogen zijn om deze prijzen te behouden en zo het nieuwe jaar in te gaan.

@ Indy: Eigenlijk zie IK weinig alternatieven hoor om uit te stappen. :?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Indiana Jones »

Het zou me niet verbazen als goud de komende 2 jaren nog zo'n $ 400 naar beneden gaat. Misschien dat het nu nog even blijft hangen, maar Januari 2014 kan beslissend zijn .... of het gaat dan weer wat omhoog, of het gaat dan opeens hard naar beneden. Daarnaast is er niets mis mee om een gedeelte tussentijds te verkopen en daarna tegen een lagere prijs weer meer in te kopen, tenzij je het spul buiten de fiscus hebt gehouden, want dan heb je een probleem. In mijn geval heb ik het dus keurig opgegeven en kan ik er legaal mee doen- en laten wat ik wil zonder in de problemen te komen.
Ik heb nu eenmaal sinds 2005 ook een exit-strategie, wat nog niet wil zeggen dat ik het gele metaal definitief de rug toe keer. Ik ben dus nu aan het puzzelen over het "Kyandio scenario" ... als ik het zo mag noemen. Alles beter dan in angst & beven met knikkende knieën blijven duimen dat het gele spul weer omhoog komt terwijl het beeldscherm 180 graden op zijn kop lijkt te staan. En .... tegen 2016 is er nog voldoende fysiek voorhanden om weer in te stappen, althans .... gerekend in de bedragen waar het bij mij om gaat, want zo rijk ben ik niet hoor (was dat maar zo) ..... :lol:

grtz. Indy. ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

lucky guess ?

Post by Dirkgold »

voorspelling voor pog door fotoscanner gedaan op 27 sept.
de eerste twee bijna de nagel op de kop.
( deze kerels gebruiken hiervoor bepaalde technieken, trends. niet eliot wave )

How does this feel?
Monday 1348
8-9th October 1265 low
31st October 1430
18th November 1515 high
28th December low............Not sure on value, but would guess that 1430 might need a test.
I am guessing the low could be Jan 15th. Then we rally hard.
I am going from memory on some of those dates. I think that if i am close, then i really need to get a life!


hier te vinden : http://www.tfmetalsreport.com/comment/3 ... ent-354390
ps : zou wel leuk zijn deze thread in ons engelstalig gedeelte te krijgen. ( ben daar zelf geen member , maar ze zijn er niet allemaal tevreden. site werkt soms niet goed etc .. )
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: lucky guess ?

Post by Indiana Jones »

Dirkgold wrote:voorspelling voor pog door fotoscanner gedaan op 27 sept.
de eerste twee bijna de nagel op de kop.
( deze kerels gebruiken hiervoor bepaalde technieken, trends. niet eliot wave )

How does this feel?
Monday 1348
8-9th October 1265 low
31st October 1430
18th November 1515 high
28th December low............Not sure on value, but would guess that 1430 might need a test.
I am guessing the low could be Jan 15th. Then we rally hard.
I am going from memory on some of those dates. I think that if i am close, then i really need to get a life!


hier te vinden : http://www.tfmetalsreport.com/comment/3 ... ent-354390
ps : zou wel leuk zijn deze thread in ons engelstalig gedeelte te krijgen. ( ben daar zelf geen member , maar ze zijn er niet allemaal tevreden. site werkt soms niet goed etc .. )
We zouden 31/12/2013 boven de $ 1435 het jaar uit moeten gaan EN Januari/Februari 2014 zou boven de $ 1.698 de maand uit moeten gaan, wil er daadwerkelijk sprake zijn van een trendwijziging.
Immers, Januari is een phase transition maand voor zowel de S&P-500 alsmede de precious metals.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Obi-Wan »

Spruitje wrote:
@ Indy: Eigenlijk zie IK weinig alternatieven hoor om uit te stappen. :?
Idem dito. Zit al in het metaal van 2007. Heb in 2011-2012 wat ballast overboord gegooid en verhuisd naar een rustige
landelijke buurt. Heb de overschot van die fiat in metaal gestoken dat ironisch genoeg toen op zijn all time high stond.
Slechte timing maar ja c'est la vie. Ik ben al blij dat ik nog tot de happy few behoor die maandelijks nog een klein frankske
(heet niet cavajo :mrgreen: ) opzij kunnen leggen... Een klein frankske dat gelukkig niet al te zuur verdiend is.

Als ik al mijn aankopen in de tijd vergelijk met de POG op dit moment speel ik break even. Misschien een klein beetje winst misschien een klein beetje verlies. I don't care...

Wat moet ik doen ???
$ Hoeren en bonjouren : Dat zegt mij wel tot op zekere hoogte iets... maar dat brengt niks op dus...
$ Spaarboekje : Een rentevoet van m'n klak. En forget it met Cyprus in het achterhoofd.
$ De Beurs : De heb ik al massa's geld op verloren en het blijkt steeds meer iets voor insiders te zijn.
$ Overheidsobligaties : Zie spaarboekje
$ Bijkomend Onroerend Goed (voor verhuur) : Dat is goed als je geen geld hebt en toch wat hoger op wilt in het leven. Veel gezeik imo (done that been there) ik begin er niet meer aan. Tenzij de verhuur van garages dat lijkt me nog te riskeren....
$ Een dikke auto : pff :lol: :lol: :lol:

Ik ben afgestapt van het idee fix dat mijn spaargeld "periodiek" dient te renderen. I

Niks is veranderd. De werkloosheid groeit nog aan, September was in Vlaanderen de maand met het meest faillisementen van KMO's, het middenoosten staat op punt om te ontploffen.... en als ik alle andere shit nog moet opsommen...

Dan kruip ik terug achter mijn PS3. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Patience. Use the force. Think.
PieterP
Bronze Member
Posts: 124
Joined: 18 May 2012, 07:06

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by PieterP »

Indiana Jones wrote:Het zou me niet verbazen als goud de komende 2 jaren nog zo'n $ 400 naar beneden gaat. Misschien dat het nu nog even blijft hangen, maar Januari 2014 kan beslissend zijn .... of het gaat dan weer wat omhoog, of het gaat dan opeens hard naar beneden. Daarnaast is er niets mis mee om een gedeelte tussentijds te verkopen en daarna tegen een lagere prijs weer meer in te kopen, tenzij je het spul buiten de fiscus hebt gehouden, want dan heb je een probleem. In mijn geval heb ik het dus keurig opgegeven en kan ik er legaal mee doen- en laten wat ik wil zonder in de problemen te komen.
Ik heb nu eenmaal sinds 2005 ook een exit-strategie, wat nog niet wil zeggen dat ik het gele metaal definitief de rug toe keer. Ik ben dus nu aan het puzzelen over het "Kyandio scenario" ... als ik het zo mag noemen. Alles beter dan in angst & beven met knikkende knieën blijven duimen dat het gele spul weer omhoog komt terwijl het beeldscherm 180 graden op zijn kop lijkt te staan. En .... tegen 2016 is er nog voldoende fysiek voorhanden om weer in te stappen, althans .... gerekend in de bedragen waar het bij mij om gaat, want zo rijk ben ik niet hoor (was dat maar zo) ..... :lol:

grtz. Indy. ;)
Feitelijk is er (volgens mij tenminste) totaal geen zinnige voorspelling te maken.
Een mooi voorbeeldje las ik vandaag ergens:

http://marketupdate.nl/nieuws/goud-en-z ... geen-goud/

Nog niet zo lang geleden echter:

http://business.financialpost.com/2013/ ... luding-me/

Duss:
Niemand begrijpt het en enkele wazige bankmammetjes geven aan NIET te willen verkopen.

Het is allemaal afhankelijk van ontwikkelingen die je als individu nooit allemaal kunt overzien.
Vooral omdat een willekeurige ontwikkeling ergens op deze aarde alle plannetjes en aannames teniet kan doen.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Rasta »

Zo zie ik het ook. Voorspellen van de korte termijn is waanzin, tenzij je insider bent van JPMorgen of Goldman Sachs.

Lange termijn moet het duidelijk zijn wat de strategie is, anders zat je niet op dit forum.

En je weet wat de beste trader aller tijden erover heeft gezegd (1930)?
And right here let me say one thing: After spending many years in Wall Street and after making and losing millions of dollars I want to tell you this: It never was my thinking that made the big money for me. It always was my sitting. Got that? My sitting tight! It is no trick at all to be right on the market.
You always find lots of early bulls in bull markets and early bears in bear markets. I’ve known many men who were right at exactly the right time, and began buying or selling stocks when prices were at the very level which should show the greatest profit. And their experience invariably matched mine that is, they made no real money out of it.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by doubleyou »

.
In de eerste plaats : goed leven !
En wat je in't geel metaal hebt, en niet nodig hebt om goed te leven,...gewoon bijhouden.
Ook niks mis mee.

Je zal ze maar juist weg gedaan hebben door "de-laatste-schud-aan-den-boom", dan sta je daar mooi in uwe koopkracht-blote :lol:
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by cavajo »

Obi-Wan wrote:
Spruitje wrote:
@ Indy: Eigenlijk zie IK weinig alternatieven hoor om uit te stappen. :?
Idem dito. Zit al in het metaal van 2007. Heb in 2011-2012 wat ballast overboord gegooid en verhuisd naar een rustige
landelijke buurt. Heb de overschot van die fiat in metaal gestoken dat ironisch genoeg toen op zijn all time high stond.
Slechte timing maar ja c'est la vie. Ik ben al blij dat ik nog tot de happy few behoor die maandelijks nog een klein frankske
(heet niet cavajo :mrgreen: ) opzij kunnen leggen... Een klein frankske dat gelukkig niet al te zuur verdiend is.

Als ik al mijn aankopen in de tijd vergelijk met de POG op dit moment speel ik break even. Misschien een klein beetje winst misschien een klein beetje verlies. I don't care...

Wat moet ik doen ???
$ Hoeren en bonjouren : Dat zegt mij wel tot op zekere hoogte iets... maar dat brengt niks op dus...
$ Spaarboekje : Een rentevoet van m'n klak. En forget it met Cyprus in het achterhoofd.
$ De Beurs : De heb ik al massa's geld op verloren en het blijkt steeds meer iets voor insiders te zijn.
$ Overheidsobligaties : Zie spaarboekje
$ Bijkomend Onroerend Goed (voor verhuur) : Dat is goed als je geen geld hebt en toch wat hoger op wilt in het leven. Veel gezeik imo (done that been there) ik begin er niet meer aan. Tenzij de verhuur van garages dat lijkt me nog te riskeren....
$ Een dikke auto : pff :lol: :lol: :lol:

Ik ben afgestapt van het idee fix dat mijn spaargeld "periodiek" dient te renderen. I

Niks is veranderd. De werkloosheid groeit nog aan, September was in Vlaanderen de maand met het meest faillisementen van KMO's, het middenoosten staat op punt om te ontploffen.... en als ik alle andere shit nog moet opsommen...

Dan kruip ik terug achter mijn PS3. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Obi,

ik kan gans je post wel onderschrijven.
uiteraard, behalve over "da frankske verdienen"....." of niet verdienen "... :)

ben gisteren bij de dokter geweest ( was 15 jaar geleden ).
heb mijn bloed laten nakijken op...vanalles en nog wat.....
gewoon eens al check up....
mag morgen eens bellen voor uitslag, maar als ' ordinaire broekschijter ' heb ik voor mezelf uitgemaakt al
minimum tot maandag te wachten mee bellen....
bloeddruk was 12 op 7.... zeer goed voor nen boergondier...

maar de stress, het dagelijks gemekker, de onlogische gezever die tot tijdsgebrek leidt, die soms het oplossen
van logische problemen in de weg staat.....
geloof me vrij, los van da franksken,....ik tel mee momenten af hoor,... en dan heb ik het niet over
de POG stijging....
moderne slavernij, iets wat Geel Ijzer ook wel eens aanhaalde....
maar goed, elk zijnen bollenwinkel elk zijn keuze....
want de illusie dat we vrij zijn in ons beslissingen, die illusie hebben we....

voor de rest, alles best :D
( en is zeker niet geschreven als zelfmedelijdenpost hoor ;) ).

maar, als laatste :
1. kijk naar de shutdown in de USA : de zogenaamde verantwoordelijk verkozenen des volks....
2. kijk naar Berlusconi en zijn bochtje van 180 graden : de verkozene des volks....
3. ik zal dan onzen Stefaan Declerck maar niet noemen zekers.....
verkozenen waarin de kiezers een ' positieve verwachting ' zagen...

dat moet toch leiden tot grenzeloos egocentische opstelling als individu wil je deftig overleven....
...met alle negatieve gevolgen vandien voor ' wat eens onze democratische samenleving leek '....
kinderloos zijnde, elke euro die we ( Cavajo en echtgenote ) verdienen helpt mogelijk een stap dichter naar
' een gevoel van ' vrijheid ten opzicht van de mallemolen.
deze ' mogelijks valse illusie ' streef ik merkelijk meer na dan de POG stijging....

elk zijn ding,

mvg,
Cavajo
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Obi-Wan »

You sold your gold because you no longer need any insurances against those economic and political events you have no control over?

Image
Patience. Use the force. Think.
Post Reply