Hooimijt september 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt september 2013

Post by Rasta »

Sanem wrote:....

zoals ik al zei, degenen die het weten zullen het nooit tegen iemand anders zeggen, dan verdien je er zelf niks meer aan. niets motiveert een mens tot geheimhouding als persoonlijke verrijking. en ik zeg eigenlijk heel weinig ;)
maar als ik al het geld in de wereld heb beloof ik alvast voor wereldvrede te zorgen :mrgreen:
Het verschil tussen micro en macro. Rutte zegt dat we meer moeten uitgeven. Op macro niveau kan hij dat wel willen, maar op micro niveau kijkt iedereen in zijn eigen portemonnee en doet dat dus mooi niet.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt september 2013

Post by Indiana Jones »

Sanem wrote:enig idee wanneer je dat hebt gepost? mijn forum search leverde niet direct iets op, en als je in google Rothschild intypt mag je tussen de alien theorieën gaan ploeteren :roll:
heb zelf ook even gekeken, maar kan 'm hier idd niet vinden ... mmmm, heb de afgelopen jaren misschien wel teveel onzin op diverse fora neergepend, weet niet meer waar dus en word.doc ben ik kwijt (is nogal wat uitzoek werk geweest).

Komt er in ieder geval in het kort op neer dat CB's onderling met eigendomsrechten van goudvoorraden schuiven, dat grootzakelijke banken datzelfde doen, maar dat het fysiek zelf weg ligt te stoffen bij o.m. de LBMA, terwijl jan modaal denkt dat veel CBgoud en door CB geleasde goud echt (bijvoorbeeld naar China) verdwijnt, terwijl dat feitelijk slechts een beetje is.
Als bijvoorbeeld JPM & GS hun comex goudvoorraden fors afbouwen, dan kan het dus zomaar naar de UK gaan. Niet dat dit goud echt naar de UK gaat, want daar ligt het zeer waarschijnlijk al 10-tallen jaren en op de comex lag slechts het tijdelijk verpande eigendomsrecht.

Zoals je weet is het verbod op goudbezit en de goudhandel in de VS pas sinds 1975 vrijgegeven. Tot die tijd werd het alleen op de LBMA verhandeld ..... en daar was Rothschild de marketmaker.
De huidige officiële marketmakers van de LBMA zijn:
Scotia-Mocatta — opvolger van Mocatta & Goldsmid en deels Bank of Nova Scotia
Barclays — ter vervanging van N M Rothschild & Sons, die nog steeds achter de gordijnen een forse vinger in de pap hebben
Deutsche Bank — eigenaar van Sharps Pixley, dat weer een fusie is van Sharps Wilkins met Pixley & Abell
HSBC — eigenaar van Samuel Montagu & Co.

Eén pot nat dus en heel nauw samenwerkend met Londense affiliaties van Goldman Sachs (J. Aron & Company); JPM (Lizzard BSJ Masters) etc.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt september 2013

Post by Obi-Wan »

Ff Off Topic (Het is niet al goud dat blinkt)

Sacry Shit. The day of the living dead of hoe een overdosis ChickenNuggets je verandert in een Zombie... :lol: :lol: :lol:



Ben ekik niet verslaafd, heb ekik dat iedere dag gewoon nodig :mrgreen:
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Sanem
Bronze Member
Posts: 150
Joined: 03 May 2012, 20:32

Re: Hooimijt september 2013

Post by Sanem »

bedankt voor de uitleg Indy, dat is nieuws voor mij
Obi-Wan wrote:Sacry Shit. The day of the living dead of hoe een overdosis ChickenNuggets je verandert in een Zombie... :lol: :lol: :lol:
hulk like chicken? :mrgreen:

on topic, goud terug aan 1410 gesloten
twee stappen vooruit, één stap achteruit, chachacha... ;)

zeer interessant artikel op Zerohedge over de gold shorts in verhouding tot de goudprijs:
http://www.zerohedge.com/news/2013-09-0 ... -month-low
tijd om wat call opties bij te kopen dunkt me...
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt september 2013

Post by Rasta »

Zei Armstrong niet dat omdat kapitaal vlucht vanuit Azie (Rupee is het zichtbare voorbeeld), dat de dollar sterk blijft, en dus goudprijs voorlopig ook in de perken?
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt september 2013

Post by doubleyou »

Voor de grafiek liefhebbers : héél véél voer tot onderzoek, of overzichtsstof van wat je al wist of vermoedde.

http://www.scribd.com/doc/164904118/Gol ... chtenstein

Met dank aan een fonds van Liechtenstein die deze verzameld heeft....
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt september 2013

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:Zei Armstrong niet dat omdat kapitaal vlucht vanuit Azie (Rupee is het zichtbare voorbeeld), dat de dollar sterk blijft, en dus goudprijs voorlopig ook in de perken?
Yup en dat blijft voorlopig ook zo ... paar honderd dollar up en dan weer down .... veel verlies voor de goldbugs op de comex en zakken gevuld voor GS, JPM c.s.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2580
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt september 2013

Post by Spruitje »

Obi-Wan wrote:Ben ekik niet verslaafd, heb ekik dat iedere dag gewoon nodig :mrgreen:
Een te mooie voorzet om niet binnen te tikken.

De bekende uitspraken uit Jambers "De verslaafde". "Ik ben niet verslaafd, ik heb het gewoon nodig Paul".
Hij is 40 jaar blijven hangen op "den evenaar". :lol: :lol:



(voor wie er niet genoeg kan van krijgen d'er is ook nog 'n deel 2)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt september 2013

Post by Paul »

Rene is een held !
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2580
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt september 2013

Post by Spruitje »

Image

Real Madrid, met een put van 600 miljoen euro, koopt Bale voor 101 miljoen euro via een lening bij Bankia (de bank in moeilijkheden)
Spanje telt 6 miljoen werklozen.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply