Hooimijt Juli 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: welke goudmijnen

Post by Dirkgold »

Een die gedeeltelijk gehedged is. en zopas een nieuwe mijn heeft opgestart met negatieve cash cost en die deze eind 2014 met kleine investering de productie daar verhoogd met 50%.

Niet veel zin om hier een naam te noemen en mijn moed te laten wegforummen.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Juli 2013

Post by Rasta »

Royalty bedrijven hebben mijn voorkeur persoonlijk, vanwege het superieure business model. De goeden hebben zich ingekocht in bestaande mijnen (bijvoorbeeld koper mijnen) om de restproductie (goud, zilver) op te kopen, tegen een vastgestelde prijs.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Juli 2013

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:
jmulder wrote:
Indiana Jones wrote: *.De fundamentals kloppen wel, net zoals bij Jim Sinclair:
http://www.jsmineset.com/
*.Maar t'is de praktische uitvoering en de timing die bij beide heren niet klopt. Daarvoor moet je Martin Armstrong hebben: http://armstrongeconomics.com/

Combineer beide asterixen en je zit heel dicht bij een financiële succesformule ... ;)
Ik heb de laatste tijd vele fora's doorgenomen, met name freegoldforum was zeer interessant! Zelf geloof ik in de toekomst van goud en zilver. Ik heb dan ook mooie aankopen gedaan de laatste tijd, enkel aanschaf van munten.

@indianajones: wanneer verwacht jij dat de spike omhoog begint en wanneer is de top bereikt? Volgens WM starten we binnnen nu en een jaar en zal zilver in 2017 pieken.
Mijn perspectief in zowel dollargoud als eurogoud, heb ik nav 'tutorial Armstrong' op de Armstrong thread gepost:
http://www.freegoldforum.com/viewtopic. ... 006#p10006

Voor de begripsvorming dollar- en eurogoud, is het raadzaam om onderstaand stukje van Armstrong ook even te lezen:
http://www.freegoldforum.com/viewtopic.php?p=9869#p9869

grtz. Indy. ;)
@ jmulder

Het kan hier soms een wishfull thinking hoax lijken, hetgeen op ALLE andere goud/zilverfora ZEKER gaande is.
Vergis je niet, hier wordt nagedacht ..... heeft NIEMAND de wijsheid in pacht, maar wordt o.b.v. REALITEIT nagedacht .... iets dat ik op geen enkel (Amerikaans, Engels, Belgisch of ander Nederlands) forum ben tegengekomen.

Want onderstaand filmpje is OOK op goud en zilver van toepassing en vrijwel geen enkel tegenstander- of voorstander van precious metals begrijpt dit :!:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
positive
Bronze Member
Posts: 170
Joined: 19 Oct 2011, 15:44

Re: Hooimijt Juli 2013

Post by positive »

The Internationalisation of the Renminbi

http://www.bundesbank.de/Redaktion/EN/R ... nagel.html

Van de Bundesbank, wil al iets zeggen.
Ook in Canada een HUB.

Loopt vlgs. mij allemaal zoals Jim Rickards (Currency Wars) voorspeld heeft...
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Juli 2013

Post by Spruitje »

Er begint inderdaad precies hier en daar al iets te dagen, prositive.
Ze beginnen precies wel het gevaar te zien van het jarenlange of decennialange (voor de westerse wereld: tegendraadse) beleid dat ginds gevoerd wordt. De langetermijnvisie van het Oosten begint na verloop van tijd enige vorm te krijgen waarvan men blijkbaar NU pas het 'gevaar' van inziet. Een gevaar voor de westerse manier van denken.
Although the US dollar has been the most commonly used currency for China’s trade up to now, use of the renminbi has increased a great deal over the last few years. Between 2010 and 2012, the percentage of trading transactions settled in renminbi has jumped from virtually zero to around 12%, and is likely to increase further
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Sanem
Bronze Member
Posts: 150
Joined: 03 May 2012, 20:32

Re: Hooimijt Juli 2013

Post by Sanem »

US banks net long nearly 45,000 contracts:
http://www.tfmetalsreport.com/blog/4824 ... d-bpr-gold
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Juli 2013

Post by Spruitje »

De MSM heeft het ook opgemerkt. De Telegraaf neemt een artikel over van The Wall Street journal.
De cijfers op de beurzen weerspiegelen niet de werkelijke situatie.
...Maar het economisch herstel dat de VS beleeft, is niet terug te vinden in de cijfers over voedselhulp...
De Telegraaf: Bijna 1 op 6 Amerikanen krijgen voedselhulp.

En iedereen kan dan wel klagen en zagen dat het geld naar de banken gaat en niet naar de jeugd, intussen boeren we toch altijd maar verder en komt niemand op de straat zolang we 's avonds met 'n gevulde maag kunnen gaan slapen.
Mogelijk zal het in de islamitische wereld ook wel wat rustiger zijn de komende weken (ramadan) gezien ze met deze lange dagen ook heel laat aan de dis kunnen gaan.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Juli 2013

Post by cavajo »

Spruitje wrote:De MSM heeft het ook opgemerkt. De Telegraaf neemt een artikel over van The Wall Street journal.
De cijfers op de beurzen weerspiegelen niet de werkelijke situatie.
...Maar het economisch herstel dat de VS beleeft, is niet terug te vinden in de cijfers over voedselhulp...
De Telegraaf: Bijna 1 op 6 Amerikanen krijgen voedselhulp.

En iedereen kan dan wel klagen en zagen dat het geld naar de banken gaat en niet naar de jeugd, intussen boeren we toch altijd maar verder en komt niemand op de straat zolang we 's avonds met 'n gevulde maag kunnen gaan slapen.
Mogelijk zal het in de islamitische wereld ook wel wat rustiger zijn de komende weken (ramadan) gezien ze met deze lange dagen ook heel laat aan de dis kunnen gaan.
Spruitje,

dat is het " summum " van realistisch denken.
Echt mooi in zijn puurheid.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Juli 2013

Post by cavajo »

' Okselsterk ', zoals Armstrong :P .

We gaan stilaan naar het volgende level qua schuldherschikking.
Besparingsmoeheid begint door te wegen.
Portugal zou het moeilijk gaan krijgen.
Griekenland geraakt er NOOIT uit op de voorziene wijze.
Spanje ook ewa problematisch....
Italianen ook ewa mider pasta tussen de saus.
Frankrijk lijkt Hollande niet direct te bedanken met een bloemekee.....
De Belgen, nou ja ..op zijn Belgisch voortboerend ( al bij al nog ewa doenbaar ).
Nederland kotst mee momenten ook al eens op de toespraken van Rutte.....

China, te ver van mijn bed om over te oordelen...
USA, hoeragetrompet dat vaak kant noch wal raakt....

Eigenlijk is er niks gewijzigd tov mijn initieel besluit om fysiek goud te kopen.
Ook al geef ik grif toe : ik heb de koersmanipulatie onderschat.....,ik verwachtte een
merkelijk hogere POG vandaag.

tant pis, ik blijf okselsterk......of zoals in de betere wereld : Armstrong :lol:

mvg,
Cavajo

En jongens, kweet het.....zomerpostje....
bijna aan verlof..
ewa waarheid met een sausken ironie....
Nog 10 dagen en ik lees jullie posts vanuit mijn ligzetelken aan het zwembad..... :lol:
Nog 28 dagen en ik lees ze terug vanuit het werkbureeltje.... :mrgreen:
Relativiteit.....
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Juli 2013

Post by Spruitje »

USA, hoeragetrompet dat vaak kant noch wal raakt....
Inderdaad maar eigenlijk komt al dat hoeragetromet eigenlijk maar uit één richting: de politiek annex beursvloer.
We hebben waarschijnlijk wel véél te weinig info om daar goed te kunnen over oordelen maar we krijgen toch ook via de media de schrijnende toestanden te zien van de Amerikaanse politiek.

- Problemen gezondheidszorg. (onbetaalbaar voor de gewone man)
- Milieu komt op de allerlaatste plaats. (veel Erin Brockovich-toestanden)
- Vastgoedmarkt. (fenomenaal aantal gezinnen leven in hun wagen, een tent, zelfs in de riool)
- Voedselhulp. (1 op 6)
- Werkloosheid (heel veel mensen krijgen slechts 'n deeltijdse job, of vallen uit de statistieken)
- De duurtijd om alles op z'n positieven te krijgen na 'n natuurramp (Cycloon Catarina, ...)
- ...

En we zijn ons hier wel van bewust in het Westen, de zaken worden wel eens om de 2 maand belicht in één of ander duidingsprogramma maar als we (en met "we" bedoel ik niet de forumleden) dan weer de Amerikaanse beursresultaten zien is het weer ver weg.

Ps: Voor diegene die op verlof vertrekken wens ik alvast een mooi <zorgeloos> verlof toe. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply