Hooimijt Juni 2013

Dutch language haystack
Post Reply
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by cavajo »

cavajo wrote:De fiere FYRA,

Als leek bekeken.......
Er zijn manschappen tekort om de ' nodige ' onderzoekscommissies te bevolken.
Maar, een ' hoop samengekleefd ijzer op wielen ', genaamd FYRA die langs geen kanten voldoet.
En de Nederlandse regering heeft nog wat meer tijd nodig om tot een eenvormig
besluit te komen.....???
Dit stinkt uren in de wind !!!!!
Welke partij of persoon heeft zijn handje overspeeld ( of te ver opengehouden ) ???

zols reeds aangehaald, ik ben leek...

mvg,
Cavajo

Die manschappen tekort voor onderzoekscommissie, is slechts mijn graptjen hé......
Zou van mij moeten.....

Let op, het ' gesmijt ' met geld voor het BAM-tracé rond Antwerpen is eenzelfde klucht hé.
Heb in mijn klantenbestand ééntje die er al miljoenen euro's aan verdiende, zonder een
minste uitvoering, enkel aan annulatie van eerder getekende contracten....

En ondertussen ' betaald ' de burger, zoals Indy aanhaalt.....

Maar welke keus hebben we :
meedraaien in de mallemolen, of met onze ' pis in de wind staan '....;

mvg,
Cavajo
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Rasta »

Doet België ook mee met de JSF (Joint Strike Fighter)? Een zelfde politieke miskleun als de Fyra. Hoeveel geld in dat bodemloze gat is gegaan .... en je weet op voorhand dat die dingen niet vliegend te krijgen zijn zonder goed werkende, groot geschaalde en goed gefinancierde luchtmacht - iets wat Nederland zeker niet heeft.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Spruitje »

cavajo wrote:Ben altijd met de vraag blijven zitten : hoe doet men een dagafsluiting bij de bank......
Dit geld moest toch ooit op een dag als ' gemist ' geboekt staan ????
Ik weet wel dat (bij het vroegere Dexia) elk kantoor een zogenaamde "zwarte kas" had om bepaalde zaken te "regelen" (voor de klant onterechte aangerekende kosten terug te betalen, het voetbalploegje wat toe te stoppen, ... ) kort: om de klant wat te sussen.

@ Rasta: Neen België neemt geen deel aan die "operatie JSF", daar waren ze het snel over eens. Het scenario was te schimmig en zou te duur uitkomen. Soms nemen ze goeie beslissingen. Ik dacht dat ze een upgrade gedaan hebben (of gaan doen) op de F-16's.

Op Wikipedia vind ik hetvolgende terug:
Belgische discussie
In 2000 werd ook in België gediscussieerd over een mogelijke deelname, zo vertrokken vijf federale parlementairen (4 kamerleden, 1 senator), 3 federale kabinetsmedewerkers (Defensie en Eerste Minister), 3 gewestelijke kabinetsmedewerkers, 1 begeleider van de VS-ambassade in Brussel en 1 vertegenwoordiger uit het Groothertogdom Luxemburg naar Washington D.C.. Gezien de grootte van de investering en de resultaten in de toekomst werd meteen van deelname afgezien. Toenmalig minister van defensie André Flahaut uitte daarna zijn voorkeur voor een Europese straaljager. Inmiddels heeft de Belgische regering besloten pas tot een eventuele aankoop over te gaan als de JSF al in productie is en ´af fabriek´ geleverd kan worden.
Last edited by Spruitje on 03 Jun 2013, 21:47, edited 1 time in total.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by cavajo »

Rasta wrote:Doet België ook mee met de JSF (Joint Strike Fighter)? Een zelfde politieke miskleun als de Fyra. Hoeveel geld in dat bodemloze gat is gegaan .... en je weet op voorhand dat die dingen niet vliegend te krijgen zijn zonder goed werkende, groot geschaalde en goed gefinancierde luchtmacht - iets wat Nederland zeker niet heeft.
Ik denk dat jullie daar opnieuw ' ietske vooruitstrevender waren ' ... :P
( maar, kan mij vergissen, maar denk het niet )..

mvg
Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by cavajo »

Spruitje wrote:
cavajo wrote:Ben altijd met de vraag blijven zitten : hoe doet men een dagafsluiting bij de bank......
Dit geld moest toch ooit op een dag als ' gemist ' geboekt staan ????
Ik weet wel dat (bij het vroegere Dexia) elk kantoor een zogenaamde "zwarte kas" had om bepaalde zaken te "regelen" (voor de klant onterechte aangerekende kosten terug te betalen, het voetbalploegje wat toe te stoppen, ... ) kort: om de klant wat te sussen.

@ Rasta: Neen België neemt geen deel aan die "operatie JSF", daar waren ze het snel over eens. Het scenario was te schimmig en zou te duur uitkomen. Soms nemen ze goeie beslissingen. Ik dacht dat ze een upgrade gedaan hebben (of gaan doen) op de F-16's.
Om het even over welke bank het gaat ( ging ) ( was inderdaad Dexia, zelfs deel voor Dexia )...
Maar enerzijds was het bedrag hoger dan het ' schenken van ewa bierbonnekes ' bij de plaatselijke
voetbalploeg onder leiding van de plaatselijke apotheker....
( heb een indicatie gegeven ).....
En, anderzijds, ook in deze kas maak je toch ietwa een ( noem het voor mijn part ) miskleunboekhouding.....

N' importe, voor mij ( in mijn bescheiden loopbaantje ) het zoveelste bewijsje van falende
regelgeving.....
Ben momenteel weer aan een groot werk bezig waarin overregulering leidt tot immense gaten in het
visnet.....
Onze voorouders draaien zich wellicht mee momenten om in hun graf, bij het zien van " zoveel wijsheid :lol: ,
en zoveel vooruitgang :lol ".

Ik durf dit bijna niet te schrijven, op verdenking van verkoop ( ouwemannenpraat ) .

mvg,
Cavajo
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Spruitje »

Blijkbaar was de Waalse Flahaut wel voorstander, maar ja die slaagde d'er dan ook in om afweergeschut te kopen die mortieren gebruikten die quasi nergens binnen de NAVO gebruikt werden. :lol: Kwestie van logisch na te denken.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by cavajo »

Spruitje wrote:Blijkbaar was de Waalse Flahaut wel voorstander, maar ja die slaagde d'er dan ook in om afweergeschut te kopen die mortieren gebruikten die quasi nergens binnen de NAVO gebruikt werden. :lol: Kwestie van logisch na te denken.
Flahaut, inderdaad...
Eén van onze ' cultfiguren ', die verkozen blijft worden ...
En, die met al zijn gebreken weggepromoveerd wordt tot .... is het nu Kamervoorzitter...of Senaat....

In 2014 gaan we nog eens naar de stembus.....
Veel kans dat we ' in volle wereldcrisis ' nog eens ons eigen record scherper stellen van
' land zonder regering '...... :lol:

Maar zonder regering, doen we vaker minder domme dingen......
Misschien breekt dan wel onze ( bloeiperiode ) aan..... :mrgreen:

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by cavajo »

Ondertussen staat de POG op 1412 dollar.....
Ne mens zou het bijna vergeten....

nog 413 dollar te zakken en Roubini krijgt gelijk.....

mvg,
Cavajo
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Spruitje »

Ach... het is eigenlijk 'n onbeduidend cijfer, van belang bij aan- en verkoop voor de rest kan je de grafiek even goed bekijken als het profiel van 'n bergetappe.
En zoals je aangeeft Flahaut wel telkens weer verkozen. :lol: En hun nazaten krijgen mooie postjes in de bedrijven, mensen met soms 20 keer meer capaciteiten worden opzij geschoven. Fils-a-papa of fille-a-papa komt met tromgeroffel binnen, de grote trom helemaal vooraan.
Maar na 'n maand mee te draaien zijn ze al 20 keer door de mand gevallen.

Bij ons op het bedrijf ook ooit zo'n product gehad "uit politiek zaad".
Perfect ééntalig (frans) in 'n vlaams bedrijf met 'n hoofdzakelijk Waalse afzetmarkt. Blitz-promoties en na 'n paar jaar weg, de opvolgers vonden telkens puinhopen. Als haar naam nu valt komt er bij iedereen 'n glimlach op het aangezicht, iedereen kan voor zichzelf 'n boek schrijven met de stommiteiten dat het wicht heeft uitgehaald heeft om nog maar te zwijgen over de idiote ideëen die uitgewerkt zijn voor madam die dikwijls handen vol geld gekost hebben.
Intussen eens via LinkedIn uitgevlooid, mooie carrière (ze is inmiddels directeur bij 'n dienst van de overheid) ze werkte telkens bij bedrijven die erg politiek afhankelijk zijn/waren. Het kind was te dom om 'n kruiwagen verder te duwen. écht ! Korte rokjes (waarschijnlijk ook "gewillig" van inborst), die laatste liet ze elke dag ook voor 3/4 zien. 8-)
Zoals de standup-comedian Geert Hoste aangeeft: voor sommige zaken zou men ook moeten voorzien dat de kinderen van de politici gestraft worden als de politici iets mispeuteren.
cavajo wrote:Ondertussen staat de POG op 1412 dollar.....
Ne mens zou het bijna vergeten....
Blijkbaar is er intussen een grondige wijziging in de short posities?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Spruitje »

Niets trucare, niets foefelare, just 'n beetje manipulare met de cijfertjes.

België: Autoverkoop positief na vijf maanden.

Ter info: We hebben wel een autosalon ;) In Nederland annuleren ze dat gewoon. Dit jaar was het er een voor bedrijfswagens, volgend jaar hebben we d'er weer een voor personenwagens.

Al heb ik wel gemerkt (in een plaatselijke krant) dat een grote Volvo-verdeler een actie doet vanuit een loods (en niet vanuit z'n toonzaal) waarschijnlijk zal deze z'n overstock (contractueel wordt bepaald hoeveel een concessiehouder moet afnemen per jaar om z'n "concessiehouder"-schap te behouden) willen liquideren.

Hoeveel % doen ze d'er in NL af jongens? Ben aan 'n nieuwe toe. 8-)
Maar ik denk nog wat te wachten tot ze ze niet meer aan de straatstenen kwijt kunnen. In "The Great Depression" verkochten ze ook nieuwe Ford-T's voor minder dan $100 8-)

Intussen zakken de belastinginkomsten in België in elkaar, consumenten houden de vinger op de knip waardoor de inkomsten uit btw met 5 procent gedaald zijn. De regering gaat bij z'n eerste begrotingscontrole dus weer op zoek naar wat miljarden. Er gaan wel signalen dat ze gaan zoeken bij de familie Van Saksen-Coburg. Kwestie van een "beetje" belasting te laten betalen en ook de benzinepomp op het Koninklijk paleis gaat onderworpen worden aan accijnzen.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply