Hooimijt maart 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Sanem
Bronze Member
Posts: 150
Joined: 03 May 2012, 20:32

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Sanem »

Indiana Jones wrote:Inflatie gecorrigeerd niet !
wel als ze morgen 20% interest vragen bij de CBen of de wereldeconomie terug aantrekt zakt goud zonder twijfel als een pudding in elkaar
maar dat eerste idee zou de gemiddelde CBer vrees ik een hartinfarct geven, en dat tweede lijkt me meer iets voor de gemiddelde econoom zijn Sinterklaaslijstje :roll:
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Indiana Jones »

'what if' ..... 'the big question'

ieder moet het voor zichzelf weten, ik ga er rechtsom- en linksom in ieder geval vanuit dat de goudprijs de komende jaren nog fors stijgt. Niet zozeer omdat goud meer waard wordt maar omdat de koopkracht van geld achteruit gaat hollen.

Zo kijk ik er tegenaan ..... we gaan zien,'
Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Adamus »

Rasta wrote:[
Zo'n wet is natuurlijk niets waard. Althans niet voor particuleren.
Aangifte IB Box3 moet je letterlijk goud vermelden . Het is dan wel bekend waar het te halen is.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Spruitje »

Meer dan 5 miljoen werklozen in Spanje.
hln ©
Het zal er natuurlijk niet beter op worden.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Rasta »

Adamus wrote: Aangifte IB Box3 moet je letterlijk goud vermelden . Het is dan wel bekend waar het te halen is.
Waar dan? Bij mij staat er enkel het kopje "Overige bezittingen", een verzamelstaat. Als ze een specificering willen, vul je in "beleggingsobjecten". Geen noodzaak om "beleggingsgoud" te noemen.

Als de inspecteur ooit betere specificatie wil, dan kun je het altijd nog noemen.

Zelfs mijn accountant gaat akkoord met een verzamelkopje "Overige bezittingen", dus het is echt geen probleem om het weg te laten.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Adamus »

Rasta wrote:
Adamus wrote: Aangifte IB Box3 moet je letterlijk goud vermelden . Het is dan wel bekend waar het te halen is.
Waar dan? Bij mij staat er enkel het kopje "Overige bezittingen", een verzamelstaat. Als ze een specificering willen, vul je in "beleggingsobjecten". Geen noodzaak om "beleggingsgoud" te noemen.

Als de inspecteur ooit betere specificatie wil, dan kun je het altijd nog noemen.

Zelfs mijn accountant gaat akkoord met een verzamelkopje "Overige bezittingen", dus het is echt geen probleem om het weg te laten.
Ik zal je opmerking naar de mijne sturen ;-) mijn acc. wil ook de facturen zien......
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Rasta »

Adamus wrote:Ik zal je opmerking naar de mijne sturen ;-) mijn acc. wil ook de facturen zien......
Tja. Over-enthusiaste accountant? Welk doel dient het? Kijken of jij wel goed kunt optellen? De accountant die de boekhouding van Albert deed wilde ook de factuurtjes zien, en kreeg deze (maar niet de side letters). Wat is dat waard? Natuurlijk moet de accountant "AFM regelgeving bla bla" naar eer en geweten de cijfers indienen, maar zijn daarvoor facturen nodig? En bovendien, wie geeft die factuur voor de waardering op 1 januari van elk nieuw jaar, genodigd voor de toetsing vermogensrendementsheffing? En wat is dat eigenlijk, de LBMA fix van 31 December, de ochtend of middag fix? En moet daar dan niet nog de premie af voor verkoop, om op een juiste waardering te komen?

Ik kan maar drie dingen verzinnen waarom de accountant het wil zien:
1) Hij vertrouwt er niet op dat je goed kunt rekenen
2) Hij wil zijn eigen eigen risico afdekken "ik heb de facturen gezien"
3) Hij wil graag uren rekenen

Kort door de bocht: daar ga ik zelf geen accountant voor betalen. Uiteindelijk is het mijn eigen verantwoordelijkheid, en moet puntje-bij-het-paaltje mijzelf verantwoorden naar de inspecteur van de Belastingdienst, niet naar de accountant.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Indiana Jones »

Zoals al eerder hier geschreven, geef ik het spul in dezelfde kolom op als Rasta (mijn accountant is mijn ega ..... :D
Heb 100% controle gehad in 2008 waarbij ik nog net niet mijn pincode hoefde te tonen ;) .. en ..... no problemo.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt maart 2013

Post by doubleyou »

Gold Is Over – Just Like in 1976

http://www.caseyresearch.com/cdd/gold-over-just-1976

By Jeff Clark, Senior Precious Metals Analyst

...
Of course, there was a time for bearishness on gold – but that was in 1980, when everyone was buying, not 1976, when there was blood in the streets. That turned out to be a fantastic time to buy.

Sincerely,

Louis James
Senior Metals Investment Strategist
Casey Research
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt maart 2013

Post by doubleyou »

Aan al degenen die een beetje depressief raken door het "zwakke" goudklimaat :
Echt een must-read artikel hierboven...

So, what will your kids or grandkids read in a few decades?
"Buy gold. It's going a lot higher." Jeff Clark, Casey Research, March 4, 2013.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply