Hooimijt maart 2013

Dutch language haystack
Post Reply
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt maart 2013

Post by cavajo »

Spruitje wrote:Ik dacht dat we in België met de termijnrekeningen en TAK-21 rond de 535 miljard zaten (= bedrag dat gedekt wordt door de 1.3 miljard € die in de pot van de bankgarantie "zou moeten zitten")
Misschien kunnen we dat allemaal in die bodemloze put (361 miljard €)gooien dan hebben we in plaats van 'n put een ganse hoop.
Dan kunnen we elke dag braderij houden en zelfs de straatlichten overdag laten branden tot alles weer op is. :lol:
Ik ben alvast gestart.
Heb afgelopen zondag gebbq't....
Enerzijds uit optimisme voor de aankomende lente....
Anderzijds, omdat het op moest.....( sommige dingen in de ijskast :lol: ).
Neig veel fun, ook neig veel kou !! :lol:

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt maart 2013

Post by cavajo »

Spruitje wrote:Ik dacht dat we in België met de termijnrekeningen en TAK-21 rond de 535 miljard zaten (= bedrag dat gedekt wordt door de 1.3 miljard € die in de pot van de bankgarantie "zou moeten zitten")
Misschien kunnen we dat allemaal in die bodemloze put (361 miljard €)gooien dan hebben we in plaats van 'n put een ganse hoop.
Dan kunnen we elke dag braderij houden en zelfs de straatlichten overdag laten branden tot alles weer op is. :lol:
nog eens reactie 2 :

Vandaag is onze schuld, in eigen land, ( ook in meerdere landen ), nog net beheersbaar.
Daarom erger ik me ook soms wel eens aan de notoire grafdelvers-schrijvers...
Er is een verschil tussen : we zijn fout bezig, en moeten dringend corrigeren....tov... we tellen
enkel al af tot de datum van het ravijnduikeken.

De merde is dat we in onze maatschappij ' te scheef getrokken zitten ', om er mogelijks een
beheersbaar probleem van te maken.
De gemakzucht van de politiekers is : pak het geld waar het zit.
En ondertussen geeft men te onverholen uit aan wat velen ' schrijnend onrechtvaardig ' vinden.
Zowel autochtoon als allochtoon.
Ondertussen overschrijden we op diverse items " grenzen ", waarvan je het gevoel hebt : hier
gooien we het kind met het badwater weg....hier laten we nieuwe groeikansen liggen door
verkramping en overregulering.
Kortom : te korte termijndenken,...de rekening moet kloppen, of op papier dan toch....
Belasten, taxeren, overreguleren,...onder het motto : daddy knows it better .
Men haalt de creativiteit uit de economie.

Bedrijfsmatig :
Zit met mijn bedrijf opnieuw bij de Trends gazelles ( categorie middelgrote onderneming ).
Ben daar enerzijds trots op ( 2e jaar op een rij ).
Maar, ik mag niet te lang blijven stilstaan bij alle inkomende facturen die al of niet rechtstreeks
aan vadertje staat gelieerd zijn, of ik kan aan de atidepressiva.
Gewoonweg frustrerend. !!
Ik noem dit : de koe leegmelken onder het motto van de solidariteit.
En de solidariteit stijgt jaarlijks "one way street".
Geel Ijzer noemde dit indertijd " slaven ".

Een mens mag dit niet doen, maar ik zou met plezier eens op " Rudy De Leeuw", en
da kieken van het ACW hun ..... slaan.
Dagelijks op ons ..... stampen, en sluiks ( wat zeg ik : sluiks...) overgeraffineerd nog
op een veel ergerlijke wijze wetgeving manipuleren dan een kmo durft toe te passen.

De .... vul je naar believen in :lol: :lol:

mvg,
Cavajo
User avatar
Sanem
Bronze Member
Posts: 150
Joined: 03 May 2012, 20:32

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Sanem »

Koen Geens als nieuwe Belgische minister van financiën
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_econ ... 6-3136.art

dus een technocraat, die geen directe verantwoording moet afleggen aan de kiezer (waar hebben we dat nog gehoord?)
en bestuurder in BNP Paris Pas en zijn advocatenkantoor adviseerde ACW rond het Dexia dossier (tot voor kort, gisteren of zo...)

mijn eerste reflex was op te zoeken of hij banden had met Goldman Sachs :roll:
ik bedoel, na Spanje en Italië kijken we van niks meer op, maar voor België is dit toch een primeur
de "buikspreken met zo'n politieker-pop is toch nogal onhandig, dan doen we het zelf wel" logica?
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Spruitje »

cavajo wrote: De .... vul je naar believen in :lol: :lol:
Laat me gokken... heeft het iets te maken met een Zwitserse luchthaven (Zürich) ??

:D
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Paul »

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... eden.dhtml

Net op tijd het goud terug gehaald
daar gaan ze m nog dankbaar voor zijn ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt maart 2013

Post by cavajo »

Spruitje wrote:
cavajo wrote: De .... vul je naar believen in :lol: :lol:
Laat me gokken... heeft het iets te maken met een Zwitserse luchthaven (Zürich) ??

:D
Mooi, een kus van de juffrouw en een bank naar voor ! :D
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Spruitje »

Vanavond is het de eerste uitzending uit de reportagereeks van Rudi Vranckx op Canvas met de naam: Het verdriet van Europa. De titel is natuurlijk een verwijzing naar het boek "Het verdriet van België" van Hugo Claus.

Ik hou wel van de verslaggeving van Vranckx m'n verwachtingen zijn dan ook groot. (al denk ik dat het gewoon 'n bevestiging is wat we hier allemaal al lang weten maar dat het nu een openbaring is voor the sheeple)
Spraakmakende televisie heet zoiets. :mrgreen:




Vanavond om 21u35 op Canvas ("België 2" voor de mensen over de grens) :)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Sanem
Bronze Member
Posts: 150
Joined: 03 May 2012, 20:32

Re: Hooimijt maart 2013

Post by Sanem »

bedankt voor de tip Spruitje


PoG van 1578 naar 1568 naar 1584
please keep your bullions and coins from falling out of your pockets, and enjoy the ride

Image
User avatar
Thomas Lieven
Bronze Member
Posts: 180
Joined: 18 Oct 2011, 10:06

Dow Gold Ratio

Post by Thomas Lieven »

Is een belangrijke ratio, zelf bereken ik mijn eigen SP500/Gold ratio.
Zit nu toch al een hele tijd vrij vlak, maar denk dat die nog lager kan.
Ben benieuwd hoe lang deze opstoot zal duren.

http://goldnews.bullionvault.com/dow-go ... -030620136
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Dow Gold Ratio

Post by Indiana Jones »

Thomas Lieven wrote:Is een belangrijke ratio, zelf bereken ik mijn eigen SP500/Gold ratio.
Zit nu toch al een hele tijd vrij vlak, maar denk dat die nog lager kan.
Ben benieuwd hoe lang deze opstoot zal duren.

http://goldnews.bullionvault.com/dow-go ... -030620136
Goud ligt stabiel, de aandelenmarkten trekken fors aan en de goudmijnen ..... staan nog steeds fors in mineur.
Ik denk dat eerst vanuit die sector (producerende goudmijnen) een signaal moet komen voordat de crimex weer wat kan aantrekken
(ach ieder zo zijn indicatoren, maar vooralsnog lijkt geen van die indicatoren op een aantrekkende goudprijs te wijzen)

Bijlage: Eldorado Gold Corporation : is a low-cost gold producer with operations in Asia, Europe and South America.
http://www.eldoradogold.com/s/Home.asp
Attachments
big.gif
big.gif (11.43 KiB) Viewed 6160 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply