Hooimijt januari 2013

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt januari 2013

Post by Indiana Jones »

Alhoewel goud bijna 24/7 door handelt, is het slechts zelden dat het gele metaal op de NY-gold_comex (submarket Nymex) positief sluit.
Feitenlijk is het (naast zilver) al vele jaren lang bij uitstek DE commodity die tijdens opening Nymex/comex negatief corrigeert. Ook dát kan bijna geen toeval meer zijn.

Imo alle reden voorhanden om zeer alert te blijven op het gele metaal, want ergens moet een moment komen dat de bal niet langer onder water gehouden kan worden en dannnnnn ....... :D
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt januari 2013

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:
Indiana Jones wrote: Dat KAN dus nooit goedgaan en MOET ergens op de rotsen kapot slaan .... ;)

=========================================================

2 januari 2013 21:22

Staat wil 3-jaarslening zonder rente

Op eerste lijn : je hebt absoluut gelijk !
Op tweede lijn : en toch zullen ze v-mijn gedacht- volgende week nog een rente van 0.20 - 0.25 % moeten betalen, wat eigenlijk ook meer dan "gratis" is bij een inflatie van pakweg 2-3%
-> jij volgt de uiteindelijke rente verder wel op ?
Ik streef naar een 4% rendement boven reële inflatiecorrectie en dat laatste is ongeveer 6% p/a (al is het officiële percentage veel lager). En ja, die 10% p/a op mijn beleggingen haal ik dus wel en doet mij goed, want dat haalde ik in 2012 niet op fysiek en de mijnen .... maar die laatste zie ik meer als LT investering cq overheidswantrouwen .....

;) Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt januari 2013

Post by skyscraper »

beurzen stevig omhoog vandaag
heel wat mensen die gewacht hebben op een akkoord over de fiscal cliff om hun 13e maand in het offerblok te steken
en de analisten maar verklaringen spuien...
:lol: :lol: :lol:
Attachments
collectebus.jpg
collectebus.jpg (6.65 KiB) Viewed 8091 times
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt januari 2013

Post by skyscraper »


:lol: :lol: :lol:
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt januari 2013

Post by Paul »

http://www.guardian.co.uk/world/2013/ja ... rty-crisis

Lokale munten. Dat zeg ik. Niks freegold.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt januari 2013

Post by doubleyou »

Paul wrote:http://www.guardian.co.uk/world/2013/ja ... rty-crisis

Lokale munten. Dat zeg ik. Niks freegold.

Ja, chapeau voor die groepen die niets of niet veel meer hebben en zich via "ruilhandel" opnieuw een plaats geven.
Het blijft micro.
Zelfredzaamheid.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt januari 2013

Post by doubleyou »

.
Goud: de getallen van vraag en aanbod

Column door Dick Seegers
Geplaatst: donderdag 3 januari 2013

http://goudportal.nl/?itemstr=goud-de-g ... -en-aanbod
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt januari 2013

Post by Spruitje »

Wall Street treurt om stilvallen van geldpers

Binnen de Federal Reserve groeit de wil om het stimulusprogramma voor eind 2013 te vertragen of stop te zetten. Dat is vroeger dan de markt verwachtte. De Dow Jones verloor 0,2 procent.

Uit de notulen van de decembervergadering van de Federal Reserve blijkt dat enkele bankiers het opportuun achten de maandelijkse stimulus van 85 miljard dollar voor eind dit jaar te vertragen of zelfs stop te zetten. Ze maken zich zorgen over het effect op de financiële stabiliteit en over de omvang van balans van de Fed.

----------------------------------------------------------------------------------------

Dat wil ik nog wel eens zien. :roll:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt januari 2013

Post by doubleyou »

Spruitje wrote:Wall Street treurt om stilvallen van geldpers

Binnen de Federal Reserve groeit de wil om het stimulusprogramma voor eind 2013 te vertragen of stop te zetten. Dat is vroeger dan de markt verwachtte. De Dow Jones verloor 0,2 procent.

Uit de notulen van de decembervergadering van de Federal Reserve blijkt dat enkele bankiers het opportuun achten de maandelijkse stimulus van 85 miljard dollar voor eind dit jaar te vertragen of zelfs stop te zetten. Ze maken zich zorgen over het effect op de financiële stabiliteit en over de omvang van balans van de Fed.

----------------------------------------------------------------------------------------

Dat wil ik nog wel eens zien. :roll:
Ja, dat wil ik ook wel eens zien...

Want wie gaat dan al dat papier opkopen ?
Dat zou wat geven met de rente !
En met de rest.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt januari 2013

Post by Indiana Jones »

USA wordt nu formeel USGS (United Sates of Goldman Sachs)

=======================

4 januari 2013 09:23
'Geithner blijft bij spoedig vertrek'

WASHINGTON - De Amerikaanse president Barack Obama zal de volgende gevechten met de Republikeinen over de staatsbegroting aan moeten gaan met een nieuwe minister van Financiën.
Timothy Geithner, zijn huidige rechterhand, blijft bij zijn besluit om later deze maand zijn functie neer te leggen, stellen ingewijden rond het Witte Huis.

Geithners vertrek komt op een moeilijk moment. De Verenigde Staten hebben het maximale bedrag dat het land mag lenen bereikt, waardoor de overheid kunstgrepen moet uithalen om aan al haar financiële verplichtingen te kunnen voldoen.
In februari moet het schuldenplafond worden verhoogd, maar dat besluit lijkt opnieuw de inzet te worden van een verhitte strijd tussen Republikeinen en Democraten over de aanpak van de staatsschuld.


Noodzaak

Tijdens het vorige gevecht over de schuldenlimiet, in de zomer van 2011, wist Obama Geithner te overtuigen van de noodzaak om zijn termijn vol te maken.
Sindsdien heeft de voormalige president van de centrale bank van New York er geen geheim van gemaakt zijn positie zo snel mogelijk te willen verlaten.

De huidige stafchef van het Witte Huis, Jack Lew, zou de belangrijkste kandidaat zijn om Geithner op te volgen.
Lew bekleedt zijn huidige baan sinds januari vorig jaar. Daarvoor was hij lange tijd directeur begroting van het Witte Huis.
Omdat hij weinig ervaring heeft in de financiële sector, zou worden overwogen een zwaargewicht van Wall Street te benoemen als onderminister.

Door: ANP
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply