Hooimijt December 2012

Dutch language haystack
Post Reply
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt December 2012

Post by cavajo »

Nu effe los van het gefilosofie....
tenzij december een serieuze " move " maakt,....
het was qua fysiek bezit, dit jaar inderdaad " een mager jaar " !!!!!!!

mvg,
Cavajo
User avatar
Thomas Lieven
Bronze Member
Posts: 180
Joined: 18 Oct 2011, 10:06

China Moves Forward in Opening Gold Market

Post by Thomas Lieven »

China will allow over-the-counter gold trading between banks for the first time Monday, a significant financial reform for the world’s second-largest buyer of the precious metal.

http://blogs.wsj.com/marketbeat/2012/11 ... ld-market/
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt December 2012

Post by doubleyou »

Indiana Jones wrote:Geen enkel geloof heeft ooit gebracht wat het beloofde te brengen. Alleen de grote getalen gelovigen in een bepaalde Messias hebben soms het verschil gemaakt, meestal niet in positieve zin.:

Dus als ik al iets te aanbidden kan verzinnen ..... dan maar de Zon en al het schoons dat eruit voortkomt.. :D
Image
Ook ik ga voor iets "tastbaar", laat ons wel wezen :)
Een "gouden" uitstraling, in de pollekes :)
Last edited by doubleyou on 02 Dec 2012, 20:03, edited 1 time in total.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt December 2012

Post by Rasta »

Adamus wrote: Volg de twittertjes van "freegold" aka "flore" nog wel eens en denk dat er niet veel veranderd is in opvatting over "naar de sterren".
(Misschien heeft Rasta er meer zicht op door contacten met GI ? )
......
Geen contact. Ik moet het met dezelfde informatie doen als ieder ander. Ik heb zelf geen reden om aan te nemen dat ze er nu ineens anders over denken.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2012

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:
Indiana Jones wrote:Geen enkel geloof heeft ooit gebracht wat het beloofde te brengen. Alleen de grote getalen gelovigen in een bepaalde Messias hebben soms het verschil gemaakt, meestal niet in positieve zin.:

Dus als ik al iets te aanbidden kan verzinnen ..... dan maar de Zon en al het schoons dat eruit voortkomt.. :D
Image
Ook ik ga voor iets "tastbaar", laat ons wel wezen :)
Een "gouden" uitstraling, in de pollekes :)
Het moet tastbaar zijn heh ...... beter twee in de hand, dan niks in de lucht ... :lol: :lol: :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2012

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:Het heeft dan toch, gezien de goudprijs ontwikkeling van het afgelopen jaar, geen zin om voor een korte periode in goud te gaan in mijn idee. Wil je een "boerderijtje" kopen kan het zonder goudfuzz de komende tijd met fiat vermoed ik. Puur op "boerderijtje" gericht is de koopkracht van je fiatgeld erop vooruit gegaan. Komen wel polderlasten bij...die gaan niet omlaag.
Als je dan wat op dat boerderijtje wilt gaan verbouwen, dan toch nog even opletten, want voor je het weet verbouw je de grootste rommel :!:
http://www.cbsnews.com/8301-505269_162- ... ctor-says/
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2012

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:Nu effe los van het gefilosofie....
tenzij december een serieuze " move " maakt,....
het was qua fysiek bezit, dit jaar inderdaad " een mager jaar " !!!!!!!

mvg,
Cavajo
Maak het alsnog een 'handen-vol' jaar ...... :mrgreen:
Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt December 2012

Post by doubleyou »

.
Vanaf 2013 de nieuwe Tier 1 component goud ?

Quote : Vreemd vind ik het wel, dat ik nog niemand gezien heb, die iets heeft geschreven over de nieuwe Tier 1 component goud (dus gelijkgesteld aan bonds en cash) en dat in verband heeft gebracht met de pensioenfondsen... Als we aannemen dat pensioenfondsen in Tier 1 componenten mogen (moeten) beleggen, dan valt goud daar dus vanaf 2013 ook onder. Ik breng nog even in herinnering dat pensioenfondsen zo rond het jaar 2000 opeens in aandelen mochten beleggen, d.w.z. er werden een aantal restricties dienaangaand opgeheven vanuit de overheid resp. DNB. En dat resulteerde mede voor de hoge stand van de Nederlandse beurs in die tijd.

http://goudportal.nl/?itemstr=en-toch-v ... -gesproken

Interessante column en attentiepunt, wat de schrijver Dick Seegers in dit artikel hier aanhaalt.
Kan iemand dit bevestigen of weet iemand hier meer van ?
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt December 2012

Post by Rasta »

doubleyou wrote:.
Vanaf 2013 de nieuwe Tier 1 component goud ?

Quote : Vreemd vind ik het wel, dat ik nog niemand gezien heb, die iets heeft geschreven over de nieuwe Tier 1 component goud (dus gelijkgesteld aan bonds en cash) en dat in verband heeft gebracht met de pensioenfondsen... Als we aannemen dat pensioenfondsen in Tier 1 componenten mogen (moeten) beleggen, dan valt goud daar dus vanaf 2013 ook onder. Ik breng nog even in herinnering dat pensioenfondsen zo rond het jaar 2000 opeens in aandelen mochten beleggen, d.w.z. er werden een aantal restricties dienaangaand opgeheven vanuit de overheid resp. DNB. En dat resulteerde mede voor de hoge stand van de Nederlandse beurs in die tijd.

http://goudportal.nl/?itemstr=en-toch-v ... -gesproken

Interessante column en attentiepunt, wat de schrijver Dick Seegers in dit artikel hier aanhaalt.
Kan iemand dit bevestigen of weet iemand hier meer van ?
Correte link is http://goudportal.nl/?itemstr=en-toch-v ... -gesproken. Interessant is inderdaad dat Wellink moet hebben geweten dat de Tier 1 van goud eraan zat te komen. Maarja, DNB loopt zoals gewoonlijk voor toezichthouders jaren achter de feiten aan.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt December 2012

Post by skyscraper »

vervang 'love' door 'gold'
Post Reply