Hooimijt December 2012

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt December 2012

Post by doubleyou »

.
Gele Smokkel"vissen" (216 kilo) in de Caraïben gesignaleerd...

http://nos.nl/artikel/446467-.html
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt December 2012

Post by Adamus »

doubleyou wrote:.
Gele Smokkel"vissen" (216 kilo) in de Caraïben gesignaleerd...

http://nos.nl/artikel/446467-.html
Waar is die meissie, die gele mokkel?
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt December 2012

Post by Adamus »

doubleyou wrote:
Indiana Jones wrote:21 december 2012

Ben benieuwd hoe de beurzen wereldwijd op deze dag gaan reageren.
De één gelooft totaal niet in deze dag, de ander neemt dit weer heel serieus.

Eén ding is zeker: de beurshandel (en al helemaal de comex precious metals) zit vol met emotie, dus deze dag veiligheidsriemen aan.

;) Indy
Zou het ?

Ik peins...een dag, zoals een andere...but you never know.
Als er al iets abnormaals gebeurd die dag op de beurzen zal het zeker niet met (boven)natuurlijke verschijnselen te maken hebben, maar met hier of daar "menselijke" tussenkomsten.

Einstein zei ooit iets in de genre van "Als men altijd alles op dezelfde manier aanpakt, waarom zou men dan een ander resultaat bekomen?"
:) hij doelde wel op iets anders, maar in zijn achterhoofd wist hij toen misschien al iets van "printin", "fiscal cliffs" en meerdere QE1, QE2, QE3 QE-X
Ingeprogrammeerde emotie :?:

Goud en criminaliteit altijd leuk item in msm. Volgend onderwerp is gered katje door brandweer.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt December 2012

Post by Adamus »

User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2012

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:
Indiana Jones wrote:[
Juist dat onbeargumenteerd veroordelen gebeurde op goud.com :idea:
-.-.-.-.-.-.-.-.-Dat fysiek voor langere tijd is bewijst afgelopen jaar, immers de prijs in € is nu hetzelfde als een jaar geleden. Trekt de prijs het komende kwartaal even aan dan gaan een boel particulieren verkopen vermoed ik -niet de Flore's en GI's, die er al decennia inzitten.
Denk overigens niet dat particuliere verkoop van invloed is op de prijsvorming, daarvoor zijn ander machinaties.
De prijs in euro's is dus iets anders dan de koopkracht in euro's :!:

Als de prijs van goud in euro's één jaar lang rond de €42/gram blijft hangen en de koopkracht van diezelfde euro is in dat jaar 5% gedaald ..... dan is ook de koopkracht van die gram goud in datzelfde jaar 5% gedaald: :mrgreen:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt December 2012

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:
Adamus wrote:
Indiana Jones wrote:[
Juist dat onbeargumenteerd veroordelen gebeurde op goud.com :idea:
-.-.-.-.-.-.-.-.-Dat fysiek voor langere tijd is bewijst afgelopen jaar, immers de prijs in € is nu hetzelfde als een jaar geleden. Trekt de prijs het komende kwartaal even aan dan gaan een boel particulieren verkopen vermoed ik -niet de Flore's en GI's, die er al decennia inzitten.
Denk overigens niet dat particuliere verkoop van invloed is op de prijsvorming, daarvoor zijn ander machinaties.
De prijs in euro's is dus iets anders dan de koopkracht in euro's :!:

Als de prijs van goud in euro's één jaar lang rond de €42/gram blijft hangen en de koopkracht van diezelfde euro is in dat jaar 5% gedaald ..... dan is ook de koopkracht van die gram goud in datzelfde jaar 5% gedaald: :mrgreen:
Het heeft dan toch, gezien de goudprijs ontwikkeling van het afgelopen jaar, geen zin om voor een korte periode in goud te gaan in mijn idee. Wil je een "boerderijtje" kopen kan het zonder goudfuzz de komende tijd met fiat vermoed ik. Puur op "boerderijtje" gericht is de koopkracht van je fiatgeld erop vooruit gegaan. Komen wel polderlasten bij...die gaan niet omlaag.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2012

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:
Indiana Jones wrote:
Adamus wrote: -.-.-.-.-.-.-.-.-Dat fysiek voor langere tijd is bewijst afgelopen jaar, immers de prijs in € is nu hetzelfde als een jaar geleden. Trekt de prijs het komende kwartaal even aan dan gaan een boel particulieren verkopen vermoed ik -niet de Flore's en GI's, die er al decennia inzitten.
Denk overigens niet dat particuliere verkoop van invloed is op de prijsvorming, daarvoor zijn ander machinaties.
De prijs in euro's is dus iets anders dan de koopkracht in euro's :!:

Als de prijs van goud in euro's één jaar lang rond de €42/gram blijft hangen en de koopkracht van diezelfde euro is in dat jaar 5% gedaald ..... dan is ook de koopkracht van die gram goud in datzelfde jaar 5% gedaald: :mrgreen:
Het heeft dan toch, gezien de goudprijs ontwikkeling van het afgelopen jaar, geen zin om voor een korte periode in goud te gaan in mijn idee. Wil je een "boerderijtje" kopen kan het zonder goudfuzz de komende tijd met fiat vermoed ik. Puur op "boerderijtje" gericht is de koopkracht van je fiatgeld erop vooruit gegaan. Komen wel polderlasten bij...die gaan niet omlaag.
Ik zag begin dit jaar wel iets leuks staan á 690K. Nieuwbouw volledig geïsoleerd, open haard erin, grote keuken met Aga-cooker (die ook op hout kan) met een stukje bouwland achter het huis, een flinke moestuin naast het huis, een flinke kas ernaast, grote dubbelwandige schuur met een droogzolder erboven etc.
Vraagprijs was in Oktober naar 610K bijgesteld en kan dus nog lager .... ;)

Zoals je hebt kunnen lezen beleg ik in commodities waarin juist volatiliteit de grootste winstmaker is zonder dat de gemiddelde prijs (nog) verandert. Daarnaast heb ik ook wat fysiek, maar ben zeker niet met het gele metaal volgestopt en vol geloof wachtend dat goud het geld gaat prijzen .... :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt December 2012

Post by cavajo »

Juist dat onbeargumenteerd veroordelen gebeurde op goud.com :idea:[/quote]

Zeer juist,
had zelfs het gevoel van indoctrinatie ( alhoewel ze het zo niet bedoelden ).
Toen hun forum de keuze maakte om betalend lid of uitgeslotene, hebben zeer wat volgers toch betaald, enkel en alleen omdat ze schrik hadden om een " voedende " info te missen.
Ik kon op het vorig forum ook een eindje de baan op met Arne....
Heb daar geen info meer over.
Hij ginder, ikke hier...tja...that's life.
Mijn keuze om in deze formule te stappen nog geen seconde beklaagd. ( uit principe ).
( via deze weg, thanks Rasta !!!! welgemeend !!! ).
Het betalend bedrag : 100, of 150 euro lidgeld.....dat maakt het niet voor mij.
gewoon ....het principe !
Trouwens, een " denktank " die alleen maar in één richting wil denken zonder tegenspraak, heeft
weinig weg van een denktank,....des te meer van Mursi in Egypte......
En, daarmee wil ik GI niet bedoelen......denk dat hij meer voor een open forum was......

Soit, het is wat het is.

mvg,
Cavajo
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2012

Post by Indiana Jones »

Geen enkel geloof heeft ooit gebracht wat het beloofde te brengen. Alleen de grote getalen gelovigen in een bepaalde Messias hebben soms het verschil gemaakt, meestal niet in positieve zin.:

velen
Image

velen
Image

enkelen
Image


Dus als ik al iets te aanbidden kan verzinnen ..... dan maar de Zon en al het schoons dat eruit voortkomt.. :D
Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt December 2012

Post by cavajo »

Een stukje " kruisende info ",
en tenslotte blijft het hier toch in hoofdzaak over de leidraad ' goud ' gaan.....
Waarom fysiek bij Cavajo ?

In se is iedere mens wel een belegger.
Van de zichtrekening een bepaalde " reserve ' overplaatsen naar een spaarrekening, doe je om "wachtgeld"
iets meer te laten opbrengen.
Initieel zal het altijd wel geweest zijn : iets meer opbrengen, ipv beschermen.
+ initieel, dit lijkt me de nobele gedachte achter het bankwezen.
" persoon 1 heeft over, persoon 2 heeft een idee en " mist kapitaal ", wat hij via het spaargeld van 1 kan
verweznlijken.
Het renteverschil, dat is voor de bankier, wiens grootste taak bestaat uit het inschatten van de
terugbetalingscapaciteit van persoon 2.
Volgens mij, in mijn grenzeloze naiviteit......dat is ongeveer bankieren....
Uiteraard, tante grijpgraai ( bankier ) heeft er ewa varianten ingebracht.

Nu, los van tante grijpgraai waar we dienen mee te leven.....
( if you can't beat them, join them.... )
Ik koop " fysiek goud " als bescherming + belegging.
Bescherming tegen inflatie, etc....elk zijn reden.
Maar uiteraard, zoals bij zovelen, er zit ook een stukje speculatie bij....een stukje hoop op...
Zonder er een getal op te plakken, een bepaalde koers zal bij bepaalden een beslissing doen nemen om al dan niet
over te gaan op verkoop.
En, dat is ieder zijn goed recht....
De ene hoopt op een schoon reisje ( wellicht minderheid )
De andere hoopt op dat stukje vastgoed....
Elk zijn reden.
Flore de zijne,....ik de mijne !!

We leven allen slechts één keer, en binnen 50 jaar zijn het in hoofdzaak anderen !!!

mvg,
Cavajo
Post Reply