Hooimijt Augustus 2012

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Augustus 2012

Post by Rasta »

Van den Jim: Notes on Direct Registration and Share Certificates

Goodday Jim,

As an investor and fund manager(small for private clients) from Europe I have read your site for many years and would like to say it has given me a lot of insight and guidance through the financial markets. Also I started a financial blog some 4 months ago to inform interested people in the workings of financial/political markets and how to protect oneself. I have recommended and applied stocks in different currencies, at least 2O % gold/silver related (including your Tanzanian Royalty Gold, and safe dividend paying stocks). The net returns for investors are above 25% because of sincere stock picking. Many thanks to you and your excellent work!!

Now to the issue of direct registration. I use a smallish Dutch broker for my stock transactions. On my request they informed me that my US and Canadian shares are held by Pershing Corp, a sub of BNY Mellon. The shares are held with Pershing in the name of my Dutch broker Binckbank NV. Binck informed me that individual registration is not possible because I am not a client of Pershing, but Binck is. Concluded with "best regards" and "hope this is helpful to you". Not very much so. What to do?

Best (sincere) regards,
CIGA Joseph

Dear Joseph,

Pershing is the clearing agent for your bank. Assuming the companies you have invested in participate in DRS, it is the owner of the shares that can obtain direct registration in their name at the transfer agent for the company.

The answer you have gotten is standard operating practice to get rid of you and your request. It can be done but neither your bank nor the clearing agent have any motivation to help you. You can go to the transfer agent of the company and request their assistance in getting DRS done.

In DRS the transfer agent is your friend while your bank and the clearing agent is your challenge. In direct registration neither your bank nor your clearing agent has any financial relationship with the individual owner or entity owner.

Regards,
Jim
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2012

Post by Indiana Jones »

De wereld vergaat niet en de aandelenhandel vergaat ook niet.

Alles gaat om risicoperseptie en juist DAT is wat de meesten ontbreekt.
Je kunt jezelf proberen in te dekken totdat je een ons weegt ... of een troy ounce voor mijn part, maar dan nog..........

De Amerikaanse handelshuizen zijn zooo anders dan de Nederlandse en de Belgsiche en tegelijkertijd zooo hetzelfde.

Neem dan een staatsbank: 'to damn stupid to let it fail' met een effectenbewaarbedrijf dat middels een stichting is afgespiltst van de werkelijke bank en je loopt alleen het custodian risico (risico van het bewaarbedrijf in het land van herkomst van de aandelen).

Met goud ben ik mijn eigen custodian (er zit dus niets tussen mij en het goud), maar voor wat betreft de aandelen heb ik dat bij een staatbank en in Jim Sinclair zijn oplossing zit nog steeds niet het custodianship-risk verwerkt, hoe kundig Jim dan ook is ......... en ik kan het weten, echt .....

Maar goed .... ieder zo zijn ding ...... wil je de beschikking hebben over je investering, dan moet je het fysiek in handen hebben (de hele grote zakenlui in Nederland en België hebben substantiële deelnemingen in bedrijven in hun KLUIS liggen en daar ben ik 100% zeker van) ..... heb je dat niet, dan is het in handen van een bewaarder (een custodian) en vertrouw je de bewaarder of de manier waarop die geaudit wordt, dan moet je goede afspraken maken met degene die het voor je aangekocht heeft ... het clearing house c.q. de broker en DIE kan het dan weer op jouw naam zetten (zoals Sinclair aangeeft) ..... en wat heb je dan .... nog steeds afhankelijkheid van de custodian, waarvan je mag hopen dat hij je bezit niet in onderpand gegeven heeft cq uitgeleend (geleased).

be well, Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Augustus 2012

Post by doubleyou »

.
Rasta, het is gewoon ingebakken in de financiële tussenpersonen en het blijkt voor een kleine particulier onverenigbaar dat men hier enerzijds met een online-broker wil werken, waar men binnen enkele tellen kan kopen en verkopen, en anderzijds wil dat die aangekochte effecten toch ergens "voorbehouden" zijn, enkel en alleen om te reserveren voor jou latere "verkoop".

En bij de "clearinghouses" en "global custodians" wordt alles gecentraliseerd, en kent men de business van "lending", "borrowing" en "collateral", waarbij de fondsenindustrie zogezegd extra inkomsten wil halen uit hun posities.
Het heeft allemaal te maken met kortetermijnposities, en op den duur snijdt de financiële industrie daarmee gewoon in eigen vel...

Ik meen dat ik daar ergens op het vorige forum eens wat meer uitleg over gegeven heb, maar heb geen zin om daar terug aan te beginnen.
In het kort komt het er voor mij op neer : wat je niet in je pollen kunt nemen, heb je niet echt, het blijft dan een papieren 'garantie'...vandaar ook dat fysiek veruit het grootste part moet uitmaken, as simple as that.
Last edited by doubleyou on 08 Aug 2012, 22:39, edited 1 time in total.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Augustus 2012

Post by doubleyou »

Indiana Jones wrote:De wereld vergaat niet en de aandelenhandel vergaat ook niet. ...
...be well, Indy
Yep, onze postings hebben mekaar gekruisd, maar de achterliggende (of moet ik zeggen onderliggende) toon is hetzelfde.

Gr,
doubleyou
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2012

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:.
Rasta, het is gewoon ingebakken in de financiële tussenpersonen en het blijkt voor een kleine particulier onverenigbaar dat men hier enerzijds met een online-broker wil werken, waar men binnen enkele tellen kan kopen en verkopen, en anderzijds wil dat die aangekochte effecten toch ergens "voorbehouden" zijn, enkel en alleen om te reserveren voor jou latere "verkoop".

En bij de "clearinghouses" en "global custodians" wordt alles gecentraliseerd, en kent men de business van "lending", "borrowing" en "collateral", waarbij de fondsenindustrie zogezegd extra inkomsten wil halen uit hun posities.
Het heeft allemaal te maken met kortetermijnposities, en op den duur snijdt de financiële industrie daarmee gewoon in eigen vel...

Ik meen dat ik daar ergens op het vorige forum eens wat meer uitleg over gegeven heb, maar heb geen zin om daar terug aan te beginnen.
In het kort komt het er voor mij op neer : wat je niet in je pollen kunt nemen, heb je niet echt, het blijft dan een papieren 'garantie'...vandaar ook dat fysiek veruit het grootste part moet uitmaken, as simple as that.
Als ik hem zou kunnen geveven, kreeg deze post een aanbeveling ... ;)

En de grote jongens nemen de 'zoot' echt wel in de pollen. Neem nu de groot ondernemer Hans van Breukhoven Free record Shop:
---------------------------------------------
Constanza Breukhoven moet wat het Openbaar Ministerie (OM) betreft 10 maanden de gevangenis in omdat zij haar vader Hans zou hebben beroofd van onder meer dure horloges, veel geld en aandelen aan toonder. De aanklager eiste vandaag bij het gerechtshof in Den Haag ook een voorwaardelijk deel van de straf van 5 maanden.

Constanza kreeg eerder van de rechtbank in Den Haag een korte celstraf en een werkstraf van 240 uur opgelegd. Ze hoefde toen niet meer de gevangenis in, omdat ze de celstraf al in voorarrest had uitgezeten.

De dochter van Hans en Connie Breukhoven zou op eerste kerstdag 2010 hebben ingebroken in de villa van haar ouders in Wassenaar. Daarbij zou ze gebruik hebben gemaakt van de code van het hek, de code van het alarmsysteem en van de reservesleutel. Ze gaf haar vriend Mohamed K. op die manier toegang tot het huis. Ze haalde volgens justitie de kluis leeg. Zakenman Hans Breukhoven was toen op vakantie in Thailand.

Mohamed K. en Constanza zouden 25 horloges met een totale waarde van 236.000 euro hebben gestolen. De aandelen aan toonder waren 2,5 miljoen euro waard. Verder namen ze volgens justitie 68.000 euro aan contant geld mee.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2012

Post by Indiana Jones »

Je zal er toch maar wonen ... in een land want de afgelopen decennia geen ene moer ter voorkoming van "global warming" gedaan heeft en zich van elke verantwoordelijkheid onttrokken heeft:

===================================================

8 augustus 2012 22:07
Hittegolf in VS breekt alle records
WASHINGTON - Het weer in de Verenigde Staten blijft alle warmterecords breken.
Image
De maand juli was de warmste ooit, meldden de autoriteiten voor het weer en oceanografie in Washington woensdag.

Gemiddeld gaf de thermometer 25,3 graden Celsius aan, ofwel 1,8 graden boven het gemeten gemiddelde in de 20e eeuw. Daarmee is het juli-record van 1936 gebroken. Toen was het iets meer dan 0,1 graad koeler.


Gemeten over de eerste 7 maanden van 2012 was dit jaar ook het warmste jaar ooit in de VS sinds het begin van de klimaatmetingen 110 jaar geleden. Bovendien is er aanzienlijk minder regen gevallen dan normaal. Bijna 63 procent van het land kampt met droogte.

Door: ANP
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2012

Post by Indiana Jones »

August 9, 2012, at 1:57 pm
by Jim Sinclair in the category Jim's Mailbox

Dear Jim,

Perhaps the dollars demise may be postponed for a while, with Goldman betting against the Euro.

Dumping Italian Bonds and buying Credit Default swaps “en masse”, they are going short the Euro, and hence banking on a stronger dollar.

The dollar’s fall from grace will come, eventually, but we must be patient until the clouds roll by… which they always do.

Your thoughts, if available?

Yours in gold,
CIGA Wolfgang Rech

Wolfgang,

The dollar is a mirror image of the euro. Short the euro is the most crowded trade in history. That is the total story. All else is noise.

Regards,
Jim
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2012

Post by Indiana Jones »

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2012

Post by Indiana Jones »

Hij is mooi ....... :D

jsmineset
Chart of the day, High Frequencey Trading edition
By Felix Salmon
August 6, 2012

Image

En DIT zijn wij in het trading circus .... :lol:

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Augustus 2012

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:Hij is mooi ....... :D

jsmineset
Chart of the day, High Frequencey Trading edition
By Felix Salmon
August 6, 2012



En DIT zijn wij in het trading circus .... :lol:

g]
De tweede zoon komt bij een molenaar in de leer en krijgt een bijzondere ezel die van voor en achter goud kan spugen. Na een tijd wil de zoon naar zijn vader en hij komt in de herberg terecht. Hij brengt de ezel zelf naar de stal en betaalt de waard met goudstukken. Hij heeft niet genoeg en de waard volgt hem naar de stal en ziet de ezel goud spugen. 's Nachts wordt de ezel omgewisseld en de zoon trekt verder. Hij komt bij zijn vader en vertelt over de goudezel. De familie wordt uitgenodigd, maar de ezel vertoont zijn kunsten niet. De vader vraagt de familie om vergeving en de zoon gaat in dienst bij een molenaar.
Post Reply