Hooimijt Juni 2012

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Belegger ruilt aandelen voor obligaties
De Amerikaanse beurzen verliezen meer dan 2 procent. De jongste barometers voor de Amerikaanse economie doen beleggers vrezen voor een mondiale groeivertraging. En doen hen vluchten in obligaties.
De boeren hebben daar een uitdrukking voor:"van de wal in de sloot" ...... :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by cavajo »

" The fat lady. "

Nog niet eens uit de schminkkamer.
Nog een gans eind te gaan tot het podium.
Laat staan, dat ze al een noot zingt.

Er zullen nog pakken roeispanen naar de filistijnen gaan, alvorens de boten zinken.
Maar, er wordt wel geleidelijk meer water gemaakt.
Links en rechts wordt er iets duchtiger gehoosd, en uitkijkposten krijgen steeds aangepaster verrekijkers aangereikt om toch maar vaste bodem te vinden.

de USA debt clock tikt lustig verder.
probeer maaar eens wekelijks opzij te leggen om theoretisch voor jezelf en je gezin op " 0 " te blijven.
kweet het : idioot spelletje, maar doe maar eens....
en straks kunnen de Amerikaanse vrienden opnieuw gaan dealen om het schuldplatform effe op te tillen;
wordt iets voor " net na hun verkiezingen ", als hun timing wat meevalt.
duimen voor hen dat het " net niet " tegenvalt.

de Aziatische kant van de wereld,....
te weinig kennis om er ietske nuttig over te zeggen.

de Australische kant....
voor de moment winterseizoen zekers.... :o

de Afrikaanse kant...
een schaamtegevoel,.. dat dit continent er maar steeds zo moeilijk in slaagt om positief in het nieuws te komen. :oops:

EN... Finally... the votes from the jury for Europe.....
wekelijks, zoniet dagelijks wordt het bewijs geleverd dat geen enkele, maar dan ook geen enkele... zich het " gezicht,..of the voice..." kan noemen.
Elk over toer kakelt maar wat...
Af en toe een haantje die een spiertje laat rollen.
Als men het heeft over schaken : " allen middelmatige schakers die elkaar in evenwicht houden ".
...we hebben het wel over evenwicht op een langzaam zinkend platform...

En dan gaat de ondergeduwde strandbal ' goud ", effe floepen...
Leuk, zeer leuk voor de getergde fysiekbezitter.....

Maar nogmaals,
de " Fat lady " zit nog in de schminkkamer.
Het is bemoedigend dat ze al effe de spots heeft....
Nu nog de " lights.. " ... :P

Spijtig genoeg, kwestie van " tijd en boterhammen " .
Want GOUD is in huidig principe een " mestkever ".
En, ik hou in " huidig principe " meer van het leven, dan van mestkevers....

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by cavajo »

Spruitje wrote:Belegger ruilt aandelen voor obligaties



EDIT: Cavajo z'n flesje zal al 'n eind gezet zijn :lol:
:o oops,...flesken zo goed als leeg..... :lol:

mvg, Cavajo

Lang PS-ken..waar men in principe geen prijzen mee wint.

Deze week fijntuning met boekhoudkantoor, om balans te bespreken...na 10 maand..., boekjaar gedaan op 30 - 06 .
Opnieuw een groei die rond de 12 procent ligt.
Uiteraard, de inflatie moet je er nog uithalen.
Scoorde vrij hoog bij de Trends gazellen voor middelgrote ondernemingen.

Raar hé, vanaf iedere maandagmorgen keihard gaan voor je zaken, en achter je uren tegen de economie spelen met je privégeld... :P
En toch ben ik NIET schizofreen.

Maar, in het weekend hou ik van een " neutje ",...en van zelfs " af en toe, eentje teveel "...
Ik had het al toen ik puber was...
Wat zou ik veranderen...
Let op : " dit is geen alcoholreclame "...... Verre van zelfs !!!!!!
Maar, ik ben fier om geen verdediging te hoeven bouwen.
Ik leef fijn in de perfecte luwte, daar gedij je het best.

mvg,
Cavajo
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by Spruitje »

Nu je het toch over "voices" en "kakelaars" hebt Cavajo. Ze hebben in Leuven Van Rompuy 'n lintje gegeven. Waarschijnlijk een ereteken voor slimste dweil.
Van Rompuy: 'EU moet rubicon oversteken'
'De stichters hadden nooit durven dromen dat we ooit zo ver zouden geraken met de Europese Unie. Nu moeten we echter de rubicon oversteken - allemaal samen en stap voor stap - op weg naar een echte economische en monetaire unie'. Dat heeft Herman Van Rompuy, de permanente voorzitter van de Europese Raad, vrijdag in Leuven gezegd tijdens een academische zitting waarop hij van de KU Leuven een eredoctoraat kreeg...
Uit: De Tijd.

Is het zo "ver geraken met de Europese Unie" of "zo diep geraken met de Europese Unie"?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by Spruitje »

skyscraper wrote:'t is best aardig stil op de financiele sites
:o
Wat is dit dan, 'n biertent? Of in het geval van Cavajo 'n bodega :lol:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by cavajo »

Spruitje wrote:
skyscraper wrote:'t is best aardig stil op de financiele sites
:o
Wat is dit dan, 'n biertent? Of in het geval van Cavajo 'n bodega :lol:
Niet dat ik me echt aangesproken voel.... :lol:

Ik kan me soms perfect amuseren in een biertent.
Ik kan me soms perfect amuseren in een bodega, maar soms iets moeilijker..
Ik kan me soms perfect amuseren op een Voka - meeting..
Ik kan me soms perfect amuseren op een serviceclub - gebeuren, maar soms iets moeilijker..
Ik kan me PERFECT amuseren onder de vrienden die ik al jaren heb...
Levensles : wees zuinig op overschakeling van kennis naar vriend, maar koester je vrienden !!!!!!

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by cavajo »

Let op,

met al ons fylosofisch gelul schuif ik stilaan op van " bronze member ", naar een categorie hoger...... :lol:
stel je voor dat een nieuweling ons eens " au serieus " neemt.....

een nieuweling die eerst al de " godsgiften " leest van de " overbetaalde goeroe's ", en dan op een onbewaakt moment ons gebeuzel voor zijn bord krijgt.....
kzal maar stoppen.

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by cavajo »

Koopkracht.

Daar gaat het ons toch om.

vandaag :
* POG in dollar : 1626,...
ongeveer 300 dollar van zijn hoogtepunt.

* POG in euro : 1308,..
ongeveer 100 euro van zijn hoogtepunt.

koopkracht is ook een geografisch omschreven gegeven.
soms in het voordeel, soms ook niet..

mvg,
Cavajo
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by Paul »

cavajo wrote: Levensles : wees zuinig op overschakeling van kennis naar vriend, maar koester je vrienden !!!!!!
bravo !
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by Spruitje »

Even nog ’n leuk stukje meegepikt uit "Terzake" van vandaag die een beetje duiding gaf over z'n nieuwste boek: "Brief aan mijn kleinkinderen".

Hugo De Ridder (voormalig Wetstraat-kenner en schrijver) die zich bekloeg over de generatie “babyboomers”.

De generatie die:
- Er voor gezorgd heeft dat we met ’n overheidsschuld zitten van 100% BBP. (Hetzij: 366 miljard€, zonder Dexia garanties ;) )
- Er voor gezorgd heeft dat we nu elk jaar nog ’n tekort hebben van 15 mljd €.
- Er voor gezorgd heeft dat er een graaicultuur ontstaan is en er veel te gemakkelijk geld kon verdient worden.
- Er voor gezorgd heeft dat er een laks en geldverspillend beheer is. (oa schulden Dexia)
- Er voor gezorgd heeft dat ze zelf vroeger op pensioen konden gaan en hun kinderen en kleinkinderen daarom langer gaan moeten werken.
- Er voor gezorgd heeft dat er –ondanks de vergrijzing- geen reserve is opgebouwd om hun pensioenen te kunnen betalen en bovendien nog eens die pensioenen voor zichzelf heeft verhoogd waardoor we 25 mljd€/jaar extra moeten gaan zoeken om die babyboomers hun pensioen te betalen zodat ze met hun comfortabel pensioen hun levensstijl kunnen behouden.

Daardoor gaan de kinderen van deze babyboomers moeten opdraaien voor die put, schulden van oa Dexia, dure pensioenen, …, en dit alles voor hun de spilzieke ouders. De kinderen en kleinkinderen van de babyboomers worden steeds zwaarder belast, zowel qua studies (altijd maar meer leerstof te verwerken krijgen en steeds hogere niveaus worden de standaard) en qua werk (strengere eisen, constante evaluaties, flexibiliteit, polyvalentie, altijd werken onder druk)

Daarom pleit hij ook dat de successierechten lager zouden moeten zijn wanneer grootouders hun erfenis zouden nalaten aan hun kleinkinderen ipv aan hun kinderen (= de babyboomers, want die hebben al hun kansen al meer dan opgebruikt :evil: )

Een soortgelijk artikel uit "De Standaard ©"
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply