Hooimijt Februari 2012

Dutch language haystack
Post Reply
eduro
Bronze Member
Posts: 121
Joined: 07 Nov 2011, 22:18

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by eduro »

Paul wrote:
Rasta wrote:Maar ik ben ook een realist, de spelregels liggen nooit vast, dus de speelrichting blijft altijd onderhevig aan wijziging.
idem. altijd.
voortschrijdend inzicht is de enige manier om deze hellestorm te overleven
het wordt schotsje springen naar de overkant vermoed ik
lol
"“The trouble with quotes on the internet is that it’s difficult to discern whether or not they are genuine.” - Martin Luther King

Leuk doordenkertje ;)
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
kobajashi
Posts: 30
Joined: 25 Nov 2011, 15:41

Re: Metallwoche.de OIL for GOLD

Post by kobajashi »

Indiana Jones wrote:Today on Metallwoche.de we present to you an interview with Jim Sinclair in two parts.

In the first part Lars Schall spoke to Jim about some interesting remarks Chris Powell from GATA had to say about gold in front of the Fed building in Washington D.C. Furthermore Lars asked for Jims opinion concerning the gold storage of different countries, including Germany, with the New York Fed and the Treasury department and if these countries shall demand their gold back home.

question:
Lars: One of the most interesting questions for me is the pricing of Oil and natural recources. Do you think that the pricing will be done in the future rather in precious metals then in fiatmoney ?
answer:
Jim: The answer to your question is YES

In the second part of this interview for Metallwoche.de, Michael asked for Jim Sinclairs view on the gold market after the Fed-statement last week and the possible implications near and longer term.

http://www.metallwoche.de/mr-gold-himse ... lwoche-de/

=====================================

Hier heeft Sinclair het nooit over gehad (eerder zelfs tegengesproken), maar het ondersteunt Another/s theorie. Of het een tijdelijke zaak is of niet, is me niet duidelijk. Maar dit ene antwoord van Sinclair geeft steun aan de freegoldtheorie. Niemand heeft me er tot nu toe van kunnen overtuigen en ik kan me zo voorstellen dat Sinclair hier vragen over gaat krijgen en .... dat ga ik met veel interesse volgen. Als Jim deze oil-for-gold theorie LETTERLIJK doorzet, ben ik bereid 180-graden om te gaan in mijn denken ! Ik weet er inmiddels genoeg van om dan ook wel te begrijpen dat het niet anders kan, dat goud dan ook de valuta gaat prijzen. Op welke manier dan, is me niet duidelijk .... maar Jim is meer een praktijkmens dan een theoriemens en zal dat dan wel toelichten.

We gaan zien of Indy omgaat, want Jim is feitelijk de enige die me kan overtuigen.


grtz. Indy


Heb je nog niet gehoord van de olie voor goud deal die India heeft met Iran?
Ik ben nog steeds niet 100% zeker of dit echt zo is maar lees anders deze eens:

http://www.earth-matters.nl/11/4254/ver ... -olie.html

en een goeie site voor lange termijn vooruitzicht :http://www.clivemaund.com/


Mvg

Koba
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by Indiana Jones »

kyandio wrote:Wat denken jullie met de top opnieuw in zicht ? bij tanken of durven jullie het al eens anders te bekijken na de laatste correcties ?
Zoals op de TA-thread gemeld, ben ik onlangs uitgestapt .... heb het zekere voor het onzekere genomen. Na wat ik nu weet ...... EN ..... vanmiddag op de Crimex zie gebeuren ..... overweeg ik a.s. maandag weer voorzichtig met een positie long te gaan. -support 1710/1720 en heel veel support op 1680.

p.s. met fysiek speculeer ik niet en hanteer alleen maar een buy & hold strategie. Speculeren doe ik met phony-paper-gold op Comex.WPT en doe het dan imo precies zoals het moet, want het papiergoud is slechts een pokerdigit die je in kunt wisselen tegen currencydigits en fysiek goud is echt ... daar sla ik alleen maar waarde in op. Doe dat al ruim 7 jaar zo .... :)

grz. Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by skyscraper »

Na een krachtige rit omhoog, wordt winst genomen.
niet abnormaal.
Beurzen kijken 6 maanden vooruit en kijken dus nu al uit naar het einde van de recessie.
niet abnormaal.
Maar hier kijken we meer dan 6 maanden vooruit :lol:
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by Indiana Jones »

skyscraper wrote:Na een krachtige rit omhoog, wordt winst genomen.
niet abnormaal.
Beurzen kijken 6 maanden vooruit en kijken dus nu al uit naar het einde van de recessie.
niet abnormaal.
Maar hier kijken we meer dan 6 maanden vooruit :lol:
:) .. long and winding road however .. :)

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Alf Field : Zilver op $158 medio 2013

Post by Indiana Jones »

http://kingworldnews.com/kingworldnews/ ... _Gold.html


shortlist blog conversation:

MotM / gg:
Alf’s next target for gold is $4,500 and I think this silver target of $158 makes sense because that would put the gold/silver ratio just under 30. I think we could see Alf’s targets of $4,500 gold and $158 silver this year or certainly in the next 18 months. This is going to be a quick move. In Elliott terms this is the 3 of 3, which is the strongest wave.

Ano:
Would the 18 month prediction coincide with Mr. Armstrong’s timing?

gg:
Not at this time. Martin doesn’t see metals reaching new highs (i.e. above 1900 and 50) in 2012.

gg:
Martin and Alf seem to disagree on timing. Martin sees more movement in 2013, not 2012. For both to be right, we would have to see a major move (from 1800-1900 thru to new high of 4500) in the first half of 2013. That kind of move seems unlikely. So time will tell who is right for the next 18 months
Regardless, gold and silver is going up, it is just a matter of time. That is why gg buys and holds long term.

SoG:
Great post GG. BTW, would you be a buyer at this level or wait for a pull back considering the new evidence from Alf?

gg:
I continue to buy silver as I have money available as long as it is below 50. When it goes above 50, I will reevaluate.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Alf Field : Zilver op $158 medio 2013

Post by Indiana Jones »

Vandaag staat zilver dus op eur 0,82 per gram
Alf voorspelt over 1 1/2 jaar zilver op eur 3,85 per gram

(onder dezelfde eur/usd verhouding als vandaag 1.315)

Gaan de eur & usd samen naar beneden, dan blijft Alf/s Zilver voorspelling € 3.85 / gram.
Wordt de euro sterker (hoger dan 1.315), dan gaat het zilverdoel naar beneden en verzwakt de euro tov de usd (lager dan 1.315) dan komt zilver, volgens Alf over 1 1/2 jaar zelfs boven de € 3.85 gram uit.


we gaan zien .... grtz, Indy ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by Indiana Jones »

feb.03, 2012 Gewoon-Nieuws.nl

Ben Bernanke sluit QE3 niet uit

Ben Bernanke, de voorzitter van de Federal Reserve, sluit niet uit dat er nogmaals biljoenen dollars in de Amerikaanse economie zullen moeten worden gepompt indien deze stagnatie begint te vertonen. Vooralsnog vindt hij dit nog niet nodig omdat de Amerikaanse economie nog steeds groeit. Wel noemde hij die groei frustrerend langzaam.

http://www.gewoon-nieuws.nl/2012/02/ame ... rinflatie/
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by Indiana Jones »

Ze hebben wel genoeg, maar leveren het niet zolang de EU dikke vriendjes met de VS blijven.

============================

Gazprom levert geen extra gas naar West-Europa
4 februari 2012 12:57

MOSKOU - Als West-Europese landen door de strenge kou een tekort aan gas krijgen, kunnen zij niet rekenen op het Russische Gazprom. Dat heeft vicevoorzitter Aleksandr Kroeglov van het bedrijf volgens Russische persbureaus tijdens een bijeenkomst met premier Vladimir Poetin gezegd.
Image
Functionarissen van de Europese Unie hebben gezegd dat Gazprom de leveranties van gas aan verscheidene landen heeft teruggebracht.

"Gazprom kan op dit moment niet voldoen aan de extra-leveranties waarom onze West-Europese partners hebben gevraagd'', zei Kroeglov.

(bron) © ANP
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Februari 2012 / off topic

Post by Indiana Jones »

Als je dit leest zakt je broek af.

================

Bewoners van het centrum in Rhenen & Veenendaal lopen kans dat hun huizen rond Koninginnedag worden doorzocht door de politie. Dat hebben de gemeentes gezegd op een informatiebijeenkomst over het bezoek van de Koninklijke familie aan de dichtbevolkte centra van Rhenen en Veenendaal op 30 april.

Sommige bewoners zetten de koffie klaar voor de agenten, maar niet iedereen is even blij met de mogelijke politiecontroles aan huis. Burgemeester Van Oostrum (Rhenen) waarschuwde de tegenstanders van de huiszoekingen om mee te werken, omdat ze anders gearresteerd kunnen worden.

Verder worden de centra dagenlang autovrij, dit geldt ook voor bewoners. Zelfs brommers moeten weg. Fietsen mag tot kort voor de aankomst van de Koninklijke familie nog wel. Volgens burgemeester Van Oostrum zijn de strenge veiligheidsmaatregelen nodig, gezien het drama in Apeldoorn. In 2009 werd daar een aanslag gepleegd op de Koninklijke familie.

In Veenendaal starten de "festiviteiten" al op Zaterdag 28 april. Vanaf die dag moeten alle bewoners binnen Ring 3 ( +/- 4.000 inwoners ) hun auto, scooter of motor uit de ring verwijderen. Bij bewoners die hun gemotoriseerde voertuig in de garage willen laten staan wordt vanaf zaternacht tot maandagnacht een betonwering voor de garagedeur geplaatst. Worden er na zaterdag 24:00 uur nog voertuigen aangetroffen, dan worden deze uit het centrum weggesleept en naar een tijdelijke bestemming gebracht, waarvan de bewoners nog nader op de hoogte worden gebracht. Stads openbaar vervoer is er nauwelijks in beide steden en zal op koninginnedag primair ingezet worden voor bezoekers.
Hoewel de koninging op 30 april slechts een afstand van 800 meter rond de Brouwergracht zal lopen en verder niets is ingepland, acht de burgemeester deze grootscheepse ontruiming, tot een kilometer afstand, verantwoord.

De verwachtte aanloop in Veenendaal centrumring is op konninginnedag tussen de 40.000 en 80.000, terwijl de hele stad 60.000 inwoners heeft. Toch verwacht burgemeester Elzinga (Veenendaal) geen problemen voor de bewoners.

VeenendaalImage
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply