Hooimijt Juni 2012

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by Indiana Jones »

skyscraper wrote:'t is allemaal de schuld van de vrouwen
die hebben die trieste venten op de wereld gezet :lol:
of de slang ..... en die ...... is ons EGO :!:
Mja .... die had ook een GOUDkleurig appeltje.
En zo zijn we weer terug bij 'AF', het VRIJE GOUD kleurig appeltje, dat ons 'maakt' en 'breekt' .... :lol:

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by Adamus »

I can't tell you how many times I've wanted to blame the banks myself, but every time I try to run through the logic it *always* comes back to the savers as the first in line to blame -- after FOFOA's dilemma. Sure, if the banks were moral institutions that lived to keep us all out of trouble we could absolutely blame them. But it is the savers that chose to buy debt as their savings that enabled all of those loans. I realize this idea might not be intuitive on the surface, but Victor also found himself hitting the same conclusion over and over again no matter which angle he came at it from.
Reactie bij fofoa. Who's to blame?
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by Paul »

gewoon niet begrepen.
savers debtors is niet het hele plaatje en zolang je dat wel blijft volhouden zie je het nooit
Goud is geen religie en degene die er wel zo mee om wenst te gaan wens ik heel veel succes ...

verder zeg ik dr weinig meer over
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by Rasta »

Paul wrote:gewoon niet begrepen.
savers debtors is niet het hele plaatje en zolang je dat wel blijft volhouden zie je het nooit
Goud is geen religie en degene die er wel zo mee om wenst te gaan wens ik heel veel succes ...

verder zeg ik dr weinig meer over
Nou, je mag het wel gewoon zeggen hoor: schuld (debt) is niet verkeerd. Het is het levensbloed van onze economie. Schuld aanwenden (behandelen) als oppotmiddel is verkeerd. Iedereen die staatsobligaties koopt is niet strategisch bezig zeg maar. Er zijn diverse vormen van oppotmiddel, waarvan goud een van de betere is voor lange termijn. Maar niet heilig, zoveel andere goeden vormen van oppotmiddel.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by Paul »

Rasta wrote:Schuld aanwenden (behandelen) als oppotmiddel is verkeerd..
Hoezo ?
Allemaal een kwestie van Timing natuurlijk, en afhankelijk van ALLE andere markten.
Interconnectiviteit. Je kan het niet los zien van AL het andere.

maatwerk. voor alles en iedereen. we zullen een monetair stelsel moeten ontwerpen wat juist daar mee om kan gaan en waarin waarde vooral vrij kan stromen. geen dubbele functionaliteit. geen systeemvoordeel.

maar eerst de klap ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by skyscraper »

Europe is actively working to introduce gold backed bonds. He said, “They would have the security of gold.” Coxe stated we could see this take place “within the next three months
http://kingworldnews.com/kingworldnews/ ... Bonds.html
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by Rasta »

Paul wrote:
Rasta wrote:Schuld aanwenden (behandelen) als oppotmiddel is verkeerd..
Hoezo ?
Allemaal een kwestie van Timing natuurlijk, en afhankelijk van ALLE andere markten.
Interconnectiviteit. Je kan het niet los zien van AL het andere.

maatwerk. voor alles en iedereen. we zullen een monetair stelsel moeten ontwerpen wat juist daar mee om kan gaan en waarin waarde vooral vrij kan stromen. geen dubbele functionaliteit. geen systeemvoordeel.

maar eerst de klap ...
"Schuld aanwenden (behandelen) als oppotmiddel is verkeerd. Iedereen die staatsobligaties koopt is niet strategisch bezig zeg maar. "
De tweede zin was van toepassing op de eerste zin. Schuld als oppot middel hoeft inderdaad niet verkeerd te zijn, maar is op dit moment (in ieder geval staatsschuld) een slechte plaats om in te zitten. In die zin is Marty correct, bij vrije kapitaalstromen maakt het helemaal niets uit. Maar ja, dat is voorlopig een illusie en moeten we eerst een reset maken.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by Paul »

Ik begrijp je punt wel, ik reageer wat flauw misschien, ik liet expres weg omdat het een kip en ei verhaal is.
Garbage in, garbage out. Het systeem bepaalt je gedrag en je gedrag vormt het systeem.

De vrije kapitaalstromen zijn onvermijdelijk. Uiteindelijk. Zolang we ze belemmeren blijven we klappen.
Ermee omgaan zoals we omgaan met de natuur en het weer lijkt me enige verstandige optie. Soms even schuilen en verder vooral verstandig beheren en cultiveren. Kapitaal belemmeren is zieke kippen of rotte eieren stimuleren. Dat gaat mis. Dan wordt die volgorde ineens belangrijk.

Nieuwe stelsel gaat er daardoor heel anders uitzien. Natuurlijker. Minder kunstmatig. Wat goed is blijft en wat slecht is gaat gewoon overboord. Free floating exchange blijft. Een onvrije reserve currency gaat er uit. Als de structuur goed is doen begin en eind er niet meer toe. Just like nature. Kip en ei herenigd. Los van de tijd.
Last edited by Paul on 03 Jun 2012, 15:26, edited 1 time in total.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by Adamus »

Rasta wrote:
Paul wrote:gewoon niet begrepen.
savers debtors is niet het hele plaatje en zolang je dat wel blijft volhouden zie je het nooit
Goud is geen religie en degene die er wel zo mee om wenst te gaan wens ik heel veel succes ...

verder zeg ik dr weinig meer over
Nou, je mag het wel gewoon zeggen hoor: schuld (debt) is niet verkeerd. Het is het levensbloed van onze economie. Schuld aanwenden (behandelen) als oppotmiddel is verkeerd. Iedereen die staatsobligaties koopt is niet strategisch bezig zeg maar. Er zijn diverse vormen van oppotmiddel, waarvan goud een van de betere is voor lange termijn. Maar niet heilig, zoveel andere goeden vormen van oppotmiddel.
"In het krijt staan" voelt gewoon goed, moet iedereen gewoon doen, als ware het een religie. ;) zorgt voor een productieve economie en welvaart, immers degenen die aan de touwtjes trekken zullen er wel voor zorgen dat met de hand en spandiensten van de geweldsmonopolist bij in gebreke blijven, er keihard doorgewerkt moet worden om de schuld in te lossen.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by Adamus »

Schiet me zomaar te binnen. Hoeveel deurwaarderskantoren hebben via hun stroman het incassobureau schulden opgekocht van banken, leasemaatschappijen e.d.? Schijnt best lucratief te zijn :D
Post Reply