Hooimijt December 2012

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Hooimijt December 2012

Post by Rasta »

Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2012

Post by Indiana Jones »

21 december 2012

Ben benieuwd hoe de beurzen wereldwijd op deze dag gaan reageren.
De één gelooft totaal niet in deze dag, de ander neemt dit weer heel serieus.

Eén ding is zeker: de beurshandel (en al helemaal de comex precious metals) zit vol met emotie, dus deze dag veiligheidsriemen aan.

;) Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2012

Post by Indiana Jones »

@ adamus

Stel nou, ik vraag je om 1 kg goud of de tegenwaarde ervan € 42.470,- op 5 jaars termijn in mijn business te investeren.
De garantie die je krijgt is 100% afgedekt door de Nederlandse & Duitse staat, zowel op het goud als op het geld.
De Duitse & Nederlandse staat garanderen dat je willekeurig welke audit mag doen op het goudgehalte om te bepalen (of het echt 999.9 is) en het geld in euro's is sowieso gegarandeerd. Je krijgt na vijf jaar 100% terug op datgene wat je uitgeleend hebt!

Nu garandeer ik je daarbovenop 20% netto rendement per jaar en je mag zelf kiezen of dit in 999.9 goud uitbetaald wordt of in euro's. Ook dit rendement geven de Nederlandse & Duitse staat je een garantie op.

Ik doe dit omdat ik 100% zeker weet dat ikzelf 40% rendement kan maken en echt ... ik kan dat!

Zou je de gok wagen en zo neen, waarom dan niet ?


grtz. Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt December 2012

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:@ adamus

Stel nou, ik vraag je om 1 kg goud of de tegenwaarde ervan € 42.470,- op 5 jaars termijn in mijn business te investeren.
De garantie die je krijgt is 100% afgedekt door de Nederlandse & Duitse staat, zowel op het goud als op het geld.
De Duitse & Nederlandse staat garanderen dat je willekeurig welke audit mag doen op het goudgehalte om te bepalen (of het echt 999.9 is) en het geld in euro's is sowieso gegarandeerd. Je krijgt na vijf jaar 100% terug op datgene wat je uitgeleend hebt!

Nu garandeer ik je daarbovenop 20% netto rendement per jaar en je mag zelf kiezen of dit in 999.9 goud uitbetaald wordt of in euro's. Ook dit rendement geven de Nederlandse & Duitse staat je een garantie op.

Ik doe dit omdat ik 100% zeker weet dat ikzelf 40% rendement kan maken en echt ... ik kan dat!

Zou je de gok wagen en zo neen, waarom dan niet ?


grtz. Indy
Ik heb daar geen sjoeche van en leg het (fysiek) dus gewoon weg. Deze kouwe dag dus gewoon weer een paar uurtjes geklust op de tuin(derij). Btw over "verdienen": goud was shit dit jaar...volgend jaar beter -als het slechter gaat. Koopkracht niet behouden, maar verder geen klachten ;)
Moet me gvd ook nog met prutserige zorgpremies bezig gaan houden. Daar schijnt de winst in te zitten. :idea:
User avatar
Thomas Lieven
Bronze Member
Posts: 180
Joined: 18 Oct 2011, 10:06

The Chart That Keeps Ben Bernanke Up At Night

Post by Thomas Lieven »

the last 30 days have seen the largest physical gold sales on record

http://www.zerohedge.com/news/2012-12-0 ... anke-night
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt December 2012

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:Ik heb daar geen sjoeche van en leg het (fysiek) dus gewoon weg. Deze kouwe dag dus gewoon weer een paar uurtjes geklust op de tuin(derij). Btw over "verdienen": goud was shit dit jaar...volgend jaar beter -als het slechter gaat. Koopkracht niet behouden, maar verder geen klachten ;)
Moet me gvd ook nog met prutserige zorgpremies bezig gaan houden. Daar schijnt de winst in te zitten. :idea:
Staatsgarantie is natuurlijk een flauwekul garantie (tot aan de deur).
Ik wilde alleen maar even aangeven dat er ook met goud te verdienen valt, zelfs met fysiek goud. Met allerlei papierconstructies is het natuurlijk veel eenvoudiger handelen.
Fysiek Goud kun je ook zien als appeltje voor de dorst. Enerzijds als lange tot zeer lange termijn belegging, anderzijds als vrij risicoloze belegging die wat minder rendement geeft. Het grote voordeel van fysiek, is dat je het buiten het systeem kunt houden, het niet plaatsgebonden is en dat het daarnaast ook nog eens wereldwijd tegen dezelfde condities geaccepteerd wordt.
Maar vergis je niet, ook de goudprijs kent ups- en downs over decennia. Nu dus een up omdat het financiële systeem onstabiel is geworden, maar als het volk gelooft dat de stabiliteit weer terug is, dan gaat de goudprijs weer omlaag. Wie dan het onderste uit de kan wil, loopt het risico om het deksel op zijn neus te krijgen.

O.G. is geografisch gebonden en de prijs (met name van de grond eronder) fluctueert met de economische welvaart ter plekke. Kunst- en antiek zijn weer zeer smaakgebonden, dus fluctueren alleen al daarom ook in prijs.
Datzelfde geldt voor landbouwgrond. Is het klei; veen; zandgrond e.d. ... waar is het gelegen etc. Op de ene plek betaal je €10,-/m2 op de andere plek betaal je €4,-/m2 en dan nóg ben je er niet, want de één kan efficiënter produceren dan de ander.
Als je van die zaken veel verstand hebt en voldoende geld om er ook echt mee te kunnen handelen, dan is dat prima ..... maar heb je dat niet, dan kun je er beter afblijven.

Fysiek goud/zilver kennen deze bovenstaande beperkingen niet ..... alleen maar de beperking van gemanipuleerd comextoezicht waardoor er op de korte termijn qua prijsvorming gekke (onverantwoorde) dingen kunnen gebeuren.
Daarbij is het nog de vraag of iemand al zijn fiatgeld in fysiek omzet of een bepaald percentage ervan.

Er is ook helemaal niets mis mee, om thans in goud te sparen en dat op enig moment tegen een bepaalde prijs om te zetten in iets anders. Zo kan iemand een inschatting maken hoever de prijzen van boerderijen/buitenhuizen met een leuk aantal m2'ers eromheen zakken en tegelijkertijd inschatten hoever de goudprijs stijgt. Op een 'x' moment kunnen die prijzen matchen en kan iemand dat fysiek omzetten in een mooi O.G. met de gewenste kwaliteit grond eromheen in een gewenste geografische omgeving.

Zo zijn er nog veel meer mogelijkheden en alle mensen die fysiek hebben kunnen hierover mogelijk posten. Ze bezitten vaak fysiek (variërend van 5% tot 100%) waarbij er ook nog eens zijn die goud zien pieken en weer voor een deel terugvallen of zelfs sommigen die denken dat goud naar de sterren gaat en daar dan ook blijft, maar als je iemands strategie niet kent, moet je altijd oppassen om die bij voorbaat al te veroordelen ..... ;)
Juist dat onbeargumenteerd veroordelen gebeurde op goud.com :idea:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt December 2012

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:[
Juist dat onbeargumenteerd veroordelen gebeurde op goud.com :idea:
Volg de twittertjes van "freegold" aka "flore" nog wel eens en denk dat er niet veel veranderd is in opvatting over "naar de sterren".
(Misschien heeft Rasta er meer zicht op door contacten met GI ? )

Boerderijtjes in NL gaat 'm niet worden. Ouwe meuk, 40 jaar oude stallen, verkracht woonhuis, max 1,5 ha grond (de rest al verkocht aan buren of door bank overgenomen) en dan ook nog 8 ton vragen (was 1,1 in 2008). Daar zie ik mezelf geen rendement op halen.
Is goedkope deel van het land, de Achterhoek, waar mais en drijfmest hoogtij vieren :mrgreen:

Wie wil hier bivakkeren?
http://www.funda.nl/koop/wieringerwerf/ ... welweg-22/
Geveild voor €330.000 (koper??) . Alle landbouwgrond er omheen is m.i. van "grootsaneerder" Rabo.

Dat fysiek voor langere tijd is bewijst afgelopen jaar, immers de prijs in € is nu hetzelfde als een jaar geleden. Trekt de prijs het komende kwartaal even aan dan gaan een boel particulieren verkopen vermoed ik -niet de Flore's en GI's, die er al decennia inzitten.
Denk overigens niet dat particuliere verkoop van invloed is op de prijsvorming, daarvoor zijn ander machinaties.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: The Chart That Keeps Ben Bernanke Up At Night

Post by Adamus »

Thomas Lieven wrote:the last 30 days have seen the largest physical gold sales on record

http://www.zerohedge.com/news/2012-12-0 ... anke-night
Gezien de prijsvorming moet het de grootste hoeveelheid aanbod zijn ;)
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt December 2012

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:[]

Staatsgarantie is natuurlijk een flauwekul garantie (tot aan de deur). :
Eigenlijk zijn we een grote "onderlinge". Waarom we ons nog met "mist" als zorgverzekeringremies etc. bezig moeten houden.......?
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt December 2012

Post by doubleyou »

Indiana Jones wrote:21 december 2012

Ben benieuwd hoe de beurzen wereldwijd op deze dag gaan reageren.
De één gelooft totaal niet in deze dag, de ander neemt dit weer heel serieus.

Eén ding is zeker: de beurshandel (en al helemaal de comex precious metals) zit vol met emotie, dus deze dag veiligheidsriemen aan.

;) Indy
Zou het ?

Ik peins...een dag, zoals een andere...but you never know.
Als er al iets abnormaals gebeurd die dag op de beurzen zal het zeker niet met (boven)natuurlijke verschijnselen te maken hebben, maar met hier of daar "menselijke" tussenkomsten.

Einstein zei ooit iets in de genre van "Als men altijd alles op dezelfde manier aanpakt, waarom zou men dan een ander resultaat bekomen?"
:) hij doelde wel op iets anders, maar in zijn achterhoofd wist hij toen misschien al iets van "printin", "fiscal cliffs" en meerdere QE1, QE2, QE3 QE-X
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply