Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2016

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: mooie cup aan het vormen

Post by Indiana Jones »

Dirkgold wrote:https://2.bp.blogspot.com/-dNmgTKzAoFU/ ... daily1.PNG

op de monthly blijkt er iets moois gebeurd te zijn.
zou mooi zijn als we echt de lows gezien hebben voor goud.
De juiste mijntjes gaan dan vliegen :-)
Wens is de vader van de gedachte ;)

Hoe hoog het in deze shortsqeeze gaat, durf ik niet te voorspellen.
Goud is fors overkocht en ik verwacht a.s. maandag een flinke setback.
Een normale reactie op de rally die in 2011 eindigde, betekent dat $-goud tot +/- eind 2016 corrigeert.
Gezien alle vreugdevolle berichten die ik afgelopen dagen op goudguru blogs voorbij zag komen,
denk ik dat er nog teveel hoop is en die moet er eerst uitgeramd worden voordat goud de volgende leg-up kan maken
naar hogere prijzen dan in 2011.
Of dat nu $990 is of $850 of $700 of zelfs $600 zoals je hoort voorspellen, weet ik ook niet.
Wat ik wél weet, is dat een rally pas echt kan beginnen als de grote meerderheid eruit gestapt is en er heel veel short zit .... dat is met goud nog niet zo, want de gold etf's zitten nog op niveau's 2008 en da's nog te hoog .... ;)

That's my opinion ... 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2016

Post by Indiana Jones »

Geen setback dus, maar een nog hogere push .... ben benieuwd wanneer de slachtpartij plaatsvindt.
Goud is op de Daily zwaar overkocht en raakt nu ook al op de weekly overkocht.
De grote massa ziet goud nog niet zitten, vanwege de shift in 2011, dus echte massa is er nog niet ....
kan zo maar weer keren
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2016

Post by Dirkgold »

1200+

pullback aan 1260 ergens gelezen door iemand die deze stijging voorspeld had. weet niet meer welk forum. :-)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2016

Post by Spruitje »

Euro op 1,13+
Lange tijd dat we dat nog gezien hebben. (okt 2015)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2016

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Euro op 1,13+
Lange tijd dat we dat nog gezien hebben. (okt 2015)
Wederom vanaf een bierviltje:

-de 10y USTB heeft 1,7 geyield tegen 1,46 in juli 2015 en is dus zeer dicht in de buurt van de all time low ZONDER de recente renteverhoging in de VS mee te rekenen ....
-de DJI lijkt zijn achterstand op de S-&-P in te lopen en lijkt zelfs een beetje uit te bodemen, hetgeen dus NIET de slingshot voorspelt die Armstrong graag ziet, maar eerder een gezonde correctie waarna de DJI vanaf Q2 eindelijk richting 20K kan vertrekken
-de eur/usd heeft veel weerstand rond de 1.14. Die kan wel doorbroken worden maar dat betekent dan dat het pair richting 1.16 cq 1.25 kan

Dat alles bij elkaar wil nog niet zeggen dat het hier stopt, maar het is waarschijnlijk dat dit wel gebeurt ..... tenzij de VS plots op een hellend vlak terecht komt en de EU plots wonderwel gaat presteren.
Ik geloof daar niet zo in, maar tsjah ... wie ben ik :?
p.s. ik ontleen deze theorie aan geen enkele guru, dus ook NIET aan Armstrong ... maar aan een brainstorm op het viltje van een koud en goudgeel gevuld glas :mrgreen:

En goud .... plaats het gele metaal ertussenin en je weet welke kant het uit gaat ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2016

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote:Wederom vanaf een bierviltje:
Nu tussen ons... zit jij niet wat veel op café Indy? :lol:

Ik moet toegeven: ik weet het niet, heb er geen goed gevoel bij. Financials zitten in héél zwaar weer lijkt me, ik vraag me af of die factor niet onderschat wordt? Het zit niet enkel meer bij Griekenland, Spanje, Italië, Portugal...

Ook 'de motor': Duitsland met DB (90% onder hun ATH van 2008... en falling knife) en Commerzbank (95% onder hun ATH van 2007... en soortgelijk patroon)
Dat zijn niet meer de kneusjes van de klas... just my 2cts.

Als de CEO van DB moet gaan verkondigen dat ze 'solide' zijn, dan geeft mij dat 'n gevoel van een persconferentie van een voetbalclub-voorzitter met de boodschap dat er nog steeds 'het vertrouwen in de trainer' is.

Volgens mij (geen ervaring in de banksector tov van velen hier - waarvoor erkenning en respect) gaat zich hier een Lehmanne'ke manifesteren.

Missschien dat een Europese bankencrisis 'die swing' kan starten... :? Maar dan gaat wel eerst een angstpsychose gestart moeten worden tegen alles wat Europees is en dus geen onmiddellijke blokkering van alle Europese deposito's want dan vloeit er niets meer weg.
Weer ... Image

Ik denk dat we ons hier allemaal gelukkig mogen prijzen dat we allemaal wat fysiek hebben (en dan heb ik het niet over 'conditie')
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2016

Post by Leo3.14 »

Wist niet dat commerzbank er zo slecht aan toe was.
Mijn turbo's short op Dow/LNKD/TSLA zitten bij deze.
:roll:
Net nu ze zo lekker gaan...
Ga switchen naar ING sprinters short.

Gelukkig heb ik ook nog een potje fysiek achter de hand.
Dow gaat met 4 cijfers schrijven dit jaar.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2016

Post by Indiana Jones »

February 10, 2016
The text of Janet Yellen's semi-annual testimony on monetary policy to the House Financial Services Committee
will be posted today, Wednesday, at 8:30 a.m. ET.
She will read her statement to the committee at 10:00 a.m. ET and then take questions.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2016

Post by doubleyou »

Spruitje wrote: Ik denk dat we ons hier allemaal gelukkig mogen prijzen dat we allemaal wat fysiek hebben (en dan heb ik het niet over 'conditie')
Voor de meesten hier, die ietwat bourgondisch ingesteld zijn, is een sporadische wandeling of een zomers fietstochtje genoeg voor de fysieke 'conditie'. ;)
Tot aan de volgende taverne :lol:

Die grafieken van de duitse banken zien er echt wel bangelijk uit...
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2016

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:Voor de meesten hier, die ietwat bourgondisch ingesteld zijn, is een sporadische wandeling of een zomers fietstochtje genoeg voor de fysieke 'conditie'. ;)
Tot aan de volgende taverne :lol:

Die grafieken van de duitse banken zien er echt wel bangelijk uit...
Wat zal ik ervan zeggen

Image

wat is hier nou zo verkeerd aan :?
Last edited by Indiana Jones on 10 Feb 2016, 21:30, edited 1 time in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply