Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Post by Indiana Jones »

Obi-Wan wrote:
Indiana Jones wrote: Goud kan niet wat arbeid kan ... heeft dat nooit gekund of gedaan, dus blijft een grondstof met een monetair randje zolang CB's het in de kluizen hebben.
En met dat laatste 'in de kluis' is heel wat mis, want het is meestal -of weg -of in bruikleen gegeven ... in beide gevallen dus niet meer dan een papieren belofte dat het er ligt, die net zo sterk is als de IOU's en alle andere beloftes van de overheid........
De kluizen in China liggen (volgens de tendensen) vol met Au. Het land bij uitstek waar arbeids surplus gedraaid wordt. De Russen (olie en gasreserves) zijn ook hun voorraad goud stelselmatig aan het aanvullen. Iran krijgt via Turkije goud voor olie.

Alles is maar zoveel waard als de gek ervoor wil betalen... Hugo Salinas heeft wel interessante theorieën hoe men grondstoffen met een
monetair randje kan aanwenden.

Arbeid en opgebouwd kapitaal (= geleverde arbeid in een verleden) koppelen aan een digitaal iets krijg je aan mij niet verkocht :mrgreen: . Misschien moeten we willens nillens meedraaien in zo'n systeem maar ik zal me dan toch altijd dik bezeikt voelen. Ik blijf erbij zo'n digitale munt is gewoon een bonnensysteem van WO2 in een modern jasje.
Tsjah joh, ik doe het ook maar met mijn eigen waarheid omdat DE waarheid zo verschrikkelijk verminkt wordt, dat niemand er meer wijs uit wordt. Misschien is dat ook wel precies de bedoeling.

Ik kwam gisteren een ontluisterend verhaal tegen, over de MSM verminking van hetgeen zich in de Ukraïne afspeelt. Zapruder laat met overtuigende beelden zien hoe verminkte snapshots uit filmpjes door MSM gebruikt worden om de separatisten in een kwaad daglicht te zetten. Je kunt het bijna zo gek niet verzinnen, of het wordt verminkt.
De echte waarheid blijkt een vooropgezet plan van de VS: ze hebben in februari al bepaald wie de nieuwe leiders van de Ukraïne zouden worden en hoe Putin in de tang genomen moet worden. Ook Europese politici beweren zaken, die helemaal geen zaken zijn, maar hoaxes.
Er blijft weinig meer over van het echte revolutieverhaal in de Ukraïne, de separatisten en de manier waarop Putin reageert, het is allemaal dusdanig verminkt dat hetgeen ons via MSM, maar ook via interpretaties van zg deskundigen bereikt, meestal (soms zeer vakkundig) gemanipuleerd is door partijen die tegen de separatisten & putin zijn. Na het aanschouwen van de echte feiten, blijkt het dus zo maar te kunnen dat het Ukraïnse leger de MH17 uit de lucht heeft geschoten. :evil: en niet de separatisten.

Enfin, als je eens tijd over hebt, kun je onderstaand lezen maar wel veiligheidsriemen vast, want het is erg ontluisterend. Veel links naar MSM pagina's met hoaxes, naar youtube filmpjes met hoaxes, naar onware suggesties van westerse politici, naar onthullingen van echte feiten op zerohedge en voorbeelden hoe geluid- en filmopnames verminkt worden etc.
Het geeft ons denk ik wel een beter beeld hoe er met zg 'feiten' omtrent fysiek Goud en de huidige crisis wordt gerommeld ...... het is dus nog veel erger dan ik al dacht.
http://zapruder.nl/portal/artikel/woede ... fabels/rss
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Post by Indiana Jones »

Dit is dus wat ik graag zie ... een groeiende GAP tussen de euro en goud.
Maar tsjah voor hoelang zal dit duren, gaat de euro weer omhoog of goud weer omlaag naar de 1240 om zich weer bij de euro te voegen :?
Attachments
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (58.35 KiB) Viewed 2280 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Post by Ben2 »

Indiana Jones wrote:
Ben2 wrote:
Leo3.14 wrote:Zo zag ik het in het begin ook (decennium terug).
GI overtuigde me (op het andere forum) van het tegendeel.
Nu moet ik toegeven dat ik het eigenlijk niet meer weet wat ik moet geloven hieromtrent.
:oops:

Mijn TA zegt richting pariteit, maar dat zei ik 4 jaar terug ook en toen ging het na 1.3 naar 1.2 en erna naar 1.4...
Op de IEX zit iemant (ik denk dat ie ierix4 noemt of zo) die zegt dat de wisselkoers tussen dollar en euro afhankelijk is van de koopkracht van de munt, niks meer niks min. Wisselkoers verschilt soms van faire waarde maar corrigeert zich met de tijd. bvb van 1.60 naar 1.20
Ik denk dat hij oorzaak en gevolg door elkaar haalt (heb het ook gelezen).

De wisselkoers wordt veroorzaakt door VRAAG & AANBOD in valuta's.
Gevolg is een stijgende of dalende KK

De koopkracht is dus afhankelijk van de wisselkoers en niet andersom ;)

Indy .... (lees mijn bovenstaande post, waarin ik uitleg hoe ik er tegen aan kijk :) )

ok,

met als doel koopkrachtPARITEIT.

Denk ik.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Post by Leo3.14 »

€ goud blijft netjes boven de 55 mA weekly
$-goud acteert zwakker en verliest de 55 mA weekly.(1297$)

De week is nog niet gedaan echter.
:mrgreen:

the resurrection !?
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Post by Indiana Jones »

Leo3.14 wrote:€ goud blijft netjes boven de 55 mA weekly
$-goud acteert zwakker en verliest de 55 mA weekly.(1297$)
De week is nog niet gedaan echter.
:mrgreen:
the resurrection !?
Gisteren comex monthly close $1280
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Post by Leo3.14 »

Juli is voorbij,
time to go now.
Goud is een cyclisch edelmetaal
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Post by Ben2 »

Leo3.14 wrote:Juli is voorbij,
time to go now.
Om te shorten bedoelt ge waarschijnlijk
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Post by Leo3.14 »

Ben2 wrote:
Leo3.14 wrote:Juli is voorbij,
time to go now.
Om te shorten bedoelt ge waarschijnlijk
neenneen.

LONG
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Post by Indiana Jones »

Goud (candle sticks) wederom op het nippertje gered door de euro (groene lijn) ..... daar ben ik blij om, maar als goud er echt iets van wil maken, zal het toch uiteindelijk met de dollar op moeten gaan trekken. Zolang goud met de euro optrekt, voorspel ik voor de langere termijn niet veel goeds .... we gaan zien!
Waarom de euro dan zo plots omhoog schiet, lees je onderstaand:
U.S. job growth cools, unemployment rate rises to 6.2 percent

edit: 16:00 euro enorm beweeglijk en goud boven de $1290 geklommen, dus de dip van gisteren weer te boven .... vooralsnog dan :?
Attachments
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (51.7 KiB) Viewed 2200 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1574
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Post by Leo3.14 »

geen 1300$ als week-close, al kan het nog tegen 24 u.
in € sluiten wel wel netjes boven de 55 mA weekly.

bad omen.
:evil:
geen overtuiging in de rally of heeft dit gewoon meer tijd nodig ??

in chf/€/cad/jpy staan we boven de 55 mA weekly;
in aud/gbp/nzd en $ eronder.

een gemengd beeld dus. nog veel werk an;

:?
Goud is een cyclisch edelmetaal
Post Reply